Τέμπη: Αποφυλακίστηκε και ο επιθεωρητής Λάρισας – Το σκεπτικό που οδήγησε σε αυτή την απόφαση
Το Συμβούλιο Εφετών αποφάσισε τη μετατροπή της προσωρινής φυλάκισης του Προϊσταμένου του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας της Υπηρεσίας Υποστήριξης Κυκλοφορίας σιδηροδρόμων Κεντρικής και Νοτίου Ελλάδος σε κατ’ οίκον περιορισμό. Η επιτήρησή του θα γίνεται από την Εισαγγελία Πρωτοδικών της περιοχής κατοικίας του.
Ο επιθεωρητής, ο οποίος είχε τεθεί υπό προσωρινή κράτηση έπειτα από την απολογία του προς τον εφέτη ανακριτή πριν από περίπου ένα έτος, συγκεκριμένα στις 31 Μαρτίου, βρίσκεται στο επίκεντρο μιας σοβαρής δίωξης για κακούργημα, σύμφωνα με το larissanet.gr. Η κατηγορία αφορά την απόφασή του να τοποθετήσει έναν 59χρονο σταθμάρχη στη νυχτερινή βάρδια της 28ης Φεβρουαρίου, παρά τη γνώση ότι ο εν λόγω υπάλληλος δεν πληρούσε τα απαιτούμενα προσόντα για τη συγκεκριμένη θέση.
Αυτή η ενέργεια συνέβαλε στην καταστροφική σύγκρουση δύο τρένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ανθρώπων, σε μια τραγωδία που συγκλόνισε βαθιά την κοινωνία και έφερε στο φως σοβαρά ζητήματα ασφαλείας στον τομέα των σιδηροδρόμων.
Η αίτηση αποφυλάκισης που κατέθεσε ο Επιθεωρητής:
Θυμίζουμε ότι η προηγούμενη αίτηση αποφυλάκισης που κατέθεσε ο Επιθεωρητής την περασμένη άνοιξη είχε απορριφθεί από το Συμβούλιο Εφετών με τις εξής επισημάνσεις στην σχετική του απόφαση:
«Kρίνεται πολύ πιθανό, σε περίπτωση που αφεθεί ελεύθερος, ακόμη και με περιοριστικούς όρους, ότι θα διαπράξει αξιόποινες πράξεις προκειμένου να συγκαλύψει το έγκλημα για το οποίο κατηγορείται. Συμπληρωματικά δε προς όσα αναφέρονται στην εισαγγελική πρόταση πρέπει να σημειωθεί ότι ενώπιον αυτού του Συμβουλίου ο προσφεύγων κατηγορούμενος, παριστάμενος με τον πληρεξούσιο δικηγόρο του, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι το κριτήριο για τον καθορισμό των υπηρεσιών των σταθμαρχών ήταν η ισότιμη και ισόκυρη κατανομή τους.
Από τη παραπάνω δήλωσή του σε συνδυασμό και με τις λοιπές δηλώσεις του ιδίου και του συνηγόρου του προκύπτει ότι, κατά τον ορισμό της υπηρεσίας σταθμάρχη για τον σταθμό της Λάρισας την 28-2-2023 και για τις ώρες μετά την 11η νυχτερινή, δεν λήφθηκε υπόψη η ελάχιστη εμπειρία του σταθμάρχη Β. Σ. του Δ., για την εργασία του αυτή, την οποία θα πραγματοποιούσε μόνος του, δεδομένου ότι σε προηγούμενη νυχτερινή υπηρεσία του ιδίου σταθμάρχη στον σιδηροδρομικό σταθμό Καλαμπάκας, στις 2-1-2023, υποχρεώθηκε ο προσφεύγων, κατόπιν εντολής ανωτέρου του να πραγματοποιήσει την αντίστοιχη υπηρεσία μαζί με τον ανωτέρω σταθμάρχη καθόσον ο τελευταίος δεν είχε την ανάλογη εμπειρία για σιδηροδρομικό σταθμό (ήτοι το Σταθμό της Καλαμπάκας) με πολύ μικρότερη κυκλοφορία (ιδίως κατά τη νυχτερινή βάρδια) σε σχέση με αυτή του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας.
Τα παραπάνω άλλωστε δεν αμφισβητήθηκαν από τον προσφεύγοντα κατηγορούμενο ενώπιον του παρόντος Συμβουλίου. Επιπλέον, πέραν όσων αναφέρονται στην εισαγγελική πρόταση, ενόψει και της μακράς θητείας του προσφεύγοντος στην υπηρεσία του, και των φιλικών και υπηρεσιακών σχέσεων, τις οποίες έχει αναπτύξει με τους υφισταμένους του, είναι δυνατόν να προβεί σε ηθική αυτουργία παράνομων πράξεων προκειμένου να συγκαλύψει το έγκλημα για το οποίο κατηγορείται σε βαθμό κακουργήματος…
Έτσι για την επίτευξη του ως άνω σκοπού, ήτοι την αποτροπή τελέσεως νέων εγκλημάτων, δεν επαρκεί η επιβολή περιοριστικών όρων, ούτε και ο κατ’ οίκον περιορισμός με ηλεκτρονική επιτήρηση (άρθρο 284§1 ΚΠΔ), οι οποίοι στη συγκεκριμένη περίπτωση κρίνονται ανεπαρκείς για την προώθηση του ως άνω σκοπού της ποινικής προδικασίας, που ορίζεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 282 του ΚΠοινΔ. και συνακόλουθα κρίνεται αναγκαία η συνέχιση της προσωρινής του κράτησης. Κατόπιν τούτων, πρέπει η κρινόμενη προσφυγή να απορριφθεί κατ’ ουσίαν».
Τραγωδία στα Τέμπη: Αποκάλυψη ένα χρόνο μετά για χαμένο βαγόνι – Οι ενδείξεις που “μιλούσαν” από την πρώτη μερα
Ένα χρόνο μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, οι αποκαλύψεις για την τραγωδία συνεχίζονται, καθώς ένα σημαντικό γεγονός έρχεται στο προσκήνιο μέσα από τα μέσα ενημέρωσης.
Σύμφωνα με την πρόσθετη τεχνική έκθεση του πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη, η οποία υποβλήθηκε στον εφέτη ανακριτή της Λάρισας που ασχολείται με την υπόθεση, αποκαλύπτεται ότι υπήρχε ένα βαγόνι παραπάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία, συνολικά 14 και όχι 13 όπως είχε αρχικά αναφερθεί. Τώρα η ερώτηση που προκύπτει είναι πού βρίσκεται αυτό το βαγόνι και γιατί δεν εντοπίστηκε αμέσως.
Σύμφωνα με την αναφορά, το εν λόγω βαγόνι βρισκόταν μετά τις τρεις ανοιχτές πλατφόρμες που μετέφεραν λαμαρίνες και ήταν κλειστού τύπου. Υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι είχε καταστραφεί από την έκρηξη.
Η ανακάλυψη αυτή προσθέτει νέα ερωτήματα στην υπόθεση, όπως αν υπάρχει πράγματι ένα ακόμα βαγόνι που λείπει και γιατί δεν αναφέρθηκε αρχικά. Επιπλέον, ποιο ήταν το φορτίο αυτού του βαγονιού;
Τα νέα στοιχεία, όπως η απουσία του βαγονιού και η παρουσία ξυλόλιου, αναλύονται προσεκτικά.
Όσον αφορά το ξυλόλιο, φαίνεται να είναι ύποπτο για τη μεγάλη πυρκαγιά που προκλήθηκε, και όχι το έλαιο σιλικόνης.
Οι συγγενείς των θυμάτων από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ζητούν να διεξαχθεί επιπλέον έρευνα για ανθρωποκτονία με πιθανή πρόθεση, καθώς και να εξεταστεί η απουσία Εθνικών Κανόνων Ασφαλείας που έπρεπε να εφαρμόζονται από το 2019, αλλά δεν εφαρμόστηκαν.
Πηγή