Βρήκατε νερό κάτω από το αμάξι; Τι σημαίνει και γιατί δεν πρέπει ποτέ να το αγνοήσετε όταν το δείτε
Αν παρατηρήσετε μικρές λίμνες νερού να σχηματίζονται κάτω από το αυτοκίνητό σας τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, μην ανησυχείτε αμέσως. Πιθανότατα να μη χρειαστεί να επισκεφθείτε άμεσα το συνεργείο σας.
Εντοπίσατε λίμνη νερού κάτω από το αυτοκίνητο;
Φυσικά και δεν θα το αγνοήσετε καθώς οι διαρροές υγρών από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου συχνά υποδηλώνουν σοβαρά προβλήματα στον κινητήρα και μπορεί να απειλήσουν την ασφάλεια τόσο του κινητήρα σας αλλά και των επιβατών. Οι πιο συνηθισμένες διαρροές που συμβαίνουν συχνά στα αυτοκίνητα είναι στο λάδι του κινητήρα, στο αντιψυκτικό, στα υγρά των φρένων και του τιμονιού και στο καύσιμο. Ειδικά η διαρροή καυσίμου είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, καθώς μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά.
Πώς να το αντιμετωπίσεις, τι να προσέξεις
Για να εντοπίσετε μια διαρροή, πρέπει να ελέγξετε τη στάθμη υγρών στον κινητήρα, το έδαφος για λεκέδες, και να προσέξετε αν υπάρχουν ασυνήθιστες μυρωδιές, και αυτό γιατί υγρά όπως καύσιμα και παραφλού έχουν χαρακτηριστική οσμή που θα την αντιληφθείτε άμεσα.
Κατά τις ζεστές μέρες, είναι πιθανό να δείτε νερό κάτω από το αυτοκίνητό σας, χωρίς όμως να εντοπίσετε διαρροή. Αυτό είναι φυσιολογικό και δεν πρέπει να ανησυχείτε. Ο κλιματισμός των οχημάτων δοκιμάζεται από τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού στην Ελλάδα και είναι σημαντικός για τη διατήρηση μιας δροσερής θερμοκρασίας στο εσωτερικό. Παρόλου που υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να διατηρήσετε την καμπίνα δροσερή, ο κλιματισμός είναι ο πιο αποτελεσματικός.
Κατά τη λειτουργία του, ο κλιματισμός συλλέγει τους υδρατμούς από την ατμόσφαιρα και τους μετατρέπει σε υγρή μορφή, που σχηματίζει κρυστάλλους γύρω από τα μέρη του συστήματος. Αυτοί οι κρυστάλλοι συλλέγονται σε συγκεκριμένα σημεία και στη συνέχεια απομακρύνονται μέσω ενός αποχετευτικού συστήματος.
Αυτό το φαινόμενο είναι πιο εμφανές σε περιβάλλον με υψηλή υγρασία και για αυτό μπορεί να μην είναι πάντα εμφανές. Και πιθανότατα λοιπόν εάν εντοπίσετε μια μικρή ποσότητα νερού κάτω από το αυτοκίνητό σας να πρόκειται για νερό που στάζει από το αυτοκίνητο μας μετά τη χρήση του κλιματιστικού και να μην αποτελεί πρόβλημα. Αν όμως παρατηρήσετε μεγάλη ποσότητα νερού ή διαφορετικού χρώματος λεκέδες, όπως καφέ, κόκκινο, πράσινο, είναι καλό να συμβουλευτείτε έναν μηχανικό.
O χρυσός κανόνας των 5 λεπτών: Η σωτήρια “κίνηση” με το air condition στο αυτοκίνητο για να καις λιγότερη βενζίνη
Όταν οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν, η χρήση του air condition γίνεται απαραίτητη για να διατηρήσουμε την άνεση και την υγεία μας. Με την κατάλληλη χρήση του κλιματιστικού, εξασφαλίζουμε την αποδοτική λειτουργία του συστήματος και προστατεύουμε την ευεξία μας σε συνθήκες καύσωνα.
Ο Κίνδυνος Οδήγησης σε Υψηλές Θερμοκρασίες
Οδηγώντας σε υψηλές θερμοκρασίες χωρίς τα κατάλληλα μέτρα, θέτουμε σε κίνδυνο την υγεία μας και την ασφάλειά μας. Η ζέστη μπορεί να προκαλέσει σύγχυση, να μειώσει τη συγκέντρωση και να επιβραδύνει τις αντιδράσεις μας, καθιστώντας την οδήγηση πιο επικίνδυνη.
Η Αναγκαιότητα του Air Condition στα Αυτοκίνητα
Τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να αποφύγουμε αυτά τα προβλήματα περιλαμβάνουν τη χρήση του air condition. Ευτυχώς, το κλιματιστικό υπάρχει στα αυτοκίνητα εδώ και δεκαετίες και μπορεί να ρυθμίσει τη θερμοκρασία σε ιδανικά επίπεδα μέσα σε λίγα λεπτά, προσφέροντας άνεση και ασφάλεια στον οδηγό και τους επιβάτες.
Είτε στη βασική του έκδοση είτε στην πιο εξελιγμένη και αυτοματοποιημένη, την οποία γνωρίζουμε ως κλιματισμό, το air condition είναι ιδιαίτερα απλό στη χρήση και λειτουργία του, ενώ περίπλοκη δεν είναι ούτε η συντήρησή του.
Ωστόσο, υπάρχει ένας κανόνας που, αν εφαρμοστεί, εξασφαλίζει πιο σωστή και υγιεινή λειτουργία του air condition μεταξύ των διαστημάτων συντήρησης, χωρίς να επηρεάζει επί της ουσίας την άνεση των επιβατών.
Υπάρχουν φορές που τα συστήματα κλιματισμού, ειδικά στα παλιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, φέρνουν στην καμπίνα αέρα με έντονη οσμή που θυμίζει εκείνη της μούχλας, ενώ για την ίδια αιτία η συνολική τους απόδοση μπορεί να παρουσιάζεται μειωμένη.
Στην προκειμένη περίπτωση το κακό έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα από την εμφάνιση του «συμπτώματος» και γι΄ αυτό το αποκλειστικά υπεύθυνοι είμαστε εμείς λόγω του τρόπου που χρησιμοποιούμε το air condition.
Το πρόβλημα ξεκινά από την απενεργοποίηση του air condition την ίδια στιγμή που απενεργοποιείται ο κινητήρας, όταν δηλαδή έχουμε φτάσει στον προορισμό μας και αυτό έχει συνέπειες.
Ο κρύος αέρας που περνά από το σύστημα και μέσω των αεραγωγών φτάνει στην καμπίνα, μειώνει την θερμοκρασία και άλλων επιφανειών και μερών που βρίσκονται κοντά στο σύστημα κλιματισμού ή αποτελούν μέρος του.
Από την άλλη ο ζεστός κινητήρας του περιβάλλοντος αυξάνει την θερμοκρασία στην περιοχή και από τη διαφορά θερμοκρασίας συσσωρεύεται περισσότερη υγρασία στα δροσερά μέρη του συστήματος κλιματισμού, η οποία υπάρχει ήδη εκεί λόγω της λειτουργίας του.
Η υγρασία που παραμένει στο κύκλωμα μετά την παύση λειτουργίας του air condition δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων και μυκήτων, τα οποία, εκτός από την δυσάρεστη οσμή στην καμπίνα μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα και στην υγεία μας.
Παράλληλα, όσα περισσότερα βακτήρια και μύκητες συγκεντρώνονται στο κύκλωμα τόσο αυξάνεται η πιθανότητα να φράξουν μερικώς και σταδιακά οι δίοδοι του αέρα -λόγω και της συγκέντρωσης σκόνης που προσκολλάται στις υγρές επιφάνειες- και το air condition να παρουσιάσει μειωμένη απόδοση.
Το παραπάνω μπορούμε να το αποφύγουμε ακολουθώντας τον κανόνα των πέντε λεπτών που καλό είναι να εφαρμόζουμε κάθε φορά που χρησιμοποιούμε το κλιματιστικό του αυτοκίνητο. Ο συγκεκριμένος και ιδιαίτερα απλός στην εφαρμογή κανόνας θέλει τον οδηγό να απενεργοποιεί το air condition πέντε λεπτά πριν φτάσει στον προορισμό του αφήνοντας όμως τον ανεμιστήρα ανοιχτό, να λειτουργεί κανονικά.
Με αυτόν τον τρόπο, ο θερμότερος αέρας που εισέρχεται στο κύκλωμα απομακρύνει την υγρασία και έτσι απομακρύνει και την πιθανότητα να αναπτυχθούν βακτήρια και μύκητες που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία μας.
Επίσης, ακολουθώντας τον παραπάνω κανόνα αραιώνουν και τα σέρβις που μπορεί να χρειαστούν για το κλιματιστικό, με τον συμπιεστή του να λειτουργεί παράλληλα σε ιδανικές συνθήκες, κάτι που αυξάνει τη διάρκεια ζωής του.
Τον συγκεκριμένο κανόνα ακολουθούν και τα τελευταίας γενιάς οικιακά κλιματιστικά, τα οποία, πριν απενεργοποιηθούν εντελώς, λειτουργούν για μερικά λεπτά μόνο τον ανεμιστήρα τους για τον ίδιο ακριβώς λόγο.
Αναφορικά με την άνεση, κλείνοντας το air condition πέντε λεπτά πριν φτάσουμε στον προορισμό μας δεν την επηρεάζουμε ουσιαστικά αφού η αύξηση της θερμοκρασίας είναι σταδιακή και δεν θα φτάσει να γίνει δυσάρεστη μέχρι να σταματήσουμε.
Τέλος, δίνουμε στο σώμα μας τον απαραίτητο χρόνο να προσαρμοστεί πιο εύκολα στην εξωτερική και σημαντικά υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος και να μην «σοκαριστεί» από την ξαφνική και πολύ έντονη διαφορά.
Πηγή