Εθνική Τράπεζα: Έκτακτη ανακοίνωση – Σε αναστάτωση οι καταθέτες
Αυτές τις ημέρες, πολλοί χρήστες αναφέρουν ότι εντοπίζουν μια νέα απάτη στα ψηφιακά τους γραμματοκιβώτια. Το μήνυμα που παραλαμβάνουν φαίνεται να προέρχεται από την Εθνική Τράπεζα και φέρει τον τίτλο: “Ασφάλεια Συναλλαγών: Τρίτη Ειδοποίηση για Επικύρωση”.
Ο σκοπός της απάτης: Η υποκλοπή προσωπικών δεδομένων
Οι απατεώνες προσπαθούν να υποκλέψουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, ζητώντας την “επικαιροποίηση στοιχείων”. Αυτή η κίνηση έχει στόχο την υποκλοπή πληροφοριών που ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν για κακόβουλους σκοπούς.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι όλα τα τραπεζικά ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένης της Εθνικής Τράπεζας, έχουν τονίσει σε επανειλημμένες περιπτώσεις ότι δεν ζητούν ποτέ επικαιροποίηση ή επιβεβαίωση προσωπικών στοιχείων μέσω email. Οι χρήστες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αγνοούν τέτοιες ειδοποιήσεις.
Η ανακοίνωση της δήθεν “Εθνικής Τράπεζας”:
Αγαπητέ πελάτη,
Αυτή είναι η τρίτη ειδοποίηση από την Εθνική Τράπεζα, ζητάμε την έγκρισή σας γιατί έχουμε κάνει βελτιώσεις στην ασφάλεια για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Ακολουθήστε τις οδηγίες παρακάτω για να ενεργοποιήσετε ξανά την πρόσβαση στο Διαδίκτυο:
Επικύρωση
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας, απαντήστε σε αυτό το email.
Με εκτίμηση,
Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
Πέραν των παραπάνω, ο αποστολές δεν έχει καμία σχέση με την ΕτΕ, έχοντας διεύθυνση Καναδά. Τι να προσέξετε ακριβώς κάτω από την επιστολή που σας καλεί να απεγγραφείτε, δίνοντας και πάλι στοιχεία σας.
Μην το προσπεράσεις αν έχεις λογαριασμό στη Eurobank – Έκτακτη Ανακοίνωση από την τράπεζα για όλους τους πελάτες της
Η Eurobank εξέδωσε μια έκτακτη ανακοίνωση, η οποία αφορά όλους εκείνους που είναι πελάτες της, προκειμένου να τους ενημέρωσει για ορισμένες σημαντικές αλλαγές που αναμένονται.
Πιο αναλυτικά αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την Eurobank τις τελευταίες ημέρες βρίσκεται υπό εξέλιξη νέα προσπάθεια για υποκλοπή στοιχείων πελατών.
Σημαντική κι έκτακτη ανακοίνωση της Eurobank – Αν είσαι πελάτης της μην τη χάσεις
Eurobank: Νέα προσπάθεια για υποκλοπή στοιχείων πελατών, βρίσκεται σε εξέλιξη τις τελευταίες ημέρες σύμφωνα με τη Eurobank.
Πιο συγκεκριμένα, αποστέλλονται spam emails στους λογαριασμούς πελατών της τράπεζας, με σκοπό να υποκλέψουν τα στοιχεία εισόδου στο ebanking και να εκτελέσουν απατηλές συναλλαγές με τη μέθοδο του phishing.
Αναλυτικότερα, το e-mail που εστάλη έχει ως όνομα αποστολέα «Eurobank» και αναφέρει τα εξής:
«Ο λογαριασμός σας στην Eurobank θα αποκλειστεί επειδή τα δεδομένα δεν επιβεβαιώθηκαν έγκαιρα. Για να επιβεβαιώσετε τα δεδομένα, μεταβείτε στην παρακάτω φόρμα. ΠΛΗΡΕΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ @2024 Eurobank».
Οι δράστες θέλουν ο παραλήπτης του e-mail να πατήσει στο link της φόρμας, τότε ανοίγει μία ιστοσελίδα που προσομοιάζει με το e-banking της Eurobank και μέσω αυτής της ιστοσελίδας, οι δράστες αποκτούν τα στοιχεία εισόδου.
Με τον τρόπο αυτό, οι δράστες εισέρχονται στην πραγματική ιστοσελίδα της τράπεζας και επιχειρούν να κάνουν συναλλαγή.
Η τράπεζα, λοιπόν, δίνει αναλυτικές συμβουλές για τις απάτες που μπορούν να βάλουν τους χρήστες σε κίνδυνο.
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι οι πελάτες της θα πρέπει να είναι πολύ καχύποπτοι σε μηνύματα που αφορούν “ενημέρωσή” σας για “προβλήματα” που σχετίζονται με τους λογαριασμούς, τις κάρτες ή το e-banking.
Η Eurobank ποτέ δεν θα στείλει μηνύματα ότι έχει κάποιο πρόβλημα ο λογαριασμός ή η κάρτα και στην συνέχεια να παραπέμπει μέσω συνδέσμου (link) σε κάποια ιστοσελίδα.
Η τράπεζα προτρέπει επίσης να ελέγχεται η περιγραφή των μηνυμάτων (SMS, Viber) που αποστέλλονται μαζί με τον κωδικό μίας χρήσης (OTP) για την έγκριση των συναλλαγών.
Αν παρατηρήσει κάποιος κάτι ύποπτο στην περιγραφή, πρέπει να επικοινωνήσει αμέσως με την Τράπεζα.
Eurobank: Έρχεται νέα εποχή στα ΑΤΜ
Μεγάλες αλλαγές έρχονται στα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης, καθώς αλλάζουν ριζικά από την μορφή που γνωρίζαμε. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…
Η συρρίκνωση των υποκαταστημάτων των τραπεζών τα τελευταία χρόνια αλλά και του προσωπικού τους, οδηγεί επακόλουθα, σε αλλαγές και στα ΑΤΜ, που σηκώνουν το «βάρος» των συναλλαγών του κοινού, ειδικά εν μέσω πανδημίας.
Για την κατάσταση που επικρατεί πλέον στο τραπεζικό σύστημα, είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΟΤΟΕ:
Το 2020 ο μέσος όρος στην Ευρωζώνη ήταν ένα τραπεζικό κατάστημα ανά 2.888 κατοίκους, στην Ελλάδα (με τόσες γεωγραφικές και άλλες ιδιομορφίες…) αντιστοιχούσε ένα κατάστημα ανά 6.298 κατοίκους.
Αλλά και στα ΑΤΜ, που διευκολύνουν τις συναλλαγές, είχαμε μείωση, αναλογικά με τον πληθυσμό, έναντι αύξησης στην Ευρωζώνη στο ίδιο διάστημα!
Έτσι, το 2019 είχαμε στην Ελλάδα 63,4 ΑΤΜ ανά 100.000 κατοίκους, έναντι 90,17 στην Ιταλία, 98,29 στη Γαλλία, 119,93 στη Γερμανία, 171, 96 στην Αυστρία (πηγή συγκριτικών στοιχείων: Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή – ΕΒΑ).
Σε πρώτη φάση, θα είναι πιο φιλικά και πιο… οικολογικά!
Την αρχή κάνει η Τράπεζα Πειραιώς, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, γίνεται η πρώτη τράπεζα στη χώρα που αποφάσισε την ευρεία εγκατάσταση περισσότερων από 300 πολυλειτουργικών ATMs της σειράς DN της Diebold Nixdorf DN SeriesTM ATMs .
Τα συγκεκριμένα ΑΤΜs, εκτός από νέα μορφή, θα έχουν ως στόχο να μειώσουν σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας και τις εκπομπές CO2 κατά τη διάρκεια της ζωής τους.
Τα συγκεκριμένα νέας μορφής ΑΤΜs συντηρούνται και υποστηρίζονται με την πρωτοποριακή μέθοδο της εταιρείας DN AllConnectSM Data Engine, με κεντρική ιδέα τη διασύνδεση και την παροχή ολοκληρωμένων εύχρηστων υπηρεσιών και τη βελτίωση της ασφάλειας.
Θα περιλαμβάνουν μέθοδο που θα δίνει τη δυνατότητα στην Τράπεζα, να υιοθετήσει την τεχνολογία Internet of Things (ΙοΤ) κατά την οποία παρέχονται και αξιολογούνται δεδομένα αισθητήρων από τα συνδεδεμένα συστήματα σε πραγματικό χρόνο χρησιμοποιώντας cloud computing και μηχανική εκμάθηση, έτσι ώστε όταν αναφέρεται ένα περιστατικό να εντοπίζεται εξ αποστάσεως η ακριβή βασική αιτία και το είδος της επισκευής που απαιτείται, επιταχύνοντας τη διαδικασία αποκατάστασης.
Η οικογένεια ATM της σειράς DN αποτελείται από ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά και είναι 25% ελαφρύτερα από τα περισσότερα παραδοσιακά ΑΤΜs.
Στην ίδια «λογική» με την Τράπεζα Πειραιώς αναμένεται σταδιακά να μπουν και οι άλλες ελληνικές Τράπεζες.
Ειδικά για το θέμα της ασφάλειας των συναλλαγών θα γίνουν επιπλέον ενέργειες.
Σημαντική αύξηση καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στα budgets των τραπεζών που αφορούν θέματα κυβερνοασφάλειας (εν μέσω των αυξημένων κινδύνων στον κυβερνοχώρο) ενώ οι πληροφορίες λένε ότι το επόμενο διάστημα σημαντικό μέρος του τραπεζικού budget θα κατευθυνθεί σε τομείς όπως infrastructure security και cloud security.
Eurobank: Παράπονα από την ΟΤΟΕ για την εξαφάνισή των ΑΤΜ
Παράλληλα, ο πρόεδρος της ΟΤΟΕ στο πρόσφατο συνέδριο παρουσίασε μεταξύ άλλων ορισμένα πολύ σημαντικά δεδομένα για την απασχόληση στα πιστωτικά ιδρύματα στην Ελλάδα την τελευταία τριετία.
Ειδικότερα όπως είπε ο κ. Γιώργος Μότσιος, στο διάστημα που μεσολάβησε από το 2018 μέχρι και τον Ιούνιο του 2021, η συνολική απασχόληση στα πιστωτικά ιδρύματα στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 21,2% (από 39.557 εργαζόμενους σε 31.163).
• Μέχρι τα τέλη του 2020, η μείωση της απασχόλησης στις Τράπεζες στην Ελλάδα ήταν 16%, έναντι μείωσης κατά 2,4% στις Τράπεζες στην Ευρωζώνη.
• Στις νέες εταιρείες servicers του χρηματοπιστωτικού κλάδου που ανέλαβαν τη διαχείριση των ΜΕΑ των Τραπεζών, απασχολούνται πλέον πάνω από 4.000 εργαζόμενοι, από τους οποίους 2.000 περίπου προέρχονται από τις συστημικές Τράπεζες.
• Μεταξύ τέλους του 2018 και Σεπτ. 2021 διέκοψαν τη λειτουργία τους 385 καταστήματα, δηλαδή το 19,4% των καταστημάτων δικτύου στην Ευρωζώνη. Μέχρι το τέλος του 2020, η μείωση ήταν 12,21%.. Μόνο κατά τη διάρκεια της πανδημίας σταμάτησαν τη λειτουργία τους 264 καταστήματα.
• Στη χώρα μας το 2020 αντιστοιχούσε ένας τραπεζοϋπάλληλος σε 324 κατοίκους, ενώ στην Ευρωζώνη ένας σε 186 κατοίκους.
• Είχαμε 18,78 καταστήματα ανά 100.000 κατοίκους έναντι 34,3 στην Γαλλία, 38,2 στην Πορτογαλία, 38,8 στην Ιταλία και 49,7 στην Ισπανία!
• Το 2020 ο μέσος όρος στην Ευρωζώνη ήταν ένα τραπεζικό κατάστημα ανά 2.888 κατοίκους, στην Ελλάδα (με τόσες γεωγραφικές κ.α. ιδιομορφίες…) αντιστοιχούσε ένα κατάστημα ανά 6.298 κατοίκους.
• Αλλά και στα ΑΤΜ, που διευκολύνουν τις συναλλαγές, είχαμε μείωση, αναλογικά με τον πληθυσμό, έναντι αύξησης στην Ευρωζώνη στο ίδιο διάστημα. ‘Ετσι, το 2019 είχαμε στην Ελλάδα 63,4 ΑΤΜ ανά 100.000 κατοίκους έναντι 90,17 στην Ιταλία, 98,29 στη Γαλλία, 119,93 στη Γερμανία, 171, 96 στην Αυστρία. (πηγή συγκριτικών στοιχείων Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή -ΕΒΑ).
Κατά τον πρόεδρο της ΟΤΟΕ, «έχουμε υπερβολική συρρίκνωση σημείων πώλησης και υποστελέχωση του κλάδου στην Ελλάδα, σε σύγκριση με την αναμφισβήτητα πιο αναπτυγμένη, από άποψη ψηφιακής Τραπεζικής, ψηφιακών δεξιοτήτων, υποδομών και συναλλακτικών συνηθειών του κοινού, Ευρωζώνη».
Η ΟΤΟΕ στέλνει μήνυμα προς τις Διοικήσεις των Τραπεζών ότι «η περαιτέρω συρρίκνωση των Τραπεζών οδηγεί στην συρρίκνωση των προσδοκιών των εργαζομένων για την υπηρεσιακή τους εξέλιξη και για την βελτίωση της θέσης τους, με όλες τις αρνητικές συνέπειες που αυτό συνεπάγεται».
Όσον αφορά στα πρόσφατα θετικά αποτελέσματα των Τραπεζών, η αποκατάσταση του ρόλου τους στη στήριξη της ανάπτυξης παραμένει σε εκκρεμότητα, όπως εκτίμησε ο κ. Μότσιος.
Παραμένει σε εκκρεμότητα, διότι αυτή προϋποθέτει, όπως είπε χαρακτηριστικά:
– Την πλήρη πρόσβαση των επιχειρήσεων και όλων των συμπολιτών μας στις τραπεζικές υπηρεσίες. Χωρίς τη δημιουργία συνθηκών τραπεζικού αποκλεισμού, όπως αντίθετα συμβαίνει με το κλείσιμο καταστημάτων στις πόλεις και την ύπαιθρο, ακόμα και σε δυσπρόσιτες ή εθνικά ευαίσθητες περιοχές.
– Την ουσιαστική στήριξη της πραγματικής οικονομίας και των ΜΜΕ, με έμφαση στην καινοτόμο επιχειρηματικότητα στους κλάδους αιχμής και στην «πράσινη οικονομία».
– Την επίλυση της εκκρεμότητας των μη εξυπηρετούμενων δανείων, με διαφάνεια και κοινωνική ευαισθησία, με προστασία της πρώτης κατοικίας και της εγχώριας επιχειρηματικότητας.
Πηγή