Τέλος η οδήγηση για τους 60χρονους: Τι προβλέπεται μετά την μεγάλη αλλαγή που έρχεται στα διπλώματα
Την απαγόρευση οδήγησης συγκεκριμένων οδηγών, με σκοπό τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, εξετάσει το Ευρωκοινοβούλιο, με την τεράστια αλλαγή που έρχεται στα διπλώματα.
Ειδικότερα, η πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης θέλει τη διαδικασία της ανανέωσης να έρχεται πιο σύντομα απ’ ότι ισχύει σήμερα στη χώρα μας.
Στην Ελλάδα, ο οδηγός έχει την υποχρέωση ανανέωσης της άδειας οδήγησης μόλις συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας του, αλλά, στο μέλλον όλοι οι οδηγοί θα περνούν από την εν λόγω διαδικασία πέντε χρόνια νωρίτερα, σε ηλικία μόλις 60 ετών.
Οι οδηγοί πάνω από 70 ετών, θα ανανεώνουν τα διπλώματά τους ανά 5 χρόνια, ενώ εκείνοι που έχουν συμπληρώσει το 80ο έτος, θα επαναξιολογούνται ανά 2 χρόνια.
Η πρόταση για την αυστηριοποίηση της διαδικασίας ανανέωσης της άδειας οδήγησης, έχει κατατεθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και σε περίπτωση που εγκριθεί, θα αποτελέσει οδηγία, την οποία υποχρεούνται να ακολουθήσουν όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η αλλαγή στα ηλικιακά όρια και στις διαδικασίες επανέκδοσης μιας άδειας οδήγησης, αναμένεται να επηρεάσει περισσότερους από 57 εκατομμύρια κατοίκους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αποτελώντας μία από τις σημαντικότερες αποφάσεις των τελευταίων ετών.
Απαγόρευση οδήγησης για τους οδηγούς που δεν είναι ικανοί
Από τη στιγμή μάλιστα που η διαδικασία της ανανέωσης των διπλωμάτων οδήγησης θα περιλαμβάνει και εξετάσεις, οι οποίες μέχρι σήμερα δεν είναι υποχρεωτικές και θα πιστοποιούν την ικανότητα ενός ηλικιωμένου να διατηρεί με ασφάλεια τον έλεγχο ενός οχήματος, οι αλλαγές που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να έχουν θετικό αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια σε όλη την Ευρώπη.
“Πονοκέφαλος” για χιλιάδες οδηγούς: Αλλάζουν όλα στα διπλώματα οδήγησης- Ποιοι θα δώσουν εξετάσεıς από το μnδέν
Αλλαγές στις άδειες οδήγησης ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι οποίες αναμένεται να επηρεάσουν το σύνολο των 70χρονων οδηγών.
Ουσιαστικά δεν θα πρόκειται για μια τυπική ανανέωση αλλά για μια πλήρη επανεξέταση των ικανοτήτων ενός οδηγού, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Από τη στιγμή που ο οδηγός θα περνά με επιτυχία όλες τις εξετάσεις, τότε θα αποκτά μια νέα άδεια οδήγησης με πενταετή ισχύ.
Μετά το τέλος αυτής της πενταετίας, ο οδηγός θα καλείται να επαναλαμβάνει τη διαδικασία ώστε να πιστοποιείται εκ νέου η ικανότητά του να κινεί με ασφάλεια ένα όχημα.
Άγνωστο παραμένει επίσης, εάν πρόκειται να οριστεί ένα ανώτατο ηλικιακό όριο για τους οδηγούς, πέρα του οποίου κανείς δεν θα έχει το δικαίωμα να αποκτά ή να ανανεώνει το δίπλωμα οδήγησης.
Κάτι τέτοιο δεν ισχύει σήμερα, κάτι που σημαίνει ότι αν και εφόσον περνά με επιτυχία τις προβλεπόμενες εξετάσεις, μπορεί ανεξαρτήτως ηλικίας να επιστρέψει στον δρόμο.
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, μετά τη συμπλήρωση των 65 ετών, η ανανέωση της άδειας οδήγησης γίνεται ανά τριετία για όλους, είτε μιλάμε για ερασιτεχνικές είτε για επαγγελματικές άδειες οδήγησης, ανεξαρτήτως του τύπου διπλώματος (πλαστικοποιημένη κάρτα/τρίπτυχο έγγραφο). Επίσης, μετά το 65o έτος της ηλικίας, οι οδηγοί πρέπει να υποβάλλονται εκ νέου σε ιατρικές εξετάσεις (από παθολόγο και οφθαλμίατρο).
Επιπροσθέτως, ο οδηγός που συμπληρώνει το 80ο έτος της ηλικίας του πρέπει να ανανεώνει την άδεια οδήγησης ανά δύο χρόνια, ενώ απαιτείται εξέταση παθολόγο, οφθαλμιάτρου, ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο.
Πηγή