Σημαντικό: Αυτό είναι το πολύ μεγάλο λάθος που κάνεις και η βενζίνη κάνει… φτερά
Οι περισσότεροι οδηγοί κάνουν ένα πολύ σημαντικό και ταυτόχρονα μεγάλο λάθος, το οποίο βοηθάει στη γρηγορότερη κατανάλωση της βενζίνης.
Αρκετοί είναι εκείνοι οι οδηγοί, οι οποιοί κατά τη διάρκεια της οδήγησής τους, παρατηρούν ότι το ρεζερβουάρ αδειάζει αρκετά γρήγορα με αποτέλεσμα να γεννιούνται πολλά ερωτηματικά.
Ωστόσο πολλές φορές η απάντηση είναι πολύ απλά και δεν την γνωρίζουμε, καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάνουν ένα σημαντικό λάθος, το οποίο βοηθάει στην πιο γρήγορη κατανάλωση της βενζίνης.
Αυτό είναι το μεγάλο και τραγικό λάθος που κάνεις και η βενζίνη καταναλώνεται γρήγορα
Αν έχετε παρατηρήσει πως το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου σας αδειάζει πιο γρήγορα απ’ ότι περιμένατε, τότε θα πρέπει να εξετάσετε τα ελαστικά του αυτοκίνητου. Αν δεν έχουν τις σωστές πιέσεις, τότε υπάρχει ενδεχόμενο να σου καίει περισσότερη βενζίνη.
Μια διαφορά 10 βαθμών Κελσίου στη θερμοκρασία είναι αρκετή για να μειωθεί η πίεση στα ελαστικά κατά δύο psi και να τα θέσει έξω από τις συστάσεις του κατασκευαστή αναφορικά με το εκάστοτε μοντέλο.
Σε διάστημα περισσότερων ημερών οι απώλειες είναι ακόμη μεγαλύτερες λόγω και των ανωμαλιών του δρόμου αλλά και της ηλικίας του ελαστικού που χάνει σταδιακά την δυνατότητα να κρατά στο ακέραιο τον αέρα που έχει μέσα του. Σύμφωνα και με τελευταία έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Continental στη Μ. Βρετανία, το 83% των ερωτηθέντων οδηγών παραδέχθηκαν ότι δεν έχουν ελέγξει την πίεση των ελαστικών τους τον τελευταίο μήνα. Παράλληλα, σχεδόν το 30% των ερωτηθέντων ανέφεραν σε σχετική ερώτηση ότι δεν έχουν ελέγξει τα ελαστικά για το ακόμη μεγαλύτερο χρονικό διάστημα των 90 ημερών ή και ακόμη περισσότερο.
Τα σημαντικά στοιχεία που δεν γνωρίζεις για την βενζίνη που βάζεις στο αυτοκίνητό σου
Τα παραπάνω δεδομένα της έρευνας δείχνουν ότι εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί ακόμη και στην Ελλάδα μπορεί να έχουν χάσει σε αυτό το διάστημα ακόμη και το 30% της πίεσης στα ελαστικά του αυτοκινήτου τους χωρίς να έχουν μπει στον κόπο να τα τσεκάρουν. Όταν η πίεση του αέρα ενός ελαστικού δεν είναι η ενδεδειγμένη, στη συγκεκριμένη περίπτωση χαμηλότερη από το ιδανικό, τότε η επιφάνεια επαφής του με το οδόστρωμα μεγαλώνει. Αυτό έχει σαν συνέπεια την αύξηση της τριβής με την άσφαλτο, κάτι που με τη σειρά του αυξάνει τις απαιτήσεις σε ενέργεια, δηλαδή σε καύσιμο, ώστε το όχημα να ξεκινήσει από στάση αλλά και να διατηρήσει μια ορισμένη ταχύτητα.
Μια απώλεια 4,3 psi αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου περίπου κατά 1,5% που σημαίνει ότι περίπου ενάμιση με δύο ευρώ σε κάθε γέμισμα του ρεζερβουάρ κάνουν φτερά από το πορτοφόλι του οδηγό, ανάλογα και με τον τύπο του αυτοκινήτου και το βάρος του. Στο παραπάνω καλό είναι να υπολογιστεί και το κόστος από την πρόωρη φθορά και αντικατάσταση που θα χρειαστούν τα ελαστικά, τα οποία λειτουργούν με χαμηλότερες πιέσεις από το ιδανικό, όταν μια πραγματικά απλή κίνηση που χρειάζεται ελάχιστο χρόνο κάθε φορά θα μπορούσε να μας έχει γλιτώσει χρήματα.
Πηγή