Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμο έως 10.000€ και φυλακή για όσους οδηγούν ηλεκτρικά πατίνια – Θα επιτρέπονται μόνο σε δρόμους με όριο ταχύτητας 50 χλμ.
Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν κατακλύσει τους δρόμους της Ελλάδα, γι’ αυτό και ο ΚΟΚ αυστηροποιείται για τα εν λόγω οχήματα, με τους οδηγούς τους να κινδυνεύουν με τσουχτερά πρόστιμα και φυλάκιση, σε περίπτωση παραβάσεων.
Ειδικότερα, σαφάρι ελέγχων και τσουχτερά πρόστιμα περιμένουν όσους μετακινούνται με ηλεκτρικά πατίνια, βάσει των αλλαγών που έρχονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Τσουχτερά πρόστιμα για τους παραβάτες οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών
Τα πρόστιμα αναμένεται να φτάσουν μέχρι τα 10.000 ευρώ, ενώ προβλέπεται και ποινή φυλάκισης που μπορεί να αγγίξει έως και τα 5 χρόνια, όπως αναφέρει ο Αlpha, για την οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και εάν ένας ιδιοκτήτης ηλεκτρικού οχήματος επιφέρει τον θάνατο πολλών ανθρώπων.
Το νέο όριο για τα ηλεκτρικά πατίνια
Παράλληλα, με βάση τον νέο ΚΟΚ, η χρήση των εν λόγω οχημάτων θα επιτρέπεται μόνο σε δρόμους που το όριο ταχύτητας διαμορφώνεται στα 50 χλμ., για τα οποία το όριο θα είναι τα 30 χλμ, με υποχρεωτική χρήση του κράνους, καθώς και απαγόρευση ακουστικών καθ’ όλη τη διάρκεια της οδήγησης.
Οι οδηγοί αυτοκινήτων δέχονται με ανακούφιση τις νέες διατάξεις, καθώς πολλοί χρήστες των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ανήλικοι και δεν γνωρίζουν καθόλου από οδική συμπεριφορά και διέσχιζαν πολύ επικίνδυνα σημεία με κίνηση.
Τέλος τα ηλεκτρικά πατίνια στη Θεσσαλονίκη – Οι νέοι κανόνες και ρυθμίσεις του Δήμου
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης σχεδιάζει να βάλει τέλος στην άναρχη κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στο κέντρο της πόλης, καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα έχουν προκαλέσει κινδύνους για οδηγούς και περαστικούς. Μάλιστα, δεν αποκλείεται η πλήρης απαγόρευσή τους σε κεντρικές λεωφόρους καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Νέοι Κανόνες και Ρυθμίσεις από τον Δήμο
Στο προσεχές διάστημα, το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης θα εξετάσει την κανονιστική διάταξη της δημοτικής αστυνομίας για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών. Οι νέοι κανόνες θα θέσουν συγκεκριμένες προδιαγραφές σχετικά με:
- Τις θέσεις στάθμευσης των ηλεκτρικών πατινιών
- Την ταχύτητα κυκλοφορίας που επιτρέπεται
- Τους δρόμους στους οποίους θα επιτρέπεται η κυκλοφορία τους
- Τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται στους παραβάτες
Με αυτόν τον τρόπο, ο Δήμος επιδιώκει να περιορίσει τους κινδύνους και να βάλει μια τάξη στη χρήση των πατινιών, βελτιώνοντας την ασφάλεια και την ομαλότητα στην πόλη.
Τα Όσα Ανέφερε ο Διευθυντής της Δημοτικής Αστυνομίας:
Έχει ολοκληρωθεί το προσχέδιο που κατά 90% θα είναι ο γενικός κορμός της κανονιστικής, που θα έρθει προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο δηλώνει στο Ράδιο Θεσσαλονίκη ο διευθυντής της Δημοτικής Αστυνομίας, Μιχάλης Αλλαγιώτης.
Αναφορικά με τα όρια ταχύτητας, τα κράνη και τα δικάβαλα, αυτά ούτως ή άλλως προβλέπονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και είναι σε ισχύ, είτε αναφέρονται στην κανονιστική, είτε δεν αναφέρονται στην κανονιστική του Δήμου.
Όσο αναφορά τους χώρους στάθμευσης και τις υποχρεώσεις των εταιρειών, εμείς πρέπει να διασφαλίσουμε την ευταξία στην πόλη, αλλά και κατά ένα μέρος και την συμμετοχή των εταιρειών στην ασφάλεια των πολιτών. Οι κανόνες μπαίνουν από το Δήμο όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία.
Έχουμε ήδη έρθει σε διαβούλευση με τις πέντε εταιρείες, που αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται στην Θεσσαλονίκη. Έχουν συμφωνηθεί τα μεγαλύτερα κομμάτια και περιμένουμε μία τελευταία ενημέρωση για το αν έχουν να μας προτείνουν κάτι διαφορετικό, για να το εξετάσουμε.
Μέσα στον Οκτώβριο θα προχωρήσουμε σε όλες τις διαδικασίες για να περάσει η κανονιστική από το Δημοτικό Συμβούλιο ώστε να ξεκινήσει η εφαρμογή της συμπλήρωσε ο κ. Αλλαγιώτης.
Απαγόρευση Κυκλοφορίας
Στο προσχέδιο της κανονιστικής, όπως αναφέρει το thessnews.gr υπάρχει μία πρόταση αναφορικά με την απαγόρευση κυκλοφορίας πατινιών στην Τσιμισκή, την Μεγάλου Αλεξάνδρου και την Εγνατία. Οι ώρες απαγόρευσης σε αυτούς τους δρόμους πιθανόν να είναι από τις 8 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ όμως δεν είναι ακόμα σίγουρο.
Αυτή η συλλογιστική προσανατολίζεται στο γεγονός πως στην δεξιά πλευρά που με βάση τον νόμο πρέπει να κινούνται τα ηλεκτρονικά πατίνια είναι αυτή που κινούνται και τα αστικά λεωφορεία. Εμείς θέλουμε τα διαφυλάξουμε την ασφάλεια των πολιτών, οπότε είναι ένα μέτρο που εξετάζουμε. κατέληξε.
Πηγή