Τέλος εποχής για τις εφορίες όπως τις γνωρίζαμε έως σήμερα: Κατέβασαν ρολά οι ΔΟΥ – Πώς θα γίνονται οι συναλλαγές

August 9, 2024
Τελειώνει μια εποχή για τις εφορίες όπως τις γνωρίζαμε μέχρι τώρα: Οι ΔΟΥ κατέβασαν ρολά – Πώς θα εξελίσσονται οι οικονομικές συναλλαγές;

Τέλος εποχής για τις εφορίες όπως τις γνωρίζαμε έως σήμερα: Κατέβασαν ρολά οι ΔΟΥ – Πώς θα γίνονται οι συναλλαγές


Διαφ.

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προχωρά στην ολοκλήρωση μιας σειράς σημαντικών αλλαγών στη φορολογική διοίκηση, με την αναδιάρθρωση των ΔΟΥ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο αυτής της αναδιοργάνωσης, κάποιες ΔΟΥ θα κλείσουν και ο τρόπος με τον οποίο οι φορολογούμενοι θα συναλλάσσονται με την εφορία θα μετασχηματιστεί ριζικά.

Η προσπάθεια αυτή στοχεύει στη βελτίωση της εξυπηρέτησης μέσω της ψηφιοποίησης των διαδικασιών και της εστίασης σε συγκεκριμένες υπηρεσίες για κάθε τύπο φορολογικής υπόθεσης.

width=1280

Η αναδιοργάνωση περιλαμβάνει τη δημιουργία του Κέντρου Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρετήσεων (ΚΕΦΟΔΕ) στην Αθήνα, το οποίο θα αναλάβει την εξυπηρέτηση φορολογούμενων για συγκεκριμένες φορολογικές υποθέσεις. Παρόμοιο κέντρο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του στη Θεσσαλονίκη από τον Νοέμβριο.

Η μετάβαση αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής που αποσκοπεί στην ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών, δίνοντας τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους με την εφορία εξ αποστάσεως, ελαχιστοποιώντας την ανάγκη για φυσική παρουσία.

ΑΑΔΕ: Οι Μεγάλες Αλλαγές

Οι αλλαγές αφορούν:

  • Υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ, ειδικών φορολογιών, Μητρώου και εφαρμογής διατάξεων βιβλίων και στοιχείων: Οι φορολογούμενοι στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα εξυπηρετούνται αποκλειστικά από το ΚΕΦΟΔΕ.
  • Υποθέσεις μεταβίβασης περιουσίας και φορολογίας κατοχής ακινήτων: Θα διεκπεραιώνονται στα Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ) σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
  • Οφειλές, επιστροφές και συμψηφισμοί φόρων: Αυτές οι υποθέσεις θα εξυπηρετούνται από τα Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕΒΕΙΣ).
  • Υποστήριξη για τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών: Θα παρέχεται από τις Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ).

Η εξυπηρέτηση στις ΥΦΕ θα γίνεται μέσω ψηφιακών ραντεβού που θα κλείνονται μέσω της πλατφόρμας myAADE ή της εφαρμογής myAADEapp, ενώ είναι επίσης διαθέσιμη και η φυσική παρουσία. Για επιπλέον υποστήριξη, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν τηλεφωνικά με την ΑΑΔΕ στο 2231621000.

ΑΑΔΕ: Δες αν έχεις κάνει αυτό το βήμα στον λογαριασμό σου – Είναι να πάρεις λεφτά από την εφορία και δεν το ξέρεις

Περίπου 185.000 φορολογούμενοι δεν έχουν ακόμη παραλάβει την επιστροφή φόρου που τους αναλογεί για έναν σημαντικό λόγο. Το σύνολο του ποσού που πρέπει να επιστραφεί φτάνει τα 60 εκατομμύρια ευρώ.

Ο λόγος της καθυστέρησης:

Ο λόγος για την καθυστέρηση είναι ότι αυτοί οι φορολογούμενοι δεν έχουν καταχωρίσει τον αριθμό ΙΒΑΝ του τραπεζικού τους λογαριασμού στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, myAADE, κάτι που δυσκολεύει την εφορία να προχωρήσει στην καταβολή των αναλογούντων ποσών.

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έχει ήδη επικοινωνήσει μέσω email και μηνυμάτων στον λογαριασμό των φορολογουμένων προτρέποντας τους να δηλώσουν το ΙΒΑΝ τους χωρίς καθυστέρηση ώστε να πιστωθούν με τα χρήματα της επιστροφής φόρου.

Από τους 307.000 φορολογουμένους που ειδοποιήθηκαν, μόνο 122.000 ανταποκρίθηκαν καταχωρίζοντας το ΙΒΑΝ τους.

Προκειμένου να επισπευσθεί η διαδικασία, η ΑΑΔΕ προγραμματίζει να καλέσει εκ νέου τους υπόλοιπους 185.000 φορολογούμενους να δηλώσουν το ΙΒΑΝ τους το συντομότερο δυνατό μέσω της πλατφόρμας myAADE, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet, ώστε να λάβουν την επιστροφή φόρου που τους αναλογεί.

Πως περνάμε το ΙΒΑΝ;

Το ΙΒΑΝ δηλώνεται στην ψηφιακή πύλη του myAADE, με χρήση των κωδικών Taxisnet, στην επιλογή Μητρώο & Επικοινωνία.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: