Ήρθαν στην Ελλάδα τα αυτόματα ταμεία: Τέλος οι ταμίες στα σούπερ μάρκετ, αντικατάσταση εργαζομένων από μηχανές

June 9, 2024

Ήρθαν στην Ελλάδα τα αυτόματα ταμεία: Τέλος οι ταμίες στα σούπερ μάρκετ, αντικατάσταση εργαζομένων από μηχανές


Διαφ.

Τα Lidl προχωρούν στην τοποθέτηση ταμείων αυτοεξυπηρέτησης, έχοντας ως στόχο, το 2026 να έχουν τοποθετηθεί σε όλα τα σούπερ μάρκετ της χώρας.

Ειδικότερα, η διοίκηση της εταιρείας ξεκίνησε, σε πιλοτικό επίπεδο και στην Ελλάδα, τα ταμεία self checkout, που στόχο έχουν να υποκαταστήσουν πλήρως τους ταμίες, την επόμενη διετία.

Σύμφωνα με το flash.gr, από τον περασμένο Ιανουάριο, η γερμανική αλυσίδα, η οποία φέτος συμπληρώνει 25 χρόνια στην Ελλάδα, θα πειραματιστεί πρώτα σε ένα αριθμό καταστημάτων και στην συνέχεια, αν το «πείραμα» στεφθεί από επιτυχία, θα το επεκτείνουν στο σύνολο των σούπερ μάρκετ της αλυσίδας.

Όπως υπογραμμίστηκε στην ομιλία του, στην εκδήλωση για τον εορτασμό των 25 χρόνων της Lidl Hellas, ο πρόεδρος διοίκησης Martin Brandenburger, ήδη το πρώτο κατάστημα όπου έχουν τοποθετηθεί ταμεία αυτοεξυπηρέτησης είναι στην Σίνδο, στην Θεσσαλονίκη, ενώ μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, θα λειτουργεί και το πρώτο στην Αθήνα.

Με βάση τον σχεδιασμό της διοίκησης, στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2026 όλα τα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας – σήμερα αριθμεί 230 – να έχουν μετατραπεί σε καταστήματα αποκλειστικά self checkout.

Η Ελλάδα είναι μία από τις πρώτες χώρες όπου πραγματοποιείται η μετάβαση στο εν λόγω μοντέλο, με στόχο την ταχύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την αξιοποίηση του προσωπικού των ταμείων σε άλλα πόστα μέσα στο σούπερ μάρκετ.

Τι προσφέρει αυτή η Αλλαγή;

Ταχύτητα και Αποτελεσματικότητα: Οι ουρές στα ταμεία μπορούν να μειωθούν δραστικά, καθώς οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώνουν τις αγορές τους γρήγορα και εύκολα.

Εξοικονόμηση Κόστους: Με την μείωση των αναγκών για προσωπικό στα ταμεία, η εταιρεία μπορεί να επενδύσει σε άλλους τομείς, όπως η βελτίωση των υπηρεσιών και η αναβάθμιση των προϊόντων.

Ευκολία και Άνεση: Οι πελάτες απολαμβάνουν μεγαλύτερη ευελιξία και έλεγχο κατά τη διαδικασία της πληρωμής, κάτι που αυξάνει την ικανοποίηση και τη συνολική εμπειρία αγορών.

Ασφάλεια και Υγιεινή: Ιδιαίτερα σε περιόδους όπως η πανδημία, η επαφή με λιγότερους ανθρώπους και αντικείμενα προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια και υγιεινή.

Πώς θα λειτουργούν τα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης στα Lidl

Όσον αφορά την Ελλάδα, εξετάζεται το μοντέλο όπου θα λειτουργούν αποκλειστικά ταμεία self checkout, με το προσωπικό να έχει εποπτικό και υποστηρικτικό ρόλο μέχρι να υπάρξει πλήρης εξοικείωση με την διαδικασία.

Πέρα από τα υπόλοιπα προϊόντα που θα σκανάρουν μόνοι τους στα ταμεία, οι πελάτες της Lidl θα καλούνται, ακολουθώντας απλές οδηγίες από σχετικούς πίνακες, πριν φτάσουν στο ταμείο, να τοποθετούν οι ίδιοι τα αυτοκόλλητα με τα barcode σε μη τυποποιημένα προϊόντα, όπως είναι αυτά στις «ζεστές γωνιές» (αρτοποιείο) ή στην μαναβική.

Το σύνολο των ταμείων αυτοεξυπηρέτησης θα δέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικές πληρωμές και σε κάθε κατάστημα – σύμφωνα με την πρακτική που δοκιμάζεται στο εξωτερικό – θα υπάρχει και ένα «υβριδικό» ταμείο, όπου ο πελάτης που θα πραγματοποιεί το self scanning θα μπορεί να πληρώνει στον υπάλληλο της εταιρείας με μετρητά. Για την διαδικασία δεν είναι απαραίτητη χρήση της κάρτας πιστότητας «Lidl Plus».

Οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης με απλά βήματα:

Σάρωση Προϊόντων: Κάθε προϊόν σαρώνεται μέσω του σαρωτή κωδικών.

Έλεγχος και Επιβεβαίωση: Η οθόνη αφής δείχνει τα προϊόντα και τις τιμές τους για έλεγχο.

Πληρωμή: Επιλογή μεθόδου πληρωμής (κάρτα, μετρητά, κ.ά.) και ολοκλήρωση της συναλλαγής.

Απόδειξη: Εκτύπωση απόδειξης και έξοδος από το κατάστημα.

Ορισμένοι πελάτες, ιδιαίτερα οι μεγαλύτερης ηλικίας, ίσως δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στο νέο σύστημα, αλλά με τη βοήθεια των υπαλλήλων, θα προσαρμοστούν, ενώ άλλοι μπορεί να ανησυχούν για την απώλεια των θέσεων εργασίας που επιφέρουν αυτές οι αλλαγές.

Μία άλλη αλλαγή που θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι, είναι η κατάργηση των έγχαρτων αποδείξεων για τους πελάτες που είναι κάτοχοι της κάρτας Lidl Plus, οι οποίοι θα λαμβάνουν αποκλειστικά ηλεκτρονικά την απόδειξη των αγορών τους στην εφαρμογή της Lidl, στο πλαίσιο της πολιτικής της αλυσίδας για την μείωση της κατανάλωσης χαρτιού.

Στο πλαίσιο αυτό, έχει μειωθεί σημαντικά και ο αριθμός των αντιτύπων των φυλλαδίων που τυπώνει η αλυσίδα.

Το ξέρουν λίγοι, καιρός να το μάθουν όλοι: Το LIDL μοιράζει δωροεπιταγές, έτσι θα πάρεις κουπόνι 2.000 ευρώ

Ευχάριστα νέα για τους καταναλωτές. Η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ «LIDL» επετειάζει και προσφέρει γενναιόδωρα δώρα στην πιστή της πελατεία.

Τα καταστήματα LIDL συμπληρώνουν τα 25 χρόνια λειτουργίας τους και το γιορτάζουν προσφέροντας δώρα στους πιστούς πελάτες που τα προτιμούν για τις αγορές τους. Έχουν οργανώσει έναν επετειακό διαγωνισμό μέσω της εφαρμογής «LIDL Plus», στον οποίο διανέμονται συνολικά 250.000 ευρώ μετρητά σε 125 ευτυχείς νικητές.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του σούπερ μάρκετ, το τόσο μεγάλο έπαθλο δεν έχει δοθεί ποτέ ξανά.

LIDL

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της εταιρείας, από τη Δευτέρα 4 Μαρτίου έως και την Κυριακή 7 Απριλίου 2024, οι χρήστες του LIDL Plus που χρησιμοποιούν την ψηφιακή τους κάρτα στο ταμείο κατά την πραγματοποίηση αγορών λαμβάνουν μία συμμετοχή για κάθε 25 ευρώ αγορών και άνω.

Οι συμμετέχοντες θα υποβάλλουν τις συμμετοχές τους μέσω της εφαρμογής και θα εισέλθουν στην κλήρωση για να διεκδικήσουν το μεγάλο δώρο. Κάθε εβδομάδα, θα πραγματοποιείται κλήρωση όπου 25 τυχεροί νικητές θα αναδεικνύονται και θα λαμβάνουν έκαστος 2.000 ευρώ μετρητά.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: