Τέλος οι κλήσεις σε μπλοκάκι: Ο νέος τρόπους που θα μας γράφουν θα κάνει και τον πιο νομοταγή οδηγό να “φάει” πρόστιμο

July 3, 2024

Τέλος οι κλήσεις σε μπλοκάκι: Ο νέος τρόπους που θα μας γράφουν θα κάνει και τον πιο νομοταγή οδηγό να “φάει” πρόστιμο


Διαφ.

Η εποχή με το παραδοσιακό μπλοκάκι των τροχονόμων φτάνει στο τέλος της, καθώς η διαδικασία βεβαίωσης κλήσεων ψηφιοποιείται. Πλέον, οι παραβάτες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα λαμβάνουν τις κλήσεις τους απευθείας στο κινητό τους μέσω της ψηφιακής πύλης gov.gr και της ΑΑΔΕ.

Πώς Λειτουργεί η Νέα Εφαρμογή

Η νέα εφαρμογή για τις ηλεκτρονικές κλήσεις που θα βεβαιώνει η Τροχαία παρουσιάστηκε στην ΕΡΤ, η οποία κατέγραψε καρέ-καρέ τη λειτουργία της. Με τη χρήση αυτής της εφαρμογής, οι αστυνομικοί θα καταχωρούν τις παραβάσεις ψηφιακά και οι κλήσεις θα αποστέλλονται αυτόματα στους παραβάτες μέσω των προαναφερόμενων ψηφιακών πλατφορμών.

«Εδώ και μερικές ημέρες έχει ξεκινήσει πιλοτικά και πλέον κανονικά η βεβαίωση των παραβάσεων με ηλεκτρονικό τρόπο. Το παλιό χάρτινο μπλοκάκι θα φύγει, όπως φαίνεται. Η διαδικασία είναι η ίδια. Παίρνουμε τα έγγραφα των πολιτών μέσω του κινητού που μας έχει χορηγήσει η Υπηρεσία εδώ και αρκετά χρόνια για να κοιτάμε ταυτότητες, πινακίδες και ασφάλεια», είπε στο Mega ο επικεφαλής του κλιμακίου της Τροχαίας.

«Βλέπουμε τον παραβάτη και τον σταματάμε. Αφού πάρουμε τα έγγραφα μπαίνουμε στην εφαρμογή του police online, στις κλήσεις Τροχαίας και ξεκινάει η διαδικασία», συνέχισε, ενώ πραγματοποιούνταν έλεγχοι σε ζωντανή μετάδοση.

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα για τις ηλεκτρονικές κλήσεις

Οι κλήσεις θα πληρώνονται με τον κωδικό RF

«Οι κλήσεις θα πληρώνονται με τον κωδικό RF. Έτσι θα αποφεύγεται ο συγχρωτισμός στα ταμεία των ΕΛΤΑ και των δήμων. Σε έναν κύριο που βεβαιώσαμε κλήση για μη χρήση κράνους του ήρθε απευθείας σε SMS στο κινητό και στο mail του», πρόσθεσε ο αρχιφύλακας Γούλτας.

Δεν θα ξεφεύγεις με τίποτα: Πού μπήκαν οι νέες κάμερες της τροχαίας και οι “τσουχτερές” αλλαγές του ΚΟΚ που πρέπει όλοι να ξέρουν

Νέο ΚΟΚ: Τι ισχύει με τις νέες προηγμένες κάμερες καταγραφής ταχύτητας και που τοποθετήθηκαν. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όλοι. Τα νέα ψηφιακά ραντάρ δεν θα επιτρέψουν ούτε ένα χιλιόμετρο υπέρβασης των ορίων ταχύτητας. Για αρχή οι οδηγοί που διασχίζουν τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) βρίσκονται υπό αυστηρό έλεγχο ταχύτητας ενώ θα ακολουθήσουν και νέες κάμερες.

Ριζικές αλλαγές στον ΚΟΚ μετά από 16 χρόνια

Νέος ΚΟΚ: Προσοχή στα όρια ταχύτητας

Σε πρώτη φάση τα ραντάρ που χρησιμοποιούν το σύστημα καταγραφής TraffiStar S290 M. τοποθετήθηκαν στο τμήμα από τα Ράχες Φθιώτιδας ως το Κλειδί Ημαθίας, μήκους 230 χιλιομέτρων, ως μέρος της προσπάθειας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας που έχει ανακοινώσει η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.  Τα ραντάρ παραδόθηκαν στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Μαγνησίας από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.

Ηρθαν οι νέες κάμερες καταγραφής

Παράλληλα, αξιοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, μέσων και πόρων η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» ανακοινώνει πρωτοβουλίες για:

Να υπάρχει η δυνατότητα να εντοπίζουμε γρήγορα τυχόν αντιθέτως κινούμενα οχήματα

Να εξασφαλιστεί η δημιουργία κατάλληλων και προστατευμένων χώρων για ξεκούραση των οδηγών βαρέων οχημάτων

Να εξασφαλιστεί και ενισχυθεί ο έλεγχος της κόπωσης των οδηγών

Στο πλαίσιο αυτό η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει εξοπλίσει και αναλάβει την ενίσχυση της εκπαίδευσης των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας με:

Παράδοση του συστήματος TraffiStar S290M καταγραφής και φωτογράφισης οχημάτων που παραβιάζουν το όριο ταχύτητας με τεχνολογία ραντάρ για την ενίσχυση της Αστυνόμευσης στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Μαγνησίας και εκπαίδευση του προσωπικού του.

Για τυχόν αντιθέτως κινούμενα οχήματα, παροχή πιλοτικού συστήματος ανίχνευσης οχημάτων αντίθετης κίνησης για την ενίσχυση της αστυνόμευσης στον Α/Κ Λεπτοκαρυάς στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Πιερίας.

Δημιουργία ενός ασφαλούς χώρου ασφαλούς στάθμευσης βαρέων οχημάτων στο Αερινό Μαγνησίας, προκειμένου να αντιμετωπίσει το ζήτημα της κόπωσης οδηγών βαρέων οχημάτων στις οδικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων. Ο χώρος βρίσκεται στην τελική φάση κατασκευής και προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του καλοκαιριού.

Εκπαίδευση των αστυνομικών αρχών με θέμα την καλύτερη αστυνόμευση και τον έλεγχο των «ευφυών» ταχογράφων

Για την αντιμετώπιση των κινδύνων από κακοφορτωμένα και ελλιπώς συντηρημένα βαρέα οχήματα, τα οποία είναι κυρίως υπεύθυνα για το 14% των συμβάντων που σχετίζονται με εμπόδια στο οδόστρωμα, η εταιρεία:

Καλύπτει τις ανάγκες σε εκπαιδεύσεις των αστυνομικών αρχών με θέμα την καλύτερη αστυνόμευση και τον έλεγχο των κακοφορτωμένων βαρέων οχημάτων.

Ενώ – και πάλι αναφορικά με το όχημα ως παράγοντα πρόκλησης τροχαίων συμβάντων – για τα υπερφορτωμένα βαρέα οχήματα που υπολογίζονται στο 10% των βαρέων οχημάτων, οι δράσεις αντιμετώπισης καλύπτονται από το τρίπτυχο:

Παροχή του φορητού συστήματος στατικής ζύγισης βαρέων οχημάτων για την ενίσχυση της Αστυνόμευσης στα Τμήματα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας και Πιερίας.

Εκπαίδευση του προσωπικού των Τμημάτων Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων στο σύστημα στατικής ζύγισης βαρέων οχημάτων

Συστήματα υψηλής ταχύτητας Ζύγισης εν κινήσει HS-WIM (High Speed – Weigh In Motion).

