Ο θάνατος που την «σκότωσε»: Η άγνωστη τραγωδία που ανάγκασε την Λίλυ Παπαγιάννη να εξαφανιστεί για πάντα

March 21, 2024

Ο θάνατος που την «σκότωσε»: Η άγνωστη τραγωδία που ανάγκασε την Λίλυ Παπαγιάννη να εξαφανιστεί για πάντα


Διαφ.

Η Λίλυ Παπαγιάννη, που μπορεί να μην έχει παίξει σε πολλές ταινίες, αλλά παραμένει αξέχαστη, λόγω της φινέτσας και της κομψότητας της, απομακρύνθηκε από τη δημοσιότητα, όταν” έχασε” τον σύζυγό της.

Όπως είχε αποκαλύψει η ανιψιά της, Έλενα Ακρίτα, ο Μάριος Πλωρίτης που την είχε μαθήτρια στη σχολή, της είχε εξομολογηθεί ότι δεν υπήρχε ούτε ένας εκεί μέσα που να μην την είχε ερωτευτεί τρελά.

Το ντεμπούτο της στο θέατρο ήταν το 1957, στον “Πλούτο” του Αριστοφάνη, ενώ στον κινηματογράφο το 1959, στην ταινία “Νταντά με το Ζόρι”, δίπλα στον Μίμη Φωτόπουλο και τη Γεωργία Βασιλειάδου.

Ο δημοσιογράφος και συλλέκτης, Άρης Λουπάσης, ανάρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, ένα σπάνιο στιγμιότυπο, στο οποίο η Λίλη Παπαγιάννη ήταν μόλις 27 ετών.

Η ανάρτηση του Άρη Λουπάση για τη Λίλυ Παπαγιάννη

Όπως αναφέρει ο Άρης Λούπασης για τη Λίλυ Παπαγιάννη: “Σπάνιο καλλιτεχνικό πορτραίτο της αγαπημένης Λίλυς Παπαγιάννη το 1962 στο φώτο Ατελιέ- Καραπατσόπουλος στην οδό Πατησίων 207. Μια χρονιά “σταθμός” για την καριέρα της καθώς αποτελεί την αρχή των μεγάλων επιτυχιών τόσο στο θέατρο όσο και τον κιν/φο. Τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς εμφανίζεται στο πλάι της Έλλης Λαμπέτη στο θέατρο “Διονύσια” με το έργο του Τζων Βαν Ντρούτεν “Ανοιξιάτικο τραγούδι” δημιουργώντας μαζί με τον Νίκο Κούρκουλο ένα εκπληκτικό καλλιτεχνικό τρίο που προσφέρει στο κοινό δυνατές καλλιτεχνικές στιγμές.

Οκτώ μήνες αργότερα και συγκεκριμένα στις 3 Δεκεμβρίου, το κιν/φικό της άστρο απογειώνεται μέσα από την συγκλονιστική ερμηνεία της στην δραματική ταινία της Φίνος Φιλμ “Το ταξίδι” όπου αφήνει εποχή ως η σκληρή και αδυσώπητη Σούλα Κλιρίδη που γίνεται η αιτία για την δολοφονία της κεντρικής ηρωίδας του έργου που υποδύεται η Αλίκη, από τον σύζυγό της Νίκο Κούρκουλο. Ανήμερα τα Χριστούγεννα της επόμενης χρονιάς προκαλεί κυριολεκτικά πάταγο στο πλάι της Τζένης Καρέζη στην σκηνή του θεάτρου Κοτοπούλη -Rex ως η θρυλική “Αθηνά” στο “Δεσποινίς Δ/ντης σε ένα ρόλο που θα σφραγίσει ένα χρόνο αργότερα και στο σινεμά καθώς το συγκεκριμένο έργο κάτι το οποίο δεν είναι ευρύτερα γνωστό, ανέβηκε αρχικά στο θέατρο και στην συνέχεια στην μεγάλη οθόνη.

Από το 1989 με τον χαμό του λατρεμένου συζύγου της και σπουδαίου ηθοποιού Ανδρέα Φιλιππίδη μέχρι και το δικό της “φευγιό” το 2015, εγκαταλείπει κάθε επαφή με τον κόσμο με εξαίρεση αγαπημένους φίλους και συγγενείς ανάμεσα στους οποίους και η πρώτη σύζυγος του συντρόφου της Δέσπω Διαμαντίδου με την οποία για χρόνια καθιέρωσαν τα Σαββατιάτικα απογεύματα συνοδευμένα με τσάι και αναπόληση αναμνήσεων μιας ολόκληρης ζωής.

Σπάνια ταυτίστηκαν περισσότερο οι λέξεις κομψότητα και φινέτσα από όσο με την Λίλυ Παπαγιάννη που κατάφερε με λίγες ταινίες και έξοχες θεατρικές ερμηνείες να εξασφαλίσει το διαβατήριο για την είσοδο της στο πάνθεον των σημαντικών Ελλήνων ηθοποιών και να κλέβει εκείνη κάθε φορά την παράσταση ακόμη και σε δεύτερους ρόλους χωρίς να γίνει ποτέ σταρ μεγάλου βεληνεκούς”.

Η εξαφάνιση της Λίλυς Παπαγιάννη όταν έχασε τον σύζυγό της

16 φωτογραφίες που αποδεικνύουν ότι η Λίλλη Παπαγιάννη ήταν η πιο κομψή και φινετσάτη ηθοποιός του ελληνικού σινεμά

Λίλλη Παπαγιάννη η ηθοποιός που δίκαια έχει κερδίσει τον τίτλο της πιο κομψής και φινετσάτης γυναίκας του ελληνικού κινηματογράφου. Κοιτάζοντας τις φωτογραφίες της και γνωρίζοντας την ιστορία της συνειδητοποιείς το πόσο ερωτευμένη ήταν με το θέατρο. Συγχρόνως όμως κατάφερε με τις λίγες κινηματογραφικές της εμφανίσεις σε μη πρωταγωνιστικούς ρόλους να μείνει στις καρδιές του κοινού. Για την απίστευτη κομψότητα και το στιλ της.

Είχε μεγάλα γαλαζοπράσινα μάτια, καστανά μαλλιά, λαμπερό χαμόγελο και εκφραστικό βλέμμα. Ο φακός «ερωτεύτηκε» το πρόσωπό της πανέμορφης Λίλλης Παπαγιάννη.

Αν η Λίλλη Παπαγιάννη κατάφερε να το επιβάλλει σαν κινηματογραφική τουλάχιστον εικόνα της, δεν ήταν θέμα τρικ. Προσποίησης για την κάμερα. Ούτε καν καταγωγής και οικογένειας. Δεν γεννήθηκε σε ένα μεγάλο αρχοντικό ούτε ήταν μεγαλοαστή. Ήταν θέμα ψυχής. Και παιδείας. Και καρδιάς μπον βιβέρ όχι με την έννοια των μεγάλων πάρτι και των εντυπώσεων αλλά με την έννοια της αγάπης στη ζωή. Και την ομορφιά της, την τέχνη της, και τα ζώα που τα λάτρευε. Εκεί βρισκόταν και το μεγάλο της ταλέντο. Στη σχέση της με τη ζωή. Στον τρόπο που μπορούσε να μασκάρει τις καλλιτεχνικές της ανησυχίες σε συγκεκριμένη κινηματογραφική περσόνα. Δίνοντας στο κλισέ τον ανάλαφρο αέρα ενός κρυφά ειρωνικού και αυτοσαρκαστικού παραμυθιού.

Όπως είχε αποκαλύψει η ανηψιά της, Έλενα Ακρίτα, ο Μάριος Πλωρίτης που την είχε μαθήτρια στη σχολή της είχε πει ότι δεν υπήρχε ούτε ένας εκεί μέσα που να μην την είχε ερωτευτεί τρελά! Έκανε το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο το 1959 στην ταινία «Νταντά με το Ζόρι» δίπλα στον Μίμη Φωτόπουλο και τη Γεωργία Βασιλειάδου.

Έπαιξε την Αθηνά Βασιλείου στην ταινία «Δεσποινίς διευθυντής», την Κατίνα στην ταινία «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα», τη Λελέ που διεκδικούσε τον Κωνσταντάρα στην ταινία «Η χαρτοπαίχτρα» και τη Νανά στην ταινία «Μια τρελή τρελή οικογένεια».

Λίλλη Παπαγιάννη : Έφυγε αθόρυβα σε ηλικία 80 ετών

Μια από τις καλύτερες ερμηνείες της στη μεγάλη οθόνη ήταν στην ταινία «Η Εκδρομή» για την οποία τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας από τους κριτικούς στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης το 1966.

Η Λίλλη Παπαγιάννη μπορεί να μην έκανε πολύ σινεμά, αλλά όσοι τη γνώρισαν από κοντά, λένε πως η ίδια ήταν σινεμά. Σαν μια οθόνη ανατανακλάσεων και ιριδισμών. Κολλητές φίλες με τη Μελίνα, ατέλειωτα τηλεφωνήματα με την Κώνστα και μια απίστευτη σχέση αγάπης με τη Δέσπω Διαμαντίδου.

Απίστευτη αν σκεφτείς ότι ο άντρας της ζωής της, ο Αντρέας Φιλιππίδης ήταν ο πρώην σύζυγος της Δέσπως. Ο δάσκαλος της στη σχολή του θεάτρου Τέχνης του Καρόλου Κουν. Παρέμεινε 32 χρόνια παντρεμένη με Ανδρεά Φιλιππίδη και μαζί συγκρότησαν θίασο και ανέβαζαν δικές τους παραστάσεις. Μια από τις τελευταίες της εμφανίσεις ήταν το 1977 στο σήριαλ οι Ένοχοι στο πλευρό του Δημήτρη Παπαμιχαήλ και της Μάρως Κοντού. Δεν απέκτησε παιδιά και αποφάσισε να αποσυρθεί από την υποκριτική μετά τον θάνατο του συζύγου της, το 1989.

Έφυγε σε ηλικία 80 ετών, στις 12 Μαΐου 2015, αθόρυβα. Για τους περισσότερους θα είναι η «Αθηνάααα» που τη φώναζε η Τζένη Καρέζη στο «Δεσποινίς Διευθυντής». Ακόμα και εκεί, δίπλα στη μεγάλη σταρ, η Λίλλη Παπαγιάννη κέρδιζε τη σκηνή χωρίς να το επιδιώκει.

Το λιτό και συγκινητικό αποχαιρετιστήριο μήνυμα της Έλενας Ακρίτα, μιας και η Λίλλη Παπαγιάννη  ήταν ξαδέλφη της μητέρας της Έλενας, Σύλβα. «Κοιτάζω ψηλά. Ξέρω πως κάπου ‘εκεί πάνω’ ένα καταπράσινο βλέμμα θα τυφλώνει τα σύννεφα. Κι ο άνεμος θα ευωδιάζει απ’ το εξαίσιο γαλλικό σου άρωμα.Αντίο, θεία Λίλυ. Αντίο, αγαπημένη μου», έγραψε η Έλενα.

Δείτε στο παρακάτω βίντεο μερικές από τις καλύτερες στιγμές της ηθοποιού στον κινηματογράφο:


Πηγή

Διαβάστε επίσης: