«Όνειρό μου από παιδί να γίνω πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας»: O Ίκαρος της Ομάδας ΖΕΥΣ που θα «σκίσει» τους αιθέρες
“Παράδοση-παραλαβή” έγινε στην ομάδα “Ζευς” των Ελλήνων πιλότων. Πιο συγκεκριμένα, ο επισμηναγός Χριστόδουλος Γιακουμής παραχώρησε τη θέση του στον σμηναγό Χρήστο – Πάρη Χαρίτο.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η ομάδα “Ζευς” είναι ιδιαίτερα γνωστή για τις επιδείξεις της με τα F-16 στο τέλος των στρατιωτικών παρελάσεων.
«Δεν υπάρχει πάρα πολύς χρόνος να σκεφτείς, να κοιτάξεις κάτι που δεν πρέπει να κοιτάξεις εκείνη την ώρα, είναι κάτι για το οποίο γίνεται πολύ σοβαρή εκπαίδευση, αρκετές πτήσεις, ενώ προσπαθούμε να το προβάρουμε και εμείς στο μυαλό μας (σ.σ την demo επίδειξη) πριν να το εκτελέσουμε. Την ώρα (σ.σ που εκτελείς στον αέρα την επίδειξη), είναι κάτι που το έχεις κάνει ξανά και αυτό που προσπαθείς είναι να το κάνεις με την ίδια ακρίβεια…» εξηγεί ο χειριστής της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, Χρήστος-Πάρις Χαρίτος, που στέκεται μπροστά από έναν διάδρομο προσαπογείωσης, τον οποίο ‘σφυροκοπούν’ με τον θόρυβο των κινητήρων τους μαχητικά αεροσκάφη που τροχοδρομούν.
«Το να γίνω πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας ήταν το όνειρο από τα παιδικά χρόνια και είμαι πολύ ευγνώμων που το κατάφερα. Είναι ένα επάγγελμα που πρέπει να το αγαπάς πολύ για το φέρεις εις πέρας. Έχει πολλές απαιτήσεις και πολλές ώρες δουλειάς, όταν όμως τα καταφέρεις σου δίνει πίσω πάρα πολλά πράγματα», δήλωσε ο Σμηναγός (Ι) Χαρίτος στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104.9FM”. Με το χαρακτηριστικό ψύχραιμο βλέμμα των χειριστών της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, ο ίδιος απάντησε σε ερωτήσεις για την πορεία του μέχρι την ανάληψη καθηκόντων ως Ιπτάμενου Επίδειξης της Ομάδας «ΖΕΥΣ» κατά τη διάρκεια πρόσφατου αεροπορικού σόου που έλαβε χώρα στην αεροπορική βάση της Τανάγρας.
Δύο διαφορετικές εμπειρίες, ένας κορυφαίος επαγγελματισμός
Ο Σμηναγός (Ι) Χαρίτος πετάει σε κανονικές αποστολές με μαχητικά F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας και είναι μέλος της ομάδας ΖΕΥΣ από το 2014. «Στην ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 έχω περάσει μέσα από πολλά πόστα, έχω υπάρξει o narator (σ.σ το στέλεχος που περιγράφει το πρόγραμμα επίδειξης στους παρευρισκόμενους) όπως και μέλος της ομάδας καταγραφής της επίδειξης του «ΖΕΥΣ». Φέτος επελέγην να γίνω ο Ιπτάμενος Επίδειξης της Ομάδας», εξήγησε, περιγράφοντας την πορεία του μέχρι τα χειριστήρια του «ΖΕΥΣ» και με αφορμή την εναέρια επίδειξη που θα κάνει κατά την στρατιωτική παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου 2023 στη Θεσσαλονίκη.
«Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα οι κανονικές αποστολές και αυτό που κάνεις σε μια πτήση επίδειξης της ομάδας «ΖΕΥΣ» που έχουμε αναλάβει ως Ομάδα. Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι που το φέρνουμε εις πέρας με αυτό τον τρόπο και στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό», σημείωσε. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος βιώνει το 2023 ως την πρώτη του σεζόν στο ρόλο του Ιπτάμενου Επίδειξης της Ομάδας «ΖΕΥΣ» και ήδη με την ομάδα μέσα στην τρέχουσα χρονιά έχει συμμετάσχει στο αεροπορικό σόου “Meeting National de l’Air – 70 ans de la Patrouille de France” στο Salon-de-Provence στη Γαλλία τον περασμένο Μάιο, στο “International AIR SHOW Radom 2023” στην Πολωνία, όπως και στη διοργάνωση “Belgian Air Force Days 2023”. ο Σμηναγός (Ι) Χαρίτος χαρακτήρισε τις εν λόγω εμπειρίες ως συναρπαστικές και πρόσθεσε: «οι συμμετοχές αυτές είναι συναρπαστικές για εμάς, καθώς βλέπουμε τόσο τον κόσμο που ήταν πολύς, όσο και τις πολλές συμμετοχές με πληθώρα αεροσκαφών… Εκτιμώ πως σε όλες αυτές τις συμμετοχές της Ομάδας «ΖΕΥΣ» (σ.σ στα αεροπορικά σόου εκτός Ελλάδας) άρεσε το πρόγραμμά μας», σχολίασε ο έμπειρος χειριστής.
Για τη νέα αυτή εμπειρία δήλωσε ότι νιώθει ευγνώμων και τόνισε: «πάντα ήθελα να καταφέρω να πετάξω με ένα F-16 Block 52+ και εφόσον το κατάφερα, είχα και την τύχη η ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων να έχει έδρα τη Σούδα». Ερωτηθείς αν το κόκπιτ του «ΖΕΥΣ» ήταν όνειρο και στόχος του, απάντησε: «εννοείται πως αυτό ήταν κάτι που ήθελα να κάνω και είμαι ευγνώμων που συνέβη».
Ο Σμηναγός Χρήστος – Πάρις (Ι) Χαρίτος που θα πετάξει πάνω από τη Θεσσαλονίκη στις 28 Οκτωβρίου του 2023 εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 2006 ενώ το 2012 τοποθετήθηκε στην 115ΠΜ/ΜΕΑΕ σε αεροσκάφη F-16 Block 52+. Από το 2013 υπηρετεί στην 340 Μοίρα και έχει περισσότερες από 1600 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 1200 είναι σε αεροσκάφη F-16.
Πηγή