Είναι οριστικό: Δωρεάν το Μετρό Θεσσλονίκης – Για πόσο καιρό
Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται προ των πυλών μιας νέας εποχής με την έναρξη λειτουργίας του πολυαναμενόμενου μετρό.
Ιστορική Στιγμή για τη Θεσσαλονίκη
Τα εγκαίνια, προγραμματισμένα για το Σάββατο 30 Νοεμβρίου, σηματοδοτούν την ολοκλήρωση ενός έργου που αλλάζει ριζικά τις μεταφορές και την καθημερινότητα των κατοίκων της πόλης. Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, όλα είναι έτοιμα, με το μετρό να ανοίγει τις πόρτες του στο κοινό, προσφέροντας δωρεάν μετακινήσεις για τις πρώτες τέσσερις ημέρες λειτουργίας του, έως και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024.
Νέο Μέσο Μεταφοράς και Προσιτό Εισιτήριο
Το μετρό Θεσσαλονίκης εισάγει ένα νέο μέσο μετακίνησης στην πόλη, διαφοροποιημένο από τις γραμμές επεκτάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί στην Αθήνα. Η τιμή του εισιτηρίου, αρχικά ορισμένη στα 0,60 ευρώ για έξι μήνες, είναι πιο προσιτή συγκριτικά με τα 0,90 ευρώ που ισχύουν για τα λεωφορεία. Το νέο αυτό κόστος θα ισχύει για όλα τα μέσα, με στόχο την προσβασιμότητα και την εξοικείωση των πολιτών με το σύστημα.
Διαδρομές και Μελλοντικές Επεκτάσεις
Η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2025. Παράλληλα, συζητούνται σχέδια για περαιτέρω επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Τούμπα, τη Χαριλάου και τα δυτικά προάστια της πόλης. Οι επεκτάσεις αυτές αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τον υπόλοιπο αστικό ιστό.
Προϋποθέσεις Ασφάλειας και Αδειοδοτήσεις
Η ασφάλεια και η ομαλή λειτουργία του μετρό αποτελούν βασικές προτεραιότητες. Όπως εξήγησε ο κ. Σταϊκούρας, το έργο έχει εξασφαλίσει όλες τις απαραίτητες άδειες, συμπεριλαμβανομένων πιστοποιητικών από ανεξάρτητους φορείς για τη λειτουργία του συστήματος, των κυλιόμενων κλιμάκων, των πεζοδρόμων και της πυρασφάλειας. Το σύστημα διαχείρισης της λειτουργίας και συντήρησης έχει ανατεθεί στην εταιρεία THEMA, η οποία διαχειρίζεται επιτυχώς μετρό σε πόλεις όπως το Μιλάνο και η Κοπεγχάγη, με εγγύηση ασφάλειας για περισσότερα από 40 χρόνια.
Αυτόματη Τεχνολογία και Υψηλό Επίπεδο Ασφάλειας
Το μετρό της Θεσσαλονίκης λειτουργεί με πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα, εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού, δεν έχει καταγραφεί ούτε ένα θανατηφόρο περιστατικό από τη λειτουργία παρόμοιων συστημάτων σε άλλες πόλεις. Η αξιοπιστία του έργου ενισχύεται από τις πιστοποιήσεις που παρέχει ανεξάρτητος φορέας αξιολόγησης ασφάλειας, όπως η εταιρεία ΡΟΥΦ.
Μια Νέα Αρχή για τη Θεσσαλονίκη
Η λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη σηματοδοτεί μια ιστορική στιγμή που φέρνει νέες προοπτικές για την πόλη. Οι Θεσσαλονικείς καλούνται να αγκαλιάσουν το νέο μέσο, το οποίο φιλοδοξεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής τους και να καταστήσει τις μετακινήσεις ταχύτερες, ασφαλέστερες και οικονομικότερες. Με τις πρώτες μέρες λειτουργίας να προσφέρονται δωρεάν, οι κάτοικοι θα έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με το νέο αυτό κεφάλαιο στις δημόσιες συγκοινωνίες.
Χαμός με το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης: Απίστευτο το πόσο κóστισε – Έπαθε… σοκ στον αέρα, μόλις το άκουσε, η Τζίμα
Δύο εβδομάδες απομένουν μέχρι την έναρξη της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης και χθες -κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου- παρουσιάστηκε το λογότυπό του παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σταϊκούρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της “Ελληνικό Μετρό” αποκάλυψε το λογότυπο, την ταυτότητα του υπερσύγχρονου Μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρθηκε, η έμπνευση της δημιουργίας του δόθηκε από “βυζαντινά χειρόγραφα και παραπέμπει τόσο στο ιστορικό παρελθόν της πόλης όσο και στο μέλλον”.Όπως εξήγησε ο υπουργός, στόχος ήταν η δημιουργία μίας ταυτότητας που θα αποδώσει την ιστορικότητα της Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα συνδυάζει την παράδοση με τη μοντέρνα αισθητική και τη λειτουργικότητα.
Το λογότυπο που επιλέχθηκε, όπως είπε, αναδεικνύει μεγαλοπρεπές παρελθόν της Θεσσαλονίκης και παράλληλα την καινοτομία και τον δυναμισμό έργου. Σημείωσε, επίσης, ότι απλοποιήθηