Μούδιασαν Μασούτης, Lidl, MyMarket: Η κίνηση του Σκλαβενίτη που τελειώνει τον ανταγωνισμό στα σούπερ μάρκετ
Κοντά σε μια ακόμη εξαγορά βρίσκεται η αλυσίδα Σκλαβενίτης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται ακόμη και εντός των επόμενων ημέρων, το αργότερο μέσα στον μήνα.
Η αλυσίδα-στόχος φέρεται να είναι οι υπεραγορές του ομίλου Παπαντωνίου, κάτι που δεν επιβεβαιώνεται επισήμως από την ελληνική αλυσίδα.
Η όρεξη της Σκλαβενίτης, market leader στην εγχώρια αγορά, που διατηρεί παρουσία και στην Κύπρο από το 2017, όταν το δίκτυο της Μαρινόπουλος πέρασε στον έλεγχό της, για την περαιτέρω επέκτασή της στη Μεγαλόνησο επιβεβαιώθηκε προ μηνών, όταν ανέθεσε στον πρώην δήμαρχο Φιλοθέης Ψυχικού, Δημήτρη Γαλάνη, το project.
Με την ενίσχυση της παρουσίας της στη Μεγαλόνησο, η αλυσίδα Σκλαβενίτης επιδιώκει να εκμεταλλευτεί τις καλές επιδόσεις που καταγράφει το λιανεμπόριο τροφίμων στην Κύπρο και να επιτύχει οικονομίες κλίμακος.
Σύμφωνα με τη Statista, η αγορά τροφίμων της Κύπρου υπολογίζεται στα 2,59 δισ. δολάρια ΗΠΑ, τα κατά κεφαλήν έσοδα στις 2.000 δολάρια, το 6,4% των συνολικών εσόδων θα προέλθει εφέτος από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις και η αγορά αναμένεται να καταγράψει ετήσια άνοδο 4,84% έως το 2028.
Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία της Statista, τα συνολικά έσοδα της αγοράς τροφίμων θα ανέλθουν εφέτος στα 26,51 δισ. δολ., τα κατά κεφαλήν έσοδα στα 2.573 δολάρια, μόλις το 0,6% των συνολικών εσόδων θα προέλθει από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις (σ.σ. εξετάζεται το σύνολο της αγοράς και όχι μόνο τα σούπερ μάρκετ) και η αγορά αναμένεται να καταγράψει ετήσια άνοδο 3,72% έως το 2028.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομίες κλίμακος, ήδη η Σκλαβενίτης έχει παρουσία στην Κύπρο με 18 καταστήματα και με την προσθήκη επιπλέον 9, μέσω της κυοφορούμενης εξαγοράς, θα ενισχύσει την παρουσία της, τα μερίδιά της, θα μειώσει τα κόστη της και θα αποκτήσει μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ έναντι των προμηθευτών της.
Σχέδια υπάρχουν και για την επέκτασή της προς τη Βόρεια Ευρώπη.
Πιο κοντά φαίνεται να βρίσκεται στην αγορά της Πολωνίας. Στη χώρα των 38 εκατομμυρίων καταναλωτών, η οικονομία εκτιμάται ότι θα αυξηθεί εφέτος 2,3% και 3,5% το 2025. Όσο για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, το μέγεθος του οποίου ξεπερνά τα 45 δισ. ευρώ, ελέγχεται κυρίως από soft και hard discounters και αλυσίδες μπακάλικων.
Νούμερο ένα παίκτης στην Πολωνία είναι η πορτογαλική Jerónimo Martins που ελέγχει την Biedronka. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Lidl & Kaufland του γερμανικού ομίλου Schwarz, και ακολουθούν οι: Eurocash, Żabka, Grupa Specjal, Dino, Carrefour, Auchan, Polska Grupa Supermarketów και ο γερμανικός χονδρέμπορος Makro C&C (Metro).
Στην Ελλάδα, η αλυσίδα, που πέρυσι εμφάνισε πωλήσεις πάνω από 4,475 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 58,172 εκατ. ευρώ, αναζητά 100.000-120.000 τ.μ. σε έναν ενιαίο χώρο προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της σε αποθηκευτικούς χώρους για την αγορά της Νοτίου Ελλάδος.
Η αλυσίδα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με επενδυτές αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει κλειδώσει κάποια συμφωνία, υποστηρίζουν στο Euro2day.gr πηγές με γνώση.
Συγκίνηση μόνο, γι’ αυτόν τον Άνθρωπο: Ο λόγος που ο Σκλαβενίτης δεν ανοίγει ποτέ τις Κυριακές τα σούπερ μάρκετ
Έχουν περάσει έξι χρόνια από την απώλεια του εξαιρετικού επιχειρηματία, Στέλιου Σκλαβενίτη. Κατά την τελετή αποχαιρετισμού για τον επιχειρηματία, αποκαλύφθηκε ο λόγος που τα σούπερμάρκετ Σκλαβενίτη δεν παραμένουν ανοικτά τις Κυριακές.
Αυτή η απόφαση αντιπροσωπεύει την ανθρωπιά και το όραμα πίσω από την επιχείρησή του.
Ο λόγος που αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της κηδείας του Στέλιου Σκλαβενίτη τον Απρίλιο του 2018, σε έναν επικήδειο που εκφωνήθηκε από έναν συνεργάτη του Ομίλου.
Κυριακή 1η Απριλίου. Ποιος δεν θα ευχόταν αυτό το άσχημο νέο να ήταν μία κακοήθεια της ημέρας. Αυτό θέλαμε να πιστέψουμε όλοι. Μας γέλασες φίλε Στέλιο. Ήθελες να κάνεις πάλι κάτι που εμείς δεν περιμέναμε. (…)
Σήμερα έχεις καταφέρει να κάνεις το βάρος ασήκωτο καθώς μοναδική πυξίδα στη ζωή σου ήταν η δικαιοσύνη. ”Να γίνει αυτό που είναι σωστό”, αυτό έλεγες πάντα, και πάντα με μία καθηλωτική απλότητα.
Πολύ δύσκολο, σχεδόν αδύνατο να βρεις στον τόπο μας τον συνδυασμό μίας πετυχημένης επιχειρηματικής πορείας να συμβαδίζει με την ταπεινότητα, την ηθική, την ευγένεια και κυρίως την αγάπη για τον άνθρωπο. (…)
Η απόφαση του ”δεν ανοίγουμε τις Κυριακές”. Ποιος ξέρει την ανθρώπινη ιστορία πίσω από αυτή την απόφαση; Ζητώ συγνώμη που μοιράζομαι το μυστικό σου. Σκεφτόσουν μαζί με τα αδέλφια σου τι θα κάνατε.
Δεν είχατε αποφασίσει και βγαίνοντας από το γραφείο σου άκουσες το μικρό παιδί ενός στελέχους σου να λέει ”γιατί μαμά λες ότι είναι καλό αφεντικό ο Σκλαβενίτης αφού την Κυριακή δεν θα είσαι σπίτι μας”. Σου πήρε μόνο ένα λεπτό να γυρίσεις πίσω στο γραφείο σου και να πάρετε αμέσως την απόφαση σας. ”Δεν ανοίγουμε”.
Τρέμουν Σκλαβενίτης, MyMarket, Lidl: Η κίνηση του ΑΒ Βασιλόπουλου που τελειώνει τον ανταγωνισμό στα σούπερ μάρκετ
Ο ΑΒ Βασιλόπουλος μπήκε στις επιλογές που έχει ένας καταναλωτής, μπαίνοντας στα σούπερ μάρκετ της efood, εκτός από τον Σκλαβενίτη, που μέχρι πρότινος ήταν ο μοναδικός.
Η συνεργασία του ΑΒ Βασιλόπουλου με το efood
Μάλιστα, για διανομή μέσω efood από τον ΑΒ Βασιλόπουλο, η πλατφόρμα χρεώνει 3,5 ευρώ αποστολή και χρειάζεται ελάχιστη παραγγελία 20 ευρώ, ενώ για τον Σκλαβενίτη, χρεώνει 2,5 ευρώ την υπηρεσία διανομής, αλλά χρειάζεται παραγγελία τουλάχιστον 30 ευρώ.
Ανταγωνιστές ΑΒ Βασιλόπουλος και Σκλαβενίτης και στο efood
Η είσοδος του εν λόγω σούπερ μάρκετ στο efood οφείλεται στο κενό που δημιούργησε το λουκέτο στο instashop, που σταμάτησε την λειτουργία του, πριν από λίγους μήνες και είχε συνεργασία με τις αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, MyMarket, Bazaar, Θανόπουλος.
Υπενθυμίζεται ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε συνεργασία παλιότερα με την Delivery.gr, όταν η πλατφόρμα ανήκε στον Όμιλο Μούχαλη.
Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος: Οι κινήσεις των 2 Κολοσσών που προκάλεσαν μούδιασμα στα υπόλοιπα σουπερ μάρκετ
Ο Σκλαβενίτης και ο ΑΒ Βασιλόπουλος είναι από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη χώρα που συνεχίζουν να επενδύουν και να μεγαλώνουν.
Συγκεκριμένα, οι δύο εταιρείες επενδύουν αυτή την περίοδο στην ενδυνάμωση του δικτύου καταστημάτων τους με μεγάλες αίθουσες καταστημάτων άνω των 2.500, τα οποία και λόγω της πανδημίας κρίνονται απαραίτητα και πιο ασφαλή για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Σκλαβενίτης – ΑΒ Βασιλόπουλος: Η διαρκής άνοδος για τις δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Όπως τονίζει το Capital.gr, οι δύο επιχειρήσεις προχωρούν σε κινήσεις για να ενισχύσουν το δίκτυο σημείων πώλησης που διαθέτουν, με μεγάλα καταστήματα επιφάνειας άνω των 2.500 τ.μ. Ο Σκλαβενίτης που ήδη διαθέτει 32 καταστήματα αυτής της τυπολογίας, πρόκειται να κατασκευάσει κατάστημα εντός του 2022 στον κόμβο της Νέας Φιλαδέλφειας, καθώς η αρχιτεκτονική μελέτη έλαβε την έγκριση του Κεντρικού Αρχιτεκτονικού Συμβουλίου.
Αναφορικά με την ΑΒ Βασιλόπουλος, στην οποία η έλλειψη μεγάλων καταστημάτων άνω των 2.500 τ.μ. φαίνεται ότι στοίχισε αρκετά σε επίπεδο πωλήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αυτή την περίοδο δημιουργεί δύο τέτοια καταστήματα. Το πρώτο θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Πειραιώς και Κηφισού, όπου αυτή την περίοδο η εταιρεία ανάπτυξης και εκμετάλλευσης ακινήτων, Ten Brinke, αναπτύσσει retail park.
Ταυτόχρονα, αυτή την περίοδο η πολυεθνικών συμφερόντων αλυσίδα κατασκευάζει ένα ακόμη μεγάλο κατάστημα επί της λεωφόρου Κηφισίας σε έκταση του Ιδρύματος Μιμηκόπουλου, λίγο πριν από τον κυκλικό κόμβο της Αττικής Οδού στο Μαρούσι.
Xαρακτηριστικό της πορείας που ακολούθησαν τα μεγάλα καταστήματα σούπερ μάρκετ, είναι ότι εντός του 2021 οι αίθουσες με επιφάνεια άνω των 2.500 τ.μ. (υπερμάρκετ) παρουσίασαν την μεγαλύτερη αύξηση – της τάξεως του +8,1% – στις πωλήσεις τους, όπως προκύπτει από στοιχεία της Nielsen IQ.
Πηγή