Σαρώνει σε πωλήσεις παγκοσμίως, τριπλασιάστηκαν οι εξαγωγές: Το ελληνικό παραδοσιακό προϊόν που κάνει χαμό έξω

July 12, 2024
Κατακτά διεθνή αγορές με τριπλασιασμό των εξαγωγών: Το ελληνικό παραδοσιακό προϊόν έχει μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό.

Σαρώνει σε πωλήσεις παγκοσμίως, τριπλασιάστηκαν οι εξαγωγές: Το ελληνικό παραδοσιακό προϊόν που κάνει χαμό έξω


Διαφ.

Τριπλασιάστηκαν οι εξαγωγές της Mediterra κατά την 5ετία 2018-2023.

Η MEDITERRA είναι θυγατρική εταιρεία της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου και από την ίδρυση της το 2002 αποτελεί το σημαντικότερο μηχανισμό προβολής και marketing της Χιώτικης Μαστίχας.

Μια παρατεταμένη οικονομική Άνοιξη βιώνει η Mediterra στοχεύοντας ακόμη ψηλότερα.

Με υψηλή διψήφια αύξηση σε τζίρο και κέρδη κατά τη χρήση του 2023, την οποία η διοίκηση της εταιρείας υπό τον Γιάννη Μανδάλα αξιολογεί ως την πλέον επιτυχημένη της εταιρείας από την ίδρυσή το 2002, η Mediterra προσδοκά ότι και εφέτος θα συνεχιστεί το σερί των καλών επιδόσεων παρά τις συνεχιζόμενες συντηρητικές προβλέψεις για την παγκόσμια οικονομία.

Ο τριπλασιασμός των εξαγωγών και οι στόχοι της Mediterra

Πέρσι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 12,38 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 15,3% σε σχέση με τα 10,7 εκατ. ευρώ του 2022, ενώ οι εξαγωγές κατέγραψαν άνοδο της τάξης του 33,8%, αφού τα 3,11 εκατ. ευρώ του τζίρο της έγιναν στις αγορές του εξωτερικού.

Ας σημειωθεί ότι μέσα στην τελευταία 5ετία η Mediterra έχει καταφέρει να τριπλασιάσει τις εξαγωγικές της πωλήσεις, οι οποίες το 2018 ήταν μόλις 1 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο κερδοφορίας τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 22% την περσινή χρήση και ανήλθαν σε 932.491 ευρώ έναντι 764.412 ευρώ της χρήσης 2022.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 492.402 ευρώ αυξημένα κατά 31,61% σε σχέση με τα 374.127 της χρήσης 2022, ενώ ακόμη μεγαλύτερη (+38,66%) ήταν η άνοδος στα κέρδη μετά από φόρους που ανήλθαν σε 384.073 ευρώ όταν το 2022 είχαν διαμορφωθεί σε 276.981 ευρώ.

Τα αποτελέσματα στο σύνολό τους ήταν καλύτερα έναντι του αρχικού προϋπολογισμού του 2023, παρά την αβεβαιότητα των αγορών λόγω της αυξανόμενης γεωπολιτικής αστάθειας αλλά και του κύματος ακρίβειας που σαρώνει την Ελληνική αγορά σημειώνει η εταιρεία στην οικονομική της έκθεση ενώ τονίζει πως το τελικό θετικό αποτέλεσμα του 2023 επιβεβαιώνει τις θετικές προσδοκίες και επιβραβεύει τις συντονισμένες προσπάθειες διοίκησης και εργαζομένων.

20 νέα προϊόντα το 2023

Στα σημαντικά γεγονότα του 2023 μεταξύ άλλων η εταιρεία συμπεριλαμβάνει τις εξαιρετικές επιδόσεις όλων μαρκών και δραστηριοτήτων της εταιρείας, την ολοκλήρωση του ερευνητικού έργου Chios Power Foods για την αξιολόγηση κόνεων μαστίχας και μανταρινιού Χίου με τη μέθοδο της κρυοξήρανσης, την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος Μεταποίηση, εμπορία ή και ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων με τελικό προϊόν, του Μέτρου 4.2.1 καθώς και την ένταξη στο δίκτυο Endeavor Greece.

Σημειώνεται πως το 2023 παρουσιάστηκαν 20 νέα προϊόντα. Από αυτά 8 αφορούν τη σειρά Cultura Mediterra, 7 τη σειρά Mastihashop, 1 τη σειρά Art of Nature, 1 τη σειρά mastihacare και 3 τη μάρκα ELMA.

Οι προτεραιότητες για το 2024

Τα θετικά αποτελέσματα της χρήσης 2023 δημιουργούν και ενισχύουν τις θετικές προσδοκίες για το 2024 παρά τις συνεχιζόμενες συντηρητικές προβλέψεις για την παγκόσμια οικονομία, σημειώνεται στην οικονομική έκθεση.

Σε αυτό το πλαίσιο, εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι τα αποτελέσματα και οι επιδόσεις του 2024 θα οριοθετηθούν τόσο από τις πληθωριστικές πιέσεις και την μείωση της κατανάλωσης όσο και από τις νέες εταιρικές δραστηριότητες (νέα προϊόντα και κανάλια πώλησης).

Στις εταιρικές προτεραιότητες για το 2024 παραμένουν η αλλαγή του εταιρικού παραγωγικού και ψηφιακού αποτυπώματος, η ενσωμάτωση νέων καινοτομιών στην παραγωγή και οι επενδύσεις στον πρωτογενή τομέα στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών πολιτικών από το χωράφι στο ράφι, καθώς και η πράσινη μετάβαση.

Επιπρόσθετα για εφέτος η εταιρεία έχει προγραμματίσει το λανσάρισμα τουλάχιστον 15 νέων προϊόντων, ενώ το μεγάλο στοίχημα αποτελούν τα προϊόντα κρυοξήρανσης από τα οποία ξεχωρίζουν το γιαούρτι, το χούμους, η φάβα, το τζακίκι κ.α.

Kρυοξήρανση είναι η μέθοδος αποξήρανσης προϊόντων υπό συνθήκες χαμηλής πίεσης και θερμοκρασίας. Με την τεχνολογία αυτή, τα θρεπτικά συστατικά και η γεύση των συστατικών, παραμένουν αναλλοίωτα, ενώ αυξάνεται θεαματικά η διάρκεια ζωής των προϊόντων καθώς πλέον δεν απαιτείται αποθήκευση και μεταφορά με ψυγείο. Τα προϊόντα έχουν έως και 80% λιγότερο όγκο και βάρος ενώ για την ανασύστασή τους απαιτείται μόνο το νερό που έχει αφαιρεθεί.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: