Το αντικείμενο που έχουμε όλοι στα σπίτια μας και καταστρέφει το σήμα του wifi με τον πιο ύπoυλo τρόπο
Η σύνδεση στο ίντερνετ μπορεί να επηρεαστεί από ένα αντικείμενο που έχουμε όλοι στο σπίτι μας και αυτό είναι ο καθρέπτης.
Ειδικότερα, όταν είναι αργό το ίντερνετ στο σπίτι και δεν υπάρχει προφανής λόγος, τότε το router μπορεί να βρίσκεται δίπλα σε έναν άγνωστο «φονιά» του Wi-Fi.
Υπάρχουν πολλά οικιακά αντικείμενα και συσκευές που θα μπορούσαν να επηρεάζουν τη σύνδεση στο ίντερνετ, αλλά ένα ύπουλο αντικείμενο, που έχουν όλα τα σπίτια, μπορεί επίσης να συμβάλλει στα προβλήματα με τη σύνδεσή μας.
Γιατί επηρεάζει τη σύνδεση στο ίντερνετ ο καθρέπτης
Κυρίως οι μεγάλοι καθρέφτες τοίχου, μπορούν να επηρεάσουν τη συνδεσιμότητα, καθώς ο καθρέφτης αποτελείται από μια λεπτή μεταλλική επίστρωση, που μπορεί να προκαλέσει παρεμβολές στον διανομέα (hub), σύμφωνα με τη Virgin Media O2.
Επομένως, θα πρέπει μείνει ο διανομέας τουλάχιστον ένα μέτρο μακριά από μεγάλους καθρέφτες.
Η αποκάλυψη έγινε, καθώς μια δημοσκόπηση του παρόχου σε 2.000 ενήλικες, φανερώνει ότι πολλοί από εμάς γνωρίζουμε πού πρέπει και πού δεν πρέπει να τοποθετήσουμε το router, όμως εξακολουθούμε να τα τοποθετούμε εκεί.
Λίγο περισσότεροι από 2 στους 5, παραδέχονται ότι τοποθετούν το router τους δίπλα ή πίσω από την τηλεόρασή τους (41%).
Το 12% υπογράμμισε ότι το αφήνει στο πάτωμα και μερικοί το βάζουν ακόμη και κάτω από το κρεβάτι τους (6%).
Σχεδόν οι μισοί (45%) Βρετανοί είναι πρόθυμοι να αναδιατάξουν το σπίτι τους, προκειμένου να δημιουργήσουν μια πιο ευκρινή διαδρομή για το σήμα Wi-Fi τους.
Μια άλλη χρήσιμη συμβουλή για τη βελτίωση του Wi-Fi, είναι η δοκιμή οπτικής επαφής. Αν μπορείτε, προσπαθήστε να βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να βλέπετε τον διανομέα σας, στον χώρο του σπιτιού που τον χρειάζεστε περισσότερο. Έτσι, αν ο πιο σημαντικός του σκοπός είναι στο γραφείο, είναι καλύτερα να βρίσκεται τοποθετημένος εκεί.
Ο Gareth Lister, Διευθυντής Συνδεσιμότητας της Virgin Media O2, επεσήμανε ότι «η ευρυζωνικότητα αποτελεί ουσιαστικό κομμάτι της καθημερινής ζωής. Είτε εργάζεστε από το σπίτι, κάνετε online shopping ή παρακολουθείτε μία σειρά που πρέπει οπωσδήποτε να δείτε, η συνδεσιμότητα βρίσκεται στην καρδιά των πάντων. Ωστόσο, συχνά παραβλέπουμε το να γνωρίζουμε σε ποιο μέρος πρέπει να τοποθετήσουμε το router».
Αργό ίντερνετ: Αποζημίωση αν δεν έχετε γρήγορο ίντερνετ – Πότε μπορείτε να καταγγείλετε τη σύμβαση
Σύμβαση για ίντερνετ: Ξεκινά να ισχύουν οι διατάξεις του ΕΚΑΔ για τις ταχύτητες σταθερών δικτύων. Πολλοί πληρώνουν 24mbps και οι ταχύτητες που λαμβάνουν δεν ξεπερνούν τα 10mbps. Έτσι, μετά από ένα χρόνιο αίτημα, η ΕΕΤΤ θέτει κανόνες προστασίας για τους καταναλωτές.
Σύμβαση για ίντερνετ: Ενημέρωση συνδρομητών
Οι πάροχοι υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο θα ενημερώνουν πλέον τους συνδρομητές των σταθερών δικτύων για τις ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες της σύνδεσής τους. Δηλαδή, όχι μόνο για τις ονομαστικές και διαφημιζόμενες ταχύτητες.
Συγκεκριμένα, οι πάροχοι σταθερών δικτύων πρόσβασης υποχρεούνται να ενημερώνουν τους συνδρομητές. Το κάνουν για την ελάχιστη, μέγιστη και συνήθως διαθέσιμη ταχύτητα που αναμένεται στη σύνδεσή τους. Η ενημέρωση αφορά τους νέους συνδρομητές. Επιπλέον, αφορά τους υφιστάμενους συνδρομητές ενός παρόχου.
Έτσι, ένας νέος συνδρομητής θα μπορεί, στο πλαίσιο της προσυμβατικής ενημέρωσης, να λαμβάνει πληροφόρηση για τις ταχύτητες που μπορεί να αναμένει στη σύνδεσή του, πριν την υπογραφή της σύμβασης. Η ενημέρωση θα γίνεται τόσο από τα καταστήματα όσο και από την ιστοσελίδα ή τις γραμμές τηλεφωνικής εξυπηρέτησης του παρόχου. Παρόμοια, ένας υφιστάμενος συνδρομητής θα μπορεί να ενημερώνεται για τις ταχύτητες σύνδεσης. Αυτό θα γίνεται, είτε τηλεφωνικά, είτε από την ιστοσελίδα του παρόχου.
Σύμβαση για ίντερνετ: Δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης
Η ενημέρωση για τις ταχύτητες σύνδεσης αποτελεί μέρος των όρων της σύμβασης. Ο συνδρομητής αποκτά δικαίωμα αποζημιώσεων ή επανορθώσεων. Αυτό γίνεται σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα. Παραδείγματα δυνατών επανορθώσεων ή αποζημιώσεων είναι η έκπτωση στον λογαριασμό. Είναι η δυνατότητα επιλογής πακέτου με χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα. Επίσης, είναι η επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου, ή ο συνδυασμός αυτών.
Σε περίπτωση αποκλίσεων μεγαλύτερων του 30% για ADSL δίκτυα και 20% για τις υπόλοιπες τεχνολογίες (π.χ. VDSL, Fiber To The Home-FTTH) από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας για την οποία ενημερώθηκε, ο συνδρομητής αποκτά και το δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασης, εφόσον το πρόβλημα δεν διορθωθεί εντός 30 ημερών (με εξαίρεση τις υποχρεώσεις του συνδρομητή για καταβολή τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευών ή τερματικού εξοπλισμού ή κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο).
Επικοινωνία συνδρομητών, με τους παρόχους
Οι συνδρομητές μπορούν να επικοινωνούν με τους παρόχους για αναλυτικότερες πληροφορίες σχετικά με τις νέες διαδικασίες, καθώς και να αναζητούν περισσότερες πληροφορίες στις παρακάτω ιστοσελίδες των παρόχων για το Ανοιχτό Διαδίκτυο:
Cosmote: https://www.cosmote.gr/cs/cosmote/gr/anoikto_diadiktyo.html
Nova: https://www.nova.gr/el/politiki-anoiktou-diadiktiou
Vodafone: https://www.vodafone.gr/vodafone-ellados/oroi-ypiresion-prosvasis-sto-diadiktyo/
Wind: https://www.wind.gr/gr/netneutrality/
Επιπλέον, θα υπάρχει και προσωποποιημένη ενημέρωση στους υφιστάμενους συνδρομητές για τις αλλαγές των όρων από τη σύμβαση, μέσω του λογαριασμού τους ή μέσω SMS ή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Οι σχετικές διατάξεις, που τίθενται σε εφαρμογή, περιγράφονται αναλυτικά στο άρθρο 7 του Κεφαλαίου Β, καθώς και στα Κεφάλαια Γ και Δ του ΕΚΑΔ.
Πηγή