Να πώς σας κάνουν να ξοδεύετε περισσότερα χρήματα: Τα “τρικ” στα εστιατόρια που αδειάζουν τις τσέπες μας χωρίς να το καταλάβουμε
Τα εστιατόρια έχουν ένα κόλπο, προκειμένου να κάνουν τους πελάτες να τρώνε περισσότερο από το κανονικό και να είναι “φουσκωμένοι” οι λογαριασμοί.
Ειδικότερα, ένας νευροεπιστήμονας υποστηρίζει πώς τα εστιατόρια προσφέρουν ψωμί και αλκοόλ, πριν από το γεύμα, προκειμένου να ξεγελάσουν τους πελάτες και να φάνε περισσότερο.
Ο Daniel Amen, ένας Αμερικανός γιατρός, ισχυρίζεται ότι τα προαναφερόμενα προϊόντα, που προσφέρονται πριν από το γεύμα, επηρεάζουν τον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα οι πελάτες να μην μπορούν να ελέγξουν τις ορμές τους.
Το κόλπο των εστιατορίων για να τρώμε περισσότερο
Το ψωμί και το αλκοόλ απελευθερώνουν σεροτονίνη στον εγκέφαλο και κάνουν τους πελάτες να νιώθουν πιο χαρούμενοι και πιο ήρεμοι.
Όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Amen, στο προφίλ Neuro Lab, στο TikTok, το οποίο έχει συγκεντρώσει πάνω από 1,6 εκατομμύρια προβολές, «όταν πηγαίνετε σε ένα εστιατόριο, το πρώτο πράγμα που κάνουν είναι να βάζουν ψωμί στο τραπέζι και να σας ρωτούν αν θέλετε αλκοόλ, γιατί και τα δύο ρίχνουν τους μετωπιαίους λοβούς σας. Και τα δύο αυξάνουν την πιθανότητα να παραγγείλετε περισσότερα και να ξοδέψετε περισσότερα χρήματα στο εστιατόριο».
Όπως εξηγεί, το ψωμί και το αλκοόλ προκαλούν πτώση στον μετωπιαίο λοβό, το μέρος του ανθρώπινου εγκεφάλου που εμπλέκεται σε κάθε είδους ανώτερη λειτουργία, όπως ο προγραμματισμός, η επίλυση προβλημάτων, τα κίνητρα, η κρίση, η κοινωνική συμπεριφορά και ο έλεγχος των παρορμήσεων.
Σχετικά με το ψωμί, ο Amen επεσήμανε ότι «το ψωμί σου δίνει μια απότομη αύξηση του σακχάρου, που στη συνέχεια σπρώχνει τη σεροτονίνη στον εγκέφαλό σου και σε κάνει χαρούμενο».
Τι κάνουν τα εστιατόρια για να πεινάμε περισσότερο
Το ίδιο αποτέλεσμα έχει και η κατανάλωση αλκοόλ, αλλά όταν η σεροτονίνη «στεγνώσει», ο μετωπιαίος λοβός πέφτει και το άτομο δυσκολεύεται να ελέγξει τα συναισθήματα και τις ορμές του.
Μια άλλη παρενέργεια, την οποία ο Amen δεν σημείωσε, είναι ότι η κατανάλωση ψωμιού μπορεί να αυξήσει το σάκχαρό και στη συνέχεια να το ρίξει γρήγορα, με αποτέλεσμα οι πελάτες να αισθάνονται πιο πεινασμένοι και να παραγγέλνουν περισσότερα.
Μπορεί ο Amen να υπεραπλουστεύει τον ρόλο της σεροτονίνης στη λειτουργία του εγκεφάλου, αφού «όσο η σεροτονίνη ανεβαίνει, η ευτυχία αυξάνεται, οι δαπάνες αυξάνονται».
Πηγή