Προσοχή – Αυτοί χάνουν μία για πάντα το δίπλωμα οδήγησης: Τι αναφέρει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
Με την οδική ασφάλεια να αποτελεί κύρια και απαρέγκλιτη προτεραιότητα, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει παραδειγματικές τιμωρίες για όσους οδηγούς υποπίπτουν σε τροχονομικές παραβάσεις.
Αδιαμφισβήτητα, δεν έχουν όλες οι παραβάσεις την ίδια σημαντικότητα, και ως εκ τούτου τα πρόστιμα και οι ποινές βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση με την επικινδυνότητα του κάθε οδηγικού παραπτώματος.
Για περιπτώσεις όπως η κατανάλωση αλκοόλ, εννοείται ότι θα υπάρξει υποδειγματική τιμωρία, ενώ για αρκετό διάστημα τον οδηγό θα ακολουθούν βαθμοί ποινής.
Οι οδηγοί, μάλιστα, που υποπίπτουν κατ’ εξακολούθηση σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις και αποδεικνύονται… ανεπίδεκτοι μαθήσεως μπορεί να χάσουν το δίπλωμά τους δια βίου.
Ειδικότερα, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει ορίσει μια συγκεκριμένη συχνότητα επανάληψης της παράβασης σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όπου εάν επαναληφθεί η διάπραξή της τότε το δίπλωμα οδήγησης θα χαθεί για πάντα.
Πιο συγκεκριμένα, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει ότι «Σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ-2( το STOP) και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων (κόντρες, παντιλίκια κ.α.), καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται δια βίου».
Δηλαδή, σε περίπωση που τελεσθεί, μία από τις προαναφερθείσες παραβάσεις για τρίτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια, τότε έχει κάθε δικαίωμα το κράτος να προχωρήσει σε αφαίρεση της άδειας οδήγησης οχήματος.
Επιπλέον, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν προβλέπει την μείωση του προστίμου κατά 50% σε αυτές τις περιπτώσεις, για ευνόητους λόγους.
Αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα θα βρεθούν εκατομμύρια οδηγοί που απέκτησαν για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 ή καλύτερα την πλαστική κάρτα άδεια οδήγησης ή την απέκτησαν από αντικατάσταση λόγω απώλειας ή φθοράς του παλαιού διπλώματος καθώς το 2028 για να ανανεώσουν το δίπλωμά τους θα πρέπει να περάσουν και πάλι από τους γιατρούς και να πληρώσουν παράβολα ύψους 128 ευρώ!
Η πρώτη «φουρνιά» των οδηγών που θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη νέα πραγματικότητα θα είναι όσοι έχουν αποκτήσει για πρώτη φορά άδεια οδήγησης μετά τις 19 Ιανουαρίου 2013 όποτε και οι Διευθύνσεις Μεταφορών έδιναν τις νέες πλαστικές κάρτες οδήγησης οι οποίες λήγουν το 2028!
Επίσης όσοι παλαιότεροι οδηγοί είχαν το χάρτινο ροζ-δίπλωμα και το έχουν αντικαταστήσει με πλαστική κάρτα άδειας οδήγησης επίσης και εκείνοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους… γιατρούς καθώς μόνο με την επίσκεψή τους σε αυτούς θα μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες οδήγησής τους καταβάλλοντας βέβαια και τα παράβολα των 128 ευρώ.
Να υπενθυμίσουμε πως το κόστος ανανέωσης της άδειας οδήγησης ανέρχεται σε 128 ευρώ καθώς περιλαμβάνει ένα παράβολο 50 ευρώ για ανανέωσης, ένα παράβολο 30 ευρώ για την έκδοση του διπλώματος και έναν παράβολο παγίου τέλους χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ τρίτων 18 ευρώ (108 ευρώ συνολικά) και δύο παράβολα των 10 ευρώ έκαστο που αφορούν στους γιατρούς.
Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι από τον Ιανουάριο του 2022 η αμοιβή 10 ευρώ του γιατρού έχει καταργηθεί και ο κάθε γιατρός μπορεί να ζητήσει αυτό που πιστεύει ότι αξίζει η εξέτασή του για την έκδοση του Πιστοποιητικού υγείας.
Οι περισσότεροι γιατροί ζητούν πλέον 20 ευρώ (έκαστος) οπότε και το κόστος της ανανέωσης μπορεί να ανέλθει και στα 148 ευρώ αλλά σίγουρα υπάρχουν και κάποιοι που έχουν παραμείνει στα 10 ευρώ…
Όσοι πάλι έχουν κρατήσει το παλαιό ροζ χάρτινο τρίπτυχο δίπλωμα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχει ισχύ μέχρι τις 19 Ιανουάριου του 2033 και αμέσως μετά θα πρέπει να το ανανεώσουν αποκτώντας την πλαστική κάρτα οδήγησης.
Άλλωστε υπάρχει Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει την αντικατάσταση όλων των παλαιών διπλωμάτων έως το 2033 και την διοικητική αναθεώρησή τους κάθε 15 έτη.
Στην Ελλάδα ωστόσο φαίνεται ότι τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα καθώς η διοικητική αναθεώρηση των αδειών οδήγησης προβλέπει και γιατρούς αλλά και το παράβολο της ανανέωσης που κοστίζουν σήμερα 128 ευρώ.
Για παράδειγμα ένας νέος 18 ετών που έβγαλε για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 θα πρέπει το 2028 να ανανεώσει το δίπλωμά του και να πληρώσει 128 ευρώ και κατόπιν το 2043 που θα είναι 48 ετών θα πρέπει να ανανεώσει και πάλι την άδεια οδήγησής του και κατόπιν το 2058 όποτε και θα είναι 63 ετών.
Δηλαδή ο νέος οδηγός θα χρειαστεί να περάσει από γιατρούς τρεις φορές μέχρι τα 63 έτη καταβάλλοντας κάθε φορά από 128 ευρώ ενώ με το παλαιό δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη!
Αν πάλι κάποιος παλαιός οδηγός άλλαξε την παλαιά χάρτινη άδειά οδήγησης το 2015 λόγω φθοράς ή απώλειας τότε το 2030 θα πρέπει να την ανανεώσει και να ξαναπεράσει από γιατρούς ασχέτως την ηλικία του που μπορεί να είναι πολύ κάτω των 65 ετών.
Δηλαδή και ο παλαιός οδηγός θα πρέπει να ανανεώνει την άδειά οδήγησής του κάθε 15 έτη ανεξάρτητα την ηλικία του έως ότου φτάσει την ηλικία των 65 ετών. Αν είχε κρατήσει το παλαιό ροζ τρίπτυχο χάρτινο δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη.
Να υπενθυμίσουμε ότι με την συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών, για όλες τις κατηγορίες διπλωμάτων, η ισχύς τους κατά την ανανέωση δεν επιτρέπεται να υπερβεί τα 3 χρόνια και για οδηγούς άνω των 80 ετών η ανανέωση περιορίζεται στα 2 χρόνια.
Πηγή
Διαβάστε επίσης:
-
EKTAKTO ΤΩΡΑ: Μεγάλη κι επικίνδυνη φωτιά σε πλήρη εξέλιξη – Δίνουν αγώνα οι Πυροσβέστες – Στη μάχη και τα εναέρια
-
Αυτός έκανε την πρώτη κίνηση: Ο έρωτας με την πρώτη ματιά ανάμεσα στον Κωνσταντίνο Αργυρό και την Αλεξάνδρα Νίκα
-
Η απλούστερη συνταγή για μελομακάρονα: Το επαγγελματικό κόλπο για απόλυτη επιτυχία – Τραγανή επιφάνεια, μαλακή καρδιά