Τόσο καιρό μας καρόϊδευαν: Όσοι πήγαν σήμερα στο μάρκετ… έτριβαν τα μάτια τους με αυτό που είδαν στα ράφια
Στα σούπερ μάρκετ, οι τιμές των προϊόντων προσφοράς μπορεί να πλασάρονται ως συμφέρουσες στους καταναλωτές, αλλά αυτό δεν ισχύει, όπως αποδείχθηκε με τα γιαούρτια της ΦΑΓΕ.
Ειδικότερα, στη μείωση των πωλούμενων ποσοτήτων γιαουρτιού, μειώνοντας ουσιαστικά τα τεμάχια στις πολυσυσκευασίες 2+1 δώρο στα γιαούρτια της, πλέον σε συσκευασίες των δύο τεμαχίων, προχώρησε, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr, η γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ.
Η εν λόγω κίνηση έρχεται σε μία χρονική περίοδο, όπου η κυβέρνηση συζητά, αλλά και πιέζει βιομηχανία και σούπερ μάρκετ, για την αλλαγή πολιτικής ως προς τις προσφορές.
Πρόκειται για την πρώτη εταιρεία που προβαίνει στη συγκεκριμένη κίνηση και αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες, δεδομένων των κυβερνητικών πιέσεων, αλλά και της ευρύτερης πίεσης για μείωση των τιμών, με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση μειώνεται η τιμή, αλλά και μαζί το περιεχόμενο, επομένως πρόκειται για πτώση τιμής ή για ανατίμηση;
Με βάση τον νέο τιμοκατάλογο, που έστειλε σε συνεργαζόμενες αλυσίδες σούπερ μάρκετ η ΦΑΓΕ και υπογράφεται από τη διεύθυνση πωλήσεων της εταιρείας, προκύπτει ότι το γιαούρτι ΦΑΓΕ Total με μέλι σε συσκευασία 2 τεμαχίων των 150 γραμμαρίων, πωλείται σε τιμή χονδρικής (άνευ ΦΠΑ) στα 2 ευρώ, ενώ προηγουμένως η συσκευασία των 2+1 γιαουρτιών (το ένα δώρο), πωλούνταν στα 2,60 ευρώ σε τιμή χονδρικής προς τα σούπερ μάρκετ.
Έτσι, αυτό που προκύπτει πλέον είναι ότι η ΦΑΓΕ από εκεί που στη συσκευασία 2+1 θεωρητικά κοστολογούσε το γιαούρτι με μέλι στα 0,86 ευρώ το τεμάχιο, πλέον το κοστολογεί στο 1 ευρώ το τεμάχιο στη συσκευασία των 2Χ150 γραμμαρίων που φέρνει στην αγορά.
Με τον συγκεκριμένο τρόπο, αφενός πουλάει ακριβότερα ανά τεμάχιο, αφετέρου μπορεί να πουλάει φθηνότερα την συσκευασία των δύο, συγκριτικά με εκείνη των τριών, αλλά η τιμή ανά μονάδα είναι υψηλότερη, που σημαίνει ότι προβαίνει σε ανατίμηση, με όχημα τη μείωση του περιεχομένου στην πολυσυσκευασία.
Νέες και παλιές τιμές στα γιαούρτια που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ
Τα σούπερ μάρκετ – αλλά και το σύνολο των επιχειρήσεων λιανικής – καλούνται να αλλάξουν τον τρόπο που πραγματοποιούν και παρουσιάζουν τις προσφορές στα ράφια τους και αυτό είναι που επιδιώκει να πετύχει η κυβέρνηση στην κατεύθυνση μείωσης του πληθωρισμού.
Σε αυτή την κατεύθυνση, οι πιέσεις έχουν να κάνουν με την αλλαγή του μοντέλου προσφοράς 2+1 ή 1+1 στα ράφια και την παράλληλη πώληση του προϊόντος που βρίσκεται σε πολυσυσκευασία και ως μεμονωμένο προϊόν.
Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα καλείται να ακολουθήσει τον δρόμο στον οποίο ήδη οδεύουν και άλλα ευρωπαϊκά κράτη, όπου για παράδειγμα από εκεί που η αγορά κινείται με υψηλούς τιμοκαταλόγους, πραγματοποιώντας στη συνέχεια εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες, θα κληθεί να μειώσει τους τιμοκαταλόγους και να πραγματοποιεί μικρότερες προσφορές.
Σημαντικό: Μην αγοράζετε αυτά τα προϊόντα από τα Σούπερ Μάρκετ – Σήμα Κινδύνου προς τους Καταναλωτές
Τα απαγορευμένα τρόφιμα, που δεν θα πρέπει να αγοράζουμε, λόγω ενός χαρακτηριστικού στην ετικέτα τους, αποκάλυψε η Dr Federica Amati, επικεφαλής διατροφολόγος στην εταιρεία επιστήμης και διατροφής Zoe.
Η αποκάλυψη έγινε σε podcast με τον συνιδρυτή της Zoe Jonathan Wolf και τον Rhiannon Lambert, συγγραφέα βιβλίων, όπως το μπεστ σέλερ των Sunday Times “The Science of Plant-Based Nutrition”.
Τι γράφουν στην ετικέτα τα απαγορευμένα τρόφιμα
Τα χαρακτηριστικά των απαγορευμένων τροφίμων
Τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα είναι τροποποιημένα τρόφιμα και γεμάτα με χημικά πρόσθετα. Έχουν σχεδιαστεί για να είναι ακαταμάχητα και μακράς διαρκείας, αλλά έχουν αρνητική επίπτωση στην υγεία μας, λόγω των υψηλών επιπέδων αλατιού, ζάχαρης και ανθυγιεινών λιπαρών.
Ο Δρ Chris Van Tulleken, ειδικός σε μολυσματικές ασθένειες από το University College του Λονδίνου και συγγραφέας του μπεστ σέλερ Ultra-Processed People, σημειώνει ότι «εάν είναι τυλιγμένο σε πλαστικό και περιέχει τουλάχιστον ένα συστατικό που συνήθως δεν βρίσκετε σε οικιακή κουζίνα, τότε είναι εξαιρετικά επεξεργασμένο φαγητό».
Πηγή