«Τρέμουν» Σκλαβενίτης, MyMarket, Lidl: Πασίγνωστός ελληνικός κολοσσός ανοίγει τα δικά του σούπερ μάρκετ

October 9, 2024
Ο Σκλαβενίτης, το MyMarket και το Lidl τρέμουν: Ένας διάσημος ελληνικός γίγας ετοιμάζεται να λανσάρει τα δικά του σούπερ μάρκετ.

Τρέμουν Σκλαβενίτης, MyMarket, Lidl: Πασίγνωστός ελληνικός κολοσσός ανοίγει τα δικά του σούπερ μάρκετ


Διαφ.

Η efood, γνωστή κυρίως για τις υπηρεσίες διανομής φαγητού, κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα στον τομέα του λιανεμπορίου, λανσάροντας το δίκτυο φυσικών καταστημάτων σούπερ μάρκετ με την επωνυμία efood local.

Η efood εισέρχεται στον χώρο των φυσικών σούπερ μάρκετ με το efood local

Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την επέκταση της εταιρείας, η οποία ανήκει στη Delivery Hero, και τονίζει τη φιλοδοξία της να εδραιώσει την παρουσία της τόσο στον φυσικό όσο και στον ψηφιακό κόσμο των αγορών.

Τα καταστήματα efood local απευθύνονται στις γειτονιές, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός μοντέρνου και καινοτόμου concept καταστήματος. Βασικά χαρακτηριστικά τους αποτελούν οι γωνιές που εστιάζουν στο φαγητό, όπως η καφετέρια και η ζεστή γωνιά με σνακ και έτοιμο φαγητό. Παράλληλα, ενσωματώνουν μια ποικιλία ειδών όπως καπνικά προϊόντα και μεγάλη ποικιλία ποτών, διαμορφώνοντας έτσι μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τον καταναλωτή.

Η στρατηγική της efood στοχεύει να δημιουργήσει μια νέα γενιά καταστημάτων λιανικής, συνδυάζοντας το φυσικό δίκτυο με τις online αγορές, κάτι που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών για γρήγορες και εύκολες λύσεις στις καθημερινές τους ανάγκες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία το 2021 εξαγόρασε τον Όμιλο Μούχαλη, ο οποίος διαχειρίζεται τα convenience stores Kiosky’s, διευρύνοντας έτσι το δίκτυο της με 51 καταστήματα σε μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Με αυτό το νέο άνοιγμα στην αγορά των φυσικών σούπερ μάρκετ, η efood επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο τη θέση της στον κλάδο, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις αγορών σε καθημερινή βάση.

Έτσι έκλεβε τους πελάτες του: Σεισμός με μεγάλο σούπερ μάρκετ, ομολόγησε το κόλπο που έκανε με τις τιμές

Πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιμένουν ότι δεν προβαίνουν σε αισχροκέρδεια, παρόλο που οι τιμές των προϊόντων τους έχουν εκτοξευθεί, προκαλώντας ζημιά στους πελάτες. Ωστόσο, υπάρχουν εξαιρέσεις.

Σοκ με την αμερικανική αλυσίδα Kroger

Σε αντίθεση με τη γενική στάση της αγοράς, ένα κορυφαίο στέλεχος της αμερικανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Kroger παραδέχτηκε ότι η εταιρεία αύξησε τις τιμές σε ορισμένα προϊόντα πέρα από τα επίπεδα του πληθωρισμού.

Ο Άντι Γκροφ, Ανώτερος Διευθυντής Τιμολόγησης της Kroger, αποκάλυψε κατά τη διάρκεια ακρόασης για τη νομοθεσία κατά των μονοπωλίων ότι τα αυγά και το γάλα, μεταξύ άλλων προϊόντων, είδαν σημαντική αύξηση στις τιμές τους, υπερβαίνοντας την αύξηση του πληθωρισμού.

Αυτό δεν είναι καθόλου περίεργο, δήλωσε στο Newsweek ο Ντρου Πάουερς, ιδρυτής του Powers Financial Group. Οι εταιρείες σε πολλούς κλάδους έχουν καταγράψει κέρδη ρεκόρ από την κρίση του κορωνοϊού, ενώ οι καταναλωτές αντιμετώπισαν τον υψηλότερο πληθωρισμό στην πρόσφατη ιστορία.

Τα μαθηματικά μπορούν μόνο να υποδείξουν ότι οι εταιρείες αυξάνουν τις τιμές πάνω από το γενικό επίπεδο του πληθωρισμού. Όπως λέει η παλιά παροιμία, ποτέ μην αφήνεις μια καλή κρίση να πάει χαμένη.

width=2382

Εξαγορά και κατάθεση της Kroger:  Η αύξηση τιμών μέσα από τις προσφορές στα Σούπερ Μάρκετ

Η κατάθεση του Άντι Γκροφ έγινε κατά τη διάρκεια μιας δικαστικής ακρόασης για την αγωγή της FTC κατά της Kroger. Η ακρόαση εστιάζει στην εξαγορά της Albertsons από την Kroger, τον κορυφαίο ανταγωνιστή της.

Ο Άντι Γκροφ δήλωσε ότι η Kroger έχει σκοπό να περάσει τον πληθωρισμό στους καταναλωτές. Ένα εσωτερικό email αποκάλυψε ότι η τιμή των αυγών και του γάλακτος υπερέβαινε συνήθως την απαιτούμενη αύξηση λόγω πληθωρισμού για να διατηρήσει κέρδη η αλυσίδα.

Στο γάλα και τα αβγά, ο πληθωρισμός λιανικής ήταν σημαντικά υψηλότερος από τον πληθωρισμό του κόστους, είπε ο Γκροφ στο εσωτερικό email προς άλλα στελέχη της Kroger.

Εκπρόσωπος της Kroger είπε στο Bloomberg ότι το σχόλιο του Γκροφ δεν αντικατοπτρίζει το επιχειρηματικό μοντέλο δεκαετιών της Kroger να μειώνει τις τιμές για τους πελάτες μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους της.

Δεν συμφωνούν όλοι ότι το εσωτερικό email που αποκαλύφθηκε αντικατοπτρίζει τις πολιτικές τιμολόγησης της Kroger ή γενικότερα του κλάδου των παντοπωλείων.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: