‘Εφη Βακάκη: Η σιδηρά κυρία πίσω από τον βασιλιά των JUMBO, η γνωριμία στα 17, η οικογένεια, η καταγωγή και η μεγάλη αγάπη
Η Έφη Βακάκη, μία προσωπικότητα γνωστή στους επιχειρηματικούς και κοινωνικούς κύκλους, προτιμά να διατηρεί ένα σχετικά χαμηλό προφίλ παρά να εστιάζει στην επιτυχημένη ιστορία της οικογένειάς της, η οποία κυριαρχεί στην επιχειρηματική σκηνή με την πασίγνωστη εταιρεία Jumbo.
Παράλληλα, συνδυάζει το πάθος της για τη μόδα με την κοινωνική της δράση μέσω της δικής της σειράς ρούχων και αξεσουάρ, υπό την ονομασία ibo-Maraca, ένας αναγραμματισμός της λέξης “Maracaibo“.
«Πολλοί αναρωτιούνται από πού προέκυψε το όνομα. Την έμπνευση την άντλησα από τη μεγαλούπολη της Βενεζουέλας, όπου και γεννήθηκα. Οταν οι γονείς μου εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα, τα χρόνια της προσαρμογής ήταν δύσκολα. Θυμάμαι ότι δεν μιλούσα καθόλου ελληνικά. Με τον καιρό όμως προσαρμόστηκα και παράλληλα άρχισα να δείχνω και την καλλιτεχνική μου φύση», αφηγείται εξηγώντας ότι ο πατέρας της δραστηριοποιούνταν εμπορικά στον χώρο των ηλεκτρικών ειδών και η μητέρα της εμπορευόταν περούκες. «Χαριτωμένη σύμπτωση», επισημαίνει η Εφη χαμογελώντας, «η μητέρα μου εμπορευόταν περούκες κι εγώ μερικά χρόνια αργότερα, καπέλα».
Η οικογενειακή επιχείρηση:
Η Εφη Βακάκη έχει διανύσει μια αξιόλογη πορεία στον χώρο της μόδας. Ξεκινώντας με τα καπέλα Πάναμα, επεκτάθηκε σε resort φορέματα και τσάντες. «Με τον σύζυγό μου, η οικογένεια του οποίου ήταν ιδρυτές της γνωστής τότε εταιρείας παιχνιδιών El Greco, είμαστε μαζί από 17 ετών. Μαζί ουσιαστικά δημιουργήσαμε την εταιρεία Jumbo. Την εποχή που συνεργαζόμασταν είχα την επιμέλεια του interior design σε όλα τα καταστήματά μας. Τότε πρωτολάνσαρα τη συλλογή με τα παιδικά ρούχα και αξεσουάρ -από καρότσια μέχρι ριλάξ- ενώ είχα και την επιμέλεια των παιδικών παπουτσιών Zuzu Papa. Οφείλω να ομολογήσω ότι οι συγκεκριμένες επιλογές ήταν του απολύτου γούστου μου. Αργότερα, αποφάσισα να δημιουργήσω κάτι τελείως δικό μου κι έτσι προέκυψαν τα καπέλα Πάναμα, τα οποία ζωγράφιζα μόνη μου και έκαναν ένα χαρούμενο fashion statement. Σήμερα, πλέον, το brand μου έχει εμπλουτιστεί με resort πολύχρωμες δημιουργίες και τσάντες που φιλοτεχνώ η ίδια».
Οι δημιουργίες της ibo-Maraca έχουν τύχει μεγάλης απήχησης και φιλοξενούνται σε φημισμένα καταστήματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπως στην Κυανή Ακτή, στο Σεντ Μπαρθ, στη Νέα Υόρκη. Εδικά στο Σεντ Μπαρθ, τα resort σύνολα και αξεσουάρ της Εφης Βακάκη πωλούνται στο πεντάστερο συγκρότημα «Cheval Blanc», που ανήκει στον όμιλο του δισεκατομμυριούχου Μπερνάρ Αρνό, ενώ στη Νέα Υόρκη για ένα διάστημα έκλεβαν τις εντυπώσεις στις βιτρίνες των «Barneys». «Δεν είμαι σχεδιάστρια μόδας. Μου αρέσει απλά να δίνω ζωή στην τέχνη και να μετατρέπω τη ζωγραφική μου σε μόδα. Τα σχέδια σε ρούχα, τσάντες και καπέλα του brand μου ήταν μέχρι τώρα δικής μου έμπνευσης και δημιουργίας, αλλά από το 2025 θα συνεργαστώ με γνωστούς Ελληνες καλλιτέχνες».
Η φιλανθρωπική δράση της Βακάκη:
Στις 27 Μαΐου, στο Privilege Beach House του «Four Seasons Astir Palace», η Εφη Βακάκη φιλοξένησε ένα φιλανθρωπικό εκθεσιακό γεγονός προς όφελος της Ενώσεως «Μαζί για το Παιδί», της οποίας πρόεδρος είναι η Αλεξάνδρα Μαρτίνου. Μεταξύ των ειδών που πωλήθηκαν γι’ αυτό τον σκοπό, συμπεριλήφθηκε μια σειρά από καπέλα που δημιούργησε ο διάσημος Αμερικανός καλλιτέχνης Alec Monopoly. «Τον Μonopoly τον γνώρισα πριν από χρόνια μέσω του γαμπρού μου Βασίλη Μιχαήλ. Η αγάπη τους για την τέχνη στάθηκε αφορμή για τη γνωριμία τους, η οποία εξελίχθηκε σε θερμή φιλία. Και επειδή τα καλοκαίρια ο Βασίλης τον φιλοξενεί στη Μύκονο, είχα την ευκαιρία να τον γνωρίσω κι εγώ από κοντά. Πρόκειται για έναν σημαντικό καλλιτέχνη που αρέσει πολύ, ιδιαίτερα στους νέους ανθρώπους, γεγονός που τον κάνει μια από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες της σύγχρονης τέχνης παγκοσμίως», επισημαίνει.
«Οταν μοιράστηκα μαζί του τη σκέψη μου για το φιλανθρωπικό event, προθυμοποιήθηκε να σχεδιάσει τέσσερα καπέλα προκειμένου τα έσοδα που θα διατεθούν για την ενίσχυση του “Μαζί για το παιδί” να είναι περισσότερα. Ενα καπέλο με την υπογραφή του δεν είναι απλά ένα αξεσουάρ μόδας, είναι ένα έργο τέχνης, ειδικά αν αναλογιστούμε πόσο πουλιέται στην Αμερική κάθε πρωτότυπο έργο του», αναφέρει καταλήγοντας ότι στη μεγάλη φιλανθρωπική βραδιά δημοπρατήθηκε κι ένα μικρό γλυπτό του Monopoly. Οταν ένα αντίστοιχο, πάλι δικό του έργο, είχε κυκλοφορήσει στο Διαδίκτυο προκάλεσε φρενίτιδα.
Πηγή