Για το οδικό περιβάλλον και την ελαχιστοποίηση των συμβάντων που σχετίζονται μ’ αυτό, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου χορηγεί στους Δήμους Αλμυρού και Ρήγα Φεραίου από ένα όχημα VAN Sprinter (MERCEDES) προκειμένου να ενισχύει τη σημαντική τους προσπάθεια για την περισυλλογή αδέσποτων σκύλων στην περιοχή ευθύνης τους, ενώ ενημερώνει συστηματικά την Πολιτεία για το ζήτημα της παράνομης επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών υπεραστικών λεωφορείων σε χώρους επισφαλείς.

Επιπροσθέτως των ανωτέρω πρωτοβουλιών, η εταιρεία λειτουργεί προληπτικά αντιμετωπίζοντας την πιθανότητα πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά οχήματα, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται και στην Ελλάδα, εξοπλίζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα Πυροσβεστικά Κλιμάκια Λεπτοκαρυάς, Δρυμώνα και Πυργετού με εξοπλισμό έκτακτης ανάγκης:

Δωρεά πυρίμαχων κουβερτών για την αποφυγή εξάπλωσης πυρκαγιάς

Δωρεά Emergency Plugs για την ακινητοποίηση των οχημάτων και την προστασία του προσωπικού που επιχειρεί.

Μια επιπλέον πρωτοπόρος δράση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας αποτελεί το σύστημα αυτόματης ανίχνευσης των οχημάτων ADR εντός των Σηράγγων (μέσω καμερών LPR/ANPR) σε συνδυασμό με το Σύστημα Weigh In Motion, το οποίο θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κλάση επικίνδυνου φορτίου και το βάρος των οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα ή εύφλεκτα υλικά μέσα στις Σήραγγες.

Από το 2015 η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στοχεύει στη δημιουργία μιας κουλτούρας οδικής ασφάλειας στους μελλοντικούς οδηγούς, υλοποιώντας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» εκπαιδεύσεις σε μαθητές σχολείων, αλλά και σε εκπαιδευτικούς και γονείς, μέσω ειδικών διαδραστικών κι εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας προγραμμάτων. Έως σήμερα, έχουν εκπαιδευτεί μέσω των δράσεων αυτών περισσότερα από 11.500 άτομα.

Η οδική ασφάλεια αποτελεί τον πυρήνα των δράσεων και το όραμα της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η οποία μέσω των πρωτοβουλιών της στοχεύει στην δημιουργία των συνθηκών που θα οδηγήσουν στο «Vision Zero» έως το 2050, στα μηδενικά δηλαδή τροχαία ατυχήματα.

Τα ραντάρ αυτά ζυγίζουν μόλις 3 κιλά και έχουν μήκος περίπου 50 εκατοστά, γεγονός που τα καθιστά σχεδόν αόρατα για το μάτι του οδηγού, ειδικά εκείνου που οδηγεί.

Έχουν τεχνολογία λέιζερ και μπορούν να ανιχνεύουν ταχύτητες μέχρι και 250 χλμ./ώρα. Επιπλέον, μπορούν να εποπτεύουν τα οχήματα που κινούνται σε δύο λωρίδες και έχουν αυτονομία λειτουργίας πέντε ωρών.

Είναι δυνατός ο χειρισμός τους από απόσταση με τεχνολογία 3G, 4G ή Wi-Fi και μπορούν να τοποθετηθούν ακόμα και σε μοτοσικλέτες της τροχαίας για τον εντοπισμό των παραβατών.

Με λίγα λόγια αυτά τα ραντάρ αυτά θα μπορούν να τοποθετούνται πίσω από θάμνους, πινακίδες, μέσα σε κολωνάκια κλπ, και να καταγράφουν χωρίς την παρουσία αστυνομικών…

Έρχονται αλλαγές στον ΚΟΚ – «Χρειαζόμαστε την τεχνολογία»


Πηγή

Διαβάστε επίσης: