O χρυσός κανόνας των 5 λεπτών: Η σωτήρια “κίνηση” με το air condition στο αυτοκίνητο για να καις λιγότερη βενζίνη

June 23, 2024

O χρυσός κανόνας των 5 λεπτών: Η σωτήρια “κίνηση” με το air condition στο αυτοκίνητο για να καις λιγότερη βενζίνη


Διαφ.

Όταν οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν, η χρήση του air condition γίνεται απαραίτητη για να διατηρήσουμε την άνεση και την υγεία μας. Με την κατάλληλη χρήση του κλιματιστικού, εξασφαλίζουμε την αποδοτική λειτουργία του συστήματος και προστατεύουμε την ευεξία μας σε συνθήκες καύσωνα.

Ο Κίνδυνος Οδήγησης σε Υψηλές Θερμοκρασίες

Οδηγώντας σε υψηλές θερμοκρασίες χωρίς τα κατάλληλα μέτρα, θέτουμε σε κίνδυνο την υγεία μας και την ασφάλειά μας. Η ζέστη μπορεί να προκαλέσει σύγχυση, να μειώσει τη συγκέντρωση και να επιβραδύνει τις αντιδράσεις μας, καθιστώντας την οδήγηση πιο επικίνδυνη.

Η Αναγκαιότητα του Air Condition στα Αυτοκίνητα

Τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να αποφύγουμε αυτά τα προβλήματα περιλαμβάνουν τη χρήση του air condition. Ευτυχώς, το κλιματιστικό υπάρχει στα αυτοκίνητα εδώ και δεκαετίες και μπορεί να ρυθμίσει τη θερμοκρασία σε ιδανικά επίπεδα μέσα σε λίγα λεπτά, προσφέροντας άνεση και ασφάλεια στον οδηγό και τους επιβάτες.

Είτε στη βασική του έκδοση είτε στην πιο εξελιγμένη και αυτοματοποιημένη, την οποία γνωρίζουμε ως κλιματισμό, το air condition είναι ιδιαίτερα απλό στη χρήση και λειτουργία του, ενώ περίπλοκη δεν είναι ούτε η συντήρησή του.

Ωστόσο, υπάρχει ένας κανόνας που, αν εφαρμοστεί, εξασφαλίζει πιο σωστή και υγιεινή λειτουργία του air condition μεταξύ των διαστημάτων συντήρησης, χωρίς να επηρεάζει επί της ουσίας την άνεση των επιβατών.

Υπάρχουν φορές που τα συστήματα κλιματισμού, ειδικά στα παλιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, φέρνουν στην καμπίνα αέρα με έντονη οσμή που θυμίζει εκείνη της μούχλας, ενώ για την ίδια αιτία η συνολική τους απόδοση μπορεί να παρουσιάζεται μειωμένη.

Στην προκειμένη περίπτωση το κακό έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα από την εμφάνιση του «συμπτώματος» και γι΄ αυτό το αποκλειστικά υπεύθυνοι είμαστε εμείς λόγω του τρόπου που χρησιμοποιούμε το air condition.

Το πρόβλημα ξεκινά από την απενεργοποίηση του air condition την ίδια στιγμή που απενεργοποιείται ο κινητήρας, όταν δηλαδή έχουμε φτάσει στον προορισμό μας και αυτό έχει συνέπειες.

Ο κρύος αέρας που περνά από το σύστημα και μέσω των αεραγωγών φτάνει στην καμπίνα, μειώνει την θερμοκρασία και άλλων επιφανειών και μερών που βρίσκονται κοντά στο σύστημα κλιματισμού ή αποτελούν μέρος του.

Από την άλλη ο ζεστός κινητήρας του περιβάλλοντος αυξάνει την θερμοκρασία στην περιοχή και από τη διαφορά θερμοκρασίας συσσωρεύεται περισσότερη υγρασία στα δροσερά μέρη του συστήματος κλιματισμού, η οποία υπάρχει ήδη εκεί λόγω της λειτουργίας του.

Η υγρασία που παραμένει στο κύκλωμα μετά την παύση λειτουργίας του air condition δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων και μυκήτων, τα οποία, εκτός από την δυσάρεστη οσμή στην καμπίνα μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα και στην υγεία μας.

Παράλληλα, όσα περισσότερα βακτήρια και μύκητες συγκεντρώνονται στο κύκλωμα τόσο αυξάνεται η πιθανότητα να φράξουν μερικώς και σταδιακά οι δίοδοι του αέρα -λόγω και της συγκέντρωσης σκόνης που προσκολλάται στις υγρές επιφάνειες- και το air condition να παρουσιάσει μειωμένη απόδοση.

Το παραπάνω μπορούμε να το αποφύγουμε ακολουθώντας τον κανόνα των πέντε λεπτών που καλό είναι να εφαρμόζουμε κάθε φορά που χρησιμοποιούμε το κλιματιστικό του αυτοκίνητο. Ο συγκεκριμένος και ιδιαίτερα απλός στην εφαρμογή κανόνας θέλει τον οδηγό να απενεργοποιεί το air condition πέντε λεπτά πριν φτάσει στον προορισμό του αφήνοντας όμως τον ανεμιστήρα ανοιχτό, να λειτουργεί κανονικά.

Με αυτόν τον τρόπο, ο θερμότερος αέρας που εισέρχεται στο κύκλωμα απομακρύνει την υγρασία και έτσι απομακρύνει και την πιθανότητα να αναπτυχθούν βακτήρια και μύκητες που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία μας.

Επίσης, ακολουθώντας τον παραπάνω κανόνα αραιώνουν και τα σέρβις που μπορεί να χρειαστούν για το κλιματιστικό, με τον συμπιεστή του να λειτουργεί παράλληλα σε ιδανικές συνθήκες, κάτι που αυξάνει τη διάρκεια ζωής του.

Τον συγκεκριμένο κανόνα ακολουθούν και τα τελευταίας γενιάς οικιακά κλιματιστικά, τα οποία, πριν απενεργοποιηθούν εντελώς, λειτουργούν για μερικά λεπτά μόνο τον ανεμιστήρα τους για τον ίδιο ακριβώς λόγο.

Αναφορικά με την άνεση, κλείνοντας το air condition πέντε λεπτά πριν φτάσουμε στον προορισμό μας δεν την επηρεάζουμε ουσιαστικά αφού η αύξηση της θερμοκρασίας είναι σταδιακή και δεν θα φτάσει να γίνει δυσάρεστη μέχρι να σταματήσουμε.

Τέλος, δίνουμε στο σώμα μας τον απαραίτητο χρόνο να προσαρμοστεί πιο εύκολα στην εξωτερική και σημαντικά υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος και να μην «σοκαριστεί» από την ξαφνική και πολύ έντονη διαφορά.

Αν δεν το έχεις στο αμάξι… φίλε την πάτησες: Το χαρτί που αν σε σταματήσουν και σου λείπει τρως πρόστιμο 200 ευρώ

Με τον νέο ΚΟΚ, ορίζεται πρόστιμο ύψους 200 ευρώ αν λείπει ένα σημαντικό χαρτί από το αυτοκίνητο.

ΚΟΚ: Τι χρειάζεται για να γλιτώσετε το πρόστιμο

Σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία, η ενδεδειγμένη λειτουργία ενός οχήματος για την ασφαλή κυκλοφορία του πιστοποιείται μέσω τεχνικού ελέγχου.Ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να φέρει μαζί του τα εξής νομικά απαιτούμενα έγγραφα:

Νόμιμη άδεια οδήγησης: Πιστοποιεί την ικανότητα του οδηγού να οδηγεί το συγκεκριμένο είδος οχήματος.

Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος: Δείχνει ότι το όχημα έχει εγγραφεί νομίμως και είναι εγγεγραμμένο για κυκλοφορία στους δρόμους.

Αποδεικτικό ασφάλισης (Ασφάλεια Αυτοκινήτου): Αποδεικνύει ότι το όχημα έχει συμβόλαιο ασφάλισης που καλύπτει την ευθύνη του οδηγού έναντι τρίτων για ζημιές.

Απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας: Πιστοποιεί την καταβολή των τελών κυκλοφορίας που απαιτούνται για το συγκεκριμένο οχηματικό στοιχείο.

Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων: Πιστοποιεί την πληρότητα των εκπομπών καυσαερίων του οχήματος σύμφωνα με τα περιβαλλοντικά πρότυπα.

Όλοι θα την πατήσουν: Με τον νέο ΚΟΚ «τρως» 200 ευρώ πρόστιμο αν λείπει αυτό το χαρτί από το αυτοκίνητο

ΚΟΚ: Τι δείχνει η κάρτα ΚΕΚ (Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων)

Η Κ.Ε.Κ. απεικονίζει τις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα (CO) και των υδρογονανθράκων (HC) που απελευθερώνει ένας θερμικός κινητήρας κατά τη λειτουργία του. Η έκδοση της Κ.Ε.Κ. πραγματοποιείται στο συνεργείο ή το Κ.Τ.Ε.Ο., έπειτα από καυσανάλυση σε διάφορα στάδια λειτουργίας του κινητήρα.

Πλέον, οι έντυπες Κ.Ε.Κ. αντικαθίστανται από μηχανογραφημένες βεβαιώσεις, τις οποίες θα εκδίδουν αυτομάτως τα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ, καθώς και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία οχημάτων.

Για καινούργια οχήματα (Ι.Χ. και Φ.Ι.Χ. έως 3,5 τόνους) αγορασμένα στην Ελλάδα

Η κάρτα εκδίδεται τον 1ο χρόνο από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τους. Έπειτα, ανανεώνεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο μέχρι τον 4ο, όπου υποχρεούνται να περάσουν Αρχικό Τεχνικό Έλεγχο, με την Κ.Ε.Κ. να ενσωματώνεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και να έχει ισχύ 1 χρόνο.

Το κόστος της είναι 10 ευρώ και απαιτείται μόνο η επίδειξη της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Η διάρκεια του ελέγχου και η έκδοση της κάρτας, διαρκούν το πολύ 10 λεπτά.

Το πρόστιμο, εάν σας σταματήσει η Τροχαία…και δεν έχετε μαζί σας την Κ.Ε.Κ.!

Το διοικητικό πρόστιμο για την έλλειψή της ανέρχεται στα 20 ευρώ. Τα πράγματα αλλάζουν όταν σας σταματήσουν σε μπλόκο που έχει κινητό κλιμάκιο μέτρησης ρύπων, το αρχικό πρόστιμο της τροχαίας για κυκλοφορία χωρίς ισχύουσα Κ.Ε.Κ. κυμαίνεται από 35 ευρώ έως και 200 ευρώ, ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους που θα βεβαιώσουν οι μετρήσεις.

Το πρόστιμο που επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν διαθέτουν την απαραίτητη Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων μπορεί να φτάσει έως και 200 ευρώ, σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία.

Το λάθος των οδηγών

Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων συχνά εστιάζουν στο γεγονός ότι κάθε δύο χρόνια πρέπει να πηγαίνουν σε ένα Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου για να λάβουν το απαραίτητο πιστοποιητικό, αγνοώντας μια ακόμα υποχρέωση, η οποία, μάλιστα… ανανεώνεται ετησίως.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: