Μπήκε στο Google και “έχασε” 500.000: Το μεγάλο λάθος που έκανε και πως να μην την ¨πατήσετε” και χάσετε τα λεφτά σας
Η εμπειρία μιας γυναίκας από την Αυστραλία αναδεικνύει την ανάγκη για επαγρύπνηση και σκεπτικισμό στις διαδικτυακές οικονομικές συναλλαγές. Η Jo O’Brien, η οποία έπεσε θύμα απάτης και έχασε 500.000 δολάρια, περιγράφει πώς ξεκίνησε η περιπέτειά της τον Μάιο του 2022 με μια απλή αναζήτηση στο Google.
Αναζητώντας τα καλύτερα επιτόκια για επενδύσεις με καθορισμένη διάρκεια, η Jo παρασύρθηκε από την απάτη και τώρα μοιράζεται την ιστορία της για να υπογραμμίσει τα προειδοποιητικά σημάδια που αγνόησε.
«Έψαξα στο Google “τα καλύτερα επιτόκια επενδύσεων ορισμένου χρόνου” και εμφανίστηκε ως ένας από τους πρώτους συνδέσμους», εξήγησε. Δυστυχώς, ο σύνδεσμος την παρέπεμψε σε μια πλαστή ιστοσελίδα σύγκρισης που είχε δημιουργηθεί από απατεώνες.
Την επόμενη ημέρα από την επίσκεψή της στον ιστότοπο, η Jo O’Brien, μητέρα δύο παιδιών, δέχθηκε τρία τηλεφωνήματα από άνδρες που ισχυρίζονταν ότι εκπροσωπούσαν διάφορες χρηματοπιστωτικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της AMP (Australian Mutual Provident Society). Οι απατεώνες χρησιμοποίησαν τα ονόματα πραγματικών υπαλλήλων και της πρότειναν φαινομενικά ελκυστικά επενδυτικά επιτόκια. Η Jo επαλήθευσε τα ονόματα που της δόθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα της AMP και διαπίστωσε ότι οι τηλεφωνικοί αριθμοί φαινόταν να έχουν έδρα το Σίδνεϊ.
Τα βήματα που ακολούθησαν οι απατεώνες:
Οι απατεώνες της έστελναν πλαστά email και έντυπα, ζητώντας της να τα συμπληρώσει πριν την παραπέμψουν στο «νομικό τμήμα». Η Jo παρατήρησε ότι η διαδικασία δεν φαινόταν βιαστική και δεν εντόπισε άμεσα κάποια ύποπτα σημάδια.
Στη συνέχεια, η Jo έλαβε τα στοιχεία ενός λογαριασμού της NAB (National Australia Bank), τον οποίο οι απατεώνες ισχυρίζονταν ότι ήταν στο όνομά της και συνδεόταν με το τοπικό της υποκατάστημα στη Μελβούρνη. Ωστόσο, τα χρήματα που μετέφερε στάλθηκαν πραγματικά στον τραπεζικό λογαριασμό μιας εταιρείας και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν σε offshore λογαριασμούς.
«Μου είπαν: “Ορίστε ο αριθμός του λογαριασμού όταν θα είστε έτοιμη να κάνετε την πρώτη μεταφορά”», αφηγήθηκε η Jo. «Δεν ήταν βιαστικό, δεν μου φάνηκε ύποπτο ή κάτι τέτοιο».
Παρά τις επιφυλάξεις της σχετικά με τον λογαριασμό της NAB αντί για έναν λογαριασμό της AMP, οι απατεώνες κατάφεραν να την καθησυχάσουν. Της εξήγησαν ότι περιστασιακά χρησιμοποιούσαν λογαριασμούς που βρίσκονταν στη Μελβούρνη και το Σίδνεϊ για τις συναλλαγές τους.
Τον Ιούνιο του 2022, η Jo λάμβανε ένα μήνυμα από την τράπεζά της με ενθάρρυνση να επικοινωνήσει μαζί τους επειδή υπήρχαν υποψίες για απάτη. Καθώς εξετάζει το συμβάν αργότερα, περιέγραψε τη στιγμή που συνειδητοποίησε την κατάσταση: «Οδηγούσα και σταμάτησα σε έναν παράδρομο. Δεν μπορούσα να μιλήσω. Ήταν ουσιαστικά σχεδόν όλα τα χρήματα που είχα».
Η Jo αισθάνεται απογοητευμένη από την τράπεζά της, η οποία επέτρεψε την εκτέλεση πέντε ξεχωριστών συναλλαγών, με συνολικό ύψος 500.000 δολαρίων, εντός διαστήματος δύο εβδομάδων.
Πηγή