Ξεχασμένη από όλους: Μόνη στο τελευταίο ταξίδι η Βούλα Γκίκα, ούτε ένας συνάδελφος δε πήγε στη κηδεία
Η λαϊκή τραγουδίστρια Βούλα Γκίκα έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών, η οποία έμεινε στην ιστορία του τραγουδιού ως η «βασίλισσα του σεγόντου» μιας και έκανε δεύτερες φωνές σε μεγάλα ονόματα του ελληνικού τραγουδιού.
Τη γνωστή τραγουδίστρια βρήκαν νεκρή το απόγευμα της Παρασκευής 19 Ιουλίου στο σπίτι της στην Κινέτα όπου ζούσε μόνη της.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Espresso, η τραγουδίστρια με τις περισσότερες ηχογραφήσεις στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού έφυγε για το μεγάλο ταξίδι παρουσία μόλις 20 ανθρώπων, που βρέθηκαν στο Κοιμητήριο των Μεγάρων για να της πουν το τελευταίο «αντίο».
Χαρακτηριστικό είναι πως στον ιερό ναό του κοιμητηρίου δεν είχε αποσταλεί κανένα στεφάνι προς τιμήν της μεγάλης ερμηνεύτριας. Παρόντες ήταν η επιστήθια φίλη της και κόρη του μουσικοσυνθέτη Γιάννη Παπαϊωάννου, Χρύσα, φανερά συγκινημένη, μην μπορώντας να κρατήσει τα δάκρυά της, η ερμηνεύτρια Νάντια Καραγιάννη, ο σπουδαίος μαέστρος Δημήτρης Καπιλίδης, ο παλιός τραγουδιστής Μανώλης Τοπάλης, καθώς και οι νεαρές αδερφές Κιοσκέρογλου.
Δίπλα στο φέρετρο και η πολυαγαπημένη της ανιψιά και βαφτιστήρα, με την οποία είχαν καθημερινή επαφή. Μόλις το φέρετρο βγήκε από τον ιερό ναό, έχοντας την κιθάρα ανά χείρας η Μαίρη Κιοσκέρογλου άρχισε να παίζει το χαρακτηριστικό τραγούδι «Μια γυναίκα φεύγει, μια σωστή κυρία» (που είχε ερμηνεύσει η ίδια με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση), με τη σπαρακτική ερμηνεία της Νάντιας Καραγιάννη και της Σοφίας Κιοσκέρογλου να κάνει ακόμα και τους πιο δυνατούς να λυγίσουν.
Η Βούλα Γκίκα γεννήθηκε τον Ιανουάριο του 1933 στον Πειραιά. Ξεκίνησε την καλλιτεχνική της καριέρα σε ηλικία 18 ετών παρά τα δύσκολα ήθη της εποχής. Πολύ σύντομα αναδείχθηκε σε σπουδαία ρεμπέτισσα τραγουδώντας δίπλα σε μεγάλους λαϊκούς τραγουδιστές της εποχής όπως οι Στέλιος Καζαντζίδης, Στράτος Διονυσίου, Μιχάλης Μενιδιάτης, Πάνος Γαβαλάς, κ.ά.
Το 1970, η Βούλα Γκίκα κάνει σεγόντο στον νεαρό Μανώλη Μητσιά στα «Δεν είναι αυλή να δροσιστείς» και «Έλα αύριο βράδυ στις εννιά», τα δύο πρώτα τραγούδια της συνθέτριας Ελένης Καραΐνδρου.
Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης δεν συνεργαζόταν με καμία άλλη για τα σεγόντα του. Οι φωνές τους ηχογραφήθηκαν μαζί σε τραγούδια σαν το «Νά ’τανε το ’21» (1969) των Σταύρου Κουγιουμτζή – Σώτιας Τσώτου (η πρώτη εκτέλεση του τραγουδιού πριν του Γιώργου Νταλάρα), το «Μίλησε μου» και το «Φιλντισένιο καραβάκι» των Μάνου Χατζιδάκι – Νίκου Γκάτσου από την «Επιστροφή» (1970) σε ενορχήστρωση Δήμου Μούτση.
Πηγή