Ξεχάστε όσα ξέρατε: Αλλάζουν όλα στα ΜΜΜ, έτσι θα πληρώνουμε για τις μετακινήσεις σε Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό & Τραμ

April 26, 2024

Ξεχάστε όσα ξέρατε: Αλλάζουν όλα στα ΜΜΜ, έτσι θα πληρώνουμε για τις μετακινήσεις σε Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό & Τραμ


Διαφ.

Σύστημα ανέπαφων συναλλαγών θα εγκατασταθεί σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό, Τραμ), μέχρι το τέλος του 2024, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μην ψάχνουν εκδοτήρια εισιτηρίων.

Μάλιστα, χθες, Τετάρτη, το σύστημα των ανέπαφων πληρωμών, με τραπεζική κάρτα και ψηφιακό πορτοφόλι μέσω των ενεργοποιημένων συσκευών (smartphone, smartwatch), ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά στα λεωφορεία των γραμμών Express, του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).

Ωστόσο, οι επιβάτες της εν λόγω γραμμής δεν έχουν αυτή τη στιγμή την δυνατότητα καταβολής μειωμένου εισιτηρίου ανέπαφα, καθώς δεν είναι ολοκληρωμένη η εφαρμογή χρήσης.

Τη νέα υπηρεσία παρουσίασαν, σε ειδική εκδήλωση, στο Ζάππειο Μέγαρο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές κα Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου κ. Γρηγόρης Δημητριάδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ κ. Γιώργος Αγραφιώτης και η Γενική Διευθύντρια Ελλάδας, Ισραήλ, Μάλτας και Κύπρου για τη Visa κα Sevi Vassileva και ο Γενικός Διευθυντής της NBG Pay κ. Χριστόφορος Χατζόπουλος.

Η εναλλακτική δυνατότητα χρήσης τραπεζικής κάρτας (χρεωστικής, πιστωτικής, ή προπληρωμένης) για επιβίβαση σε ΜΜΜ, σηματοδοτεί την είσοδο των Συγκοινωνιών Αθηνών σε μια νέα ψηφιακή εποχή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες μετακίνησης προς το επιβατικό κοινό.

Οι επιβάτες, εκτός από ATH.ENA Ticket ή ATH.ENA Card, μπορούν από σήμερα, να χρησιμοποιούν τραπεζική κάρτα, ή τις κάρτες στις ενεργοποιημένες συσκευές τους (smartphone ή smartwatch) για να επιβιβαστούν σε λεωφορεία των γραμμών Express του ΔΑΑ(Χ93, Χ95, Χ96, Χ97). Οι κάρτες πληρωμών που έχουν εκδοθεί από εξουσιοδοτημένα ιδρύματα συμπεριλαμβάνονται επίσης.

Ο ΟΑΣΑ, στο πλαίσιο σύμβασης με την Hellas Smart Ticket Α.Ε., θυγατρική της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, σε συνεργασία με την LG CNS και με την υποστήριξη της Visa και της NBG Pay, ανέπτυξαν την εφαρμογή του πιλοτικού συστήματος ανέπαφων συναλλαγών στις συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές, με ορίζοντα επέκτασης του έργου στο σύνολο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, έως τα τέλη του 2024.

Οι επιβάτες που κινούνται από και προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, μπορούν πλέον εναλλακτικά να πληρώνουν το εισιτήριό τους ανέπαφα, περνώντας την τραπεζική τους κάρτα, πάνω από τα επικυρωτικά μηχανήματα λεωφορείων με τη σχετική ένδειξη των ανέπαφων συναλλαγών.

Ο εξοπλισμός που έχει εγκατασταθεί στα επιλεγμένα λεωφορεία «διαβάζει» την κάρτα ή το ψηφιακό πορτοφόλι και χρεώνει την αξία της διαδρομής στον λογαριασμό του επιβάτη.

Με τη νέα αυτή υπηρεσία, η Αθήνα εντάσσεται στη λίστα των ευρωπαϊκών πόλεων, όπως η Μαδρίτη, το Μιλάνο, και το Λονδίνο που δίνουν τη δυνατότητα στους επιβάτες να μετακινούνται με απλό, ασφαλή και άνετο τρόπο, συμβάλλοντας στην αύξηση της χρήσης των ΜΜΜ.

Τα οφέλη για τον επιβάτη από το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών

Με την εφαρμογή της χρήσης τραπεζικών καρτών για την επιβίβαση στα ΜΜΜ, το επιβατικό κοινό δεν θα χρειάζεται:

-Να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων (ΑΜΕΚ).

-Να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Το σύστημα στην πλήρη ανάπτυξη του θα χρεώνει στον επιβάτη το πιο οικονομικό προϊόν κομίστρου, με βάση τις μετακινήσεις του. Μια εξαιρετικά χρηστική λειτουργία για τους επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το σύστημα μετακινήσεων της Αθήνας, όπως οι επισκέπτες από άλλες πόλεις και οι τουρίστες.

-Να αναζητήσει σημεία πώλησης, ή να περιμένει σε ουρές για την αγορά εισιτηρίου, προκειμένου να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι «η υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποτελεί μια από τις δέκα προτεραιότητες που είχαμε θέσει κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης.

Αυτό το έργο προσαρμόζει τις αστικές συγκοινωνίες στη σύγχρονη εποχή, προάγει την έξυπνη κινητικότητα, διευκολύνει τους επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς και ενθαρρύνει περαιτέρω τη χρήση τους από τους πολίτες, αλλά και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας, περιορίζει το κόστος μετακινήσεων, και συμβάλλει στην αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων.

Σε πρώτη φάση, το «tap & pay» θα εφαρμοστεί στα οχήματα των Γραμμών Λεωφορείων Express Αεροδρομίου, ενώ το σύνολο των εφαρμογών θα είναι διαθέσιμο στους επιβάτες έως το τέλος του 2024.

Έως τότε, θα είναι περισσότερο ορατή στους πολίτες η προσπάθεια που καταβάλλει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τον εκσυγχρονισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς, καθώς σε λίγες εβδομάδες θα ξεκινήσουν δρομολόγια στους δρόμους της Αθήνας τα 140 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Με τα νέα οχήματα και τις νέες υπηρεσίες αποδεικνύουμε στην πράξη ότι εφαρμόζουμε το πλάνο που έχουμε καταρτίσει.

Διαμορφώνουμε, σταδιακά, ένα περιβάλλον βιώσιμων αστικών μετακινήσεων στην πρωτεύουσα, δημιουργώντας υποδομές και αναπτύσσοντας υπηρεσίες που θα εξυπηρετούν τους πολίτες, για πολλά χρόνια στο μέλλον».

Για το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, κα Χριστίνα Αλεξοπούλου επεσήμανε ότι «με την εγκατάσταση του συγκεκριμένου συστήματος στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αναμένεται μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων τους. Ψηφιοποιούμε τις υπηρεσίες και απλουστεύουμε τις διαδικασίες προς όφελος των πολιτών και προγραμματίζουμε την περαιτέρω αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη σημαντική βελτίωση των μετακινήσεων και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος».

Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, σημείωσε ότι «οι ανέπαφες πληρωμές διευκολύνουν σημαντικά την καθημερινότητα των τακτικών επιβατών των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και των επισκεπτών της πόλης μας. Ταυτόχρονα, ξεκλειδώνουν τη διαλειτουργικότητα των συγκοινωνιών της Αθήνας με άλλες εφαρμογές κινητικότητας. Μας δίνεται λοιπόν η δυνατότητα για συνδυασμένες μετακινήσεις με μέσα και εκτός του ΟΑΣΑ, με ένα ενιαίο κόμιστρο. Ιδιαίτερα σημαντική όμως είναι η αυτόματη επιλογή το φθηνότερου πακέτου κομίστρου από το ίδιο το σύστημα για τον επιβάτη, χωρίς αυτός να χρειάζεται να προπληρώσει μια υπηρεσία που ενδεχομένως τελικά να μη χρησιμοποιήσει. Μπορούμε λοιπόν να πούμε ότι απαλείφεται ο χρόνος για αναμονή σε ουρές για ανανεώσεις καρτών και έκδοση εισιτηρίων, μειώνεται το κόστος των μετακινήσεών μας και ανοίγουν νέες δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών».

Ο Διευθύνων Συμβούλος του Υπερταμείου, κ. Γρηγόρης Δημητριάδης τόνισε ότι «οι συγκοινωνίες της Αθήνας αλλάζουν. Περνούν σε μια νέα εποχή. Γίνονται πιο ψηφιακές και πιο φιλικές για τον χρήστη υιοθετώντας νέες τεχνολογίες που παρέχουν μεγαλύτερη ελευθερία και διευκολύνουν τους επιβάτες. Η μετεξέλιξη αυτή εντάσσεται στη συνολική στρατηγική του Υπερταμείου που δίνει έμφαση στον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων δημοσίου συμφέροντος. Σε συνεργασία με αξιόπιστους εταίρους προχωράμε στον σταδιακό ψηφιακό μετασχηματισμό των ΜΜΜ με στόχο να βελτιώσουμε τη καθημερινότητα των πολιτών και να ενισχύσουμε τις πιο φιλικές προς το περιβάλλον αστικές μετακινήσεις».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος, ανέφερε ότι «μια πολύ σημαντική σελίδα ανοίγει σήμερα για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Δίνεται σε χρήση το πρώτο τμήμα της υλοποίησης του συστήματος ανέπαφων συναλλαγών για κάθε επιβίβαση ΜΜΜ αρμοδιότητας ΟΑΣΑ. Ένα ακόμα βήμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Οι Συγκοινωνίες Αθηνών, ακολουθώντας τις εξελίξεις στα προηγμένα συστήματα μεταφορών, προστίθενται πλέον στη λίστα των ευρωπαϊκών μητροπολιτικών φορέων που εφαρμόζουν πρακτικές των έξυπνων πόλεων (Λονδίνο, Βρυξέλλες, κ.α.) Με την τεχνολογική αναβάθμιση του πληροφοριακού συστήματος έκδοσης και διάθεσης εισιτηρίων του ΟΑΣΑ,, βελτιώνεται σημαντικά το επίπεδο εξυπηρέτησης εκατομμυρίων συμπολιτών μας που χρησιμοποιούν καθημερινά τις αστικές συγκοινωνίες για τις μετακινήσεις τους».

Για το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, κ. Γιώργος Αγραφιώτης, σημείωσε ότι «η προσαρμογή και η εξέλιξη είναι ο πυρήνας και η υπεροχή των ΣΔΙΤ έναντι των Δημοσίων Έργων, σε έργα πολυετούς λειτουργίας και συντήρησης, καθώς υφίστανται διαρκείς βελτιώσεις και εκσυγχρονισμό, λόγω των διαφορετικών χρονικών και τεχνολογικών συγκυριών. Ξεκινάμε σήμερα πιλοτικά με την γραμμή του αεροδρομίου και μέσα στη χρονιά ολοκληρώνουμε την εγκατάσταση επεκτεινόμαστε σε όλα τα μέσα του ΟΑΣΑ. Ταυτόχρονα, η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ολοκλήρωσε την παραγωγή του λογισμικού του ηλεκτρονικού εισιτηρίου της Θεσσαλονίκης και ξεκινά η εγκατάσταση στα μέσα της συμπρωτεύουσας, λύνοντας με την ίδια αποτελεσματικότητα τη διαλειτουργικότητα με τα συστήματα του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης, ώστε να είναι έτοιμα στην προγραμματισμένη έναρξη λειτουργίας του».

H κα Sevi Vassileva, Γενική Διευθύντρια Ελλάδας, Ισραήλ, Μάλτας και Κύπρου για τη Visa, δήλωσε ότι «το νέο σύστημα ανέπαφων πληρωμών σηματοδοτεί την αρχή μιας διαφορετικής ταξιδιωτικής εμπειρίας στα ΜΜΜ. Πιο απλής, πιο γρήγορης και πιο εύκολης για όσους ζουν, εργάζονται και επισκέπτονται την Αθήνα. Οι ανέπαφες πληρωμές στα ΜΜΜ συμβάλλουν στη δημιουργία περισσότερο αποδοτικών και βιώσιμων πόλεων, ενώ αποτελούν μια απαραίτητη επιλογή για τη δρομολόγηση λύσεων που συνδυάζουν ασφάλεια και άνεση. Σε πάνω από 750 έργα αστικής κινητικότητας της Visa παγκοσμίως παρατηρούμε αυξανόμενη και περισσότερο εντατική συμμετοχή, με τις ανέπαφες πληρωμές να αποτελούν κλειδί για τη διευκόλυνση της πρόσβασης και της χρήσης των ΜΜΜ».

Για το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών, ο κ. Χριστόφορος Χατζόπουλος, Γενικός Διευθυντής της NBG Pay, κατέληξε ότι «είμαστε πολύ περήφανοι για την καινοτόμο υπηρεσία που δημιουργεί νέα δεδομένα στην αστική κινητικότητα & αναβάθμιση της λειτουργίας των συγκοινωνιών στη χώρα μας. Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε τις τάσεις στον κλάδο των ψηφιακών πληρωμών και να προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες της αγοράς».

Ξεκίνησε το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών στα ΜΜΜ

Σύστημα ανέπαφων συναλλαγών στα ΜΜΜ

Βαριές «καμπάνες» για κάπνισμα σε αεροδρόμια, λιμάνια, μέσα μαζικής μεταφοράς – Πόσα χρήματα το πρόστιμο

Βαριά πρόστιμα: Βαρύς θα είναι ο πέλεκυς των προστίμων σε όσους παραβούν τα όρια, που αναφέρει ο αντικαπνιστικός νόμος. Αυτό, διότι μπορεί κάποιος να κληθεί να πληρώσει για παράβαση του νόμου ακόμη και το ποσό των 3.000 ευρώ.

Βαριά πρόστιμα – αντικαπνιστικός νόμος: Όλα όσα αναφέρει

«- Πρόστιμο 1.500 ευρώ για τον καπνιστή επιβαίνοντα ή οδηγό Ι.Χ. ανά παράβαση.

– Πρόστιμο 3.000 ευρώ για τον καπνιστή οδηγό οχήματος δημόσιας χρήσης (π.χ. ταξί) και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης του καπνιστή οδηγού ή του οδηγού του οχήματος όπου διαπιστώθηκε η παράβαση του συνεπιβάτη για διάστημα ενός μηνός. Η αφαίρεση άδειας οδήγησης για το ανωτέρω χρονικό διάστημα ισχύει ανά διαπιστωθείσα παράβαση.

– Το κάπνισμα σε λιμάνια, αεροδρόμια και αστικές συγκοινωνίες προβλέπει χρηματικό πρόστιμο.

Ειδικότερα ως προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τους σταθμούς μεταφορικών μέσων και επιβατικών σταθμών λιμανιών, αλλά και τα αεροδρόμια εκτός των χώρων καπνιστών τα πρόστιμα ορίζονται ως εξής:

– Πρόστιμο 100 ευρώ για τον καπνιστή ανά παράβαση.

– Πρόστιμο 500 ευρώ για τον υπεύθυνο διαχείρισης ανά παράβαση.

Ως παραβάσεις του υπευθύνου διαχείρισης ορίζονται:

– Η ανοχή ή η μη επέμβαση του υπευθύνου.

– Η έλλειψη ανάρτησης σήμανσης και λήψης άλλων μέτρων αποτροπής (π.χ. απομάκρυνση σταχτοδοχείου).

– Η απουσία ανταπόκρισης του υπευθύνου σε διαμαρτυρία για την πραγματοποίηση της παράβασης και η μη πραγματοποίηση συστάσεων.

– Η παράλειψη κλήσης των αρμόδιων οργάνων ελέγχου.

– Η έλλειψη συνεργασίας με τα όργανα ελέγχου.

Σημειώνεται ότι το πρόστιμο κυμαίνεται από 100 ευρώ έως 10.000 ευρώ για όσους παραβιάζουν τον αντικαπνιστικό νόμο σε κλειστούς χώρους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΚΥΑ, το κατώτερο πρόστιμο των 50 ευρώ για τον καπνιστή, που προβλεπόταν στο νόμο του 2010, αυξάνεται σε 100 ευρώ και ισχύει για κάθε παράβαση σε όλους τους κλειστούς χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος ανεξαρτήτως έκτασης, σε όλους τους κλειστούς χώρους εργασίας, στους δημόσιους χώρους εργασίας καθώς και αναμονής δημοσίων υπηρεσιών».


Πηγή

Διαβάστε επίσης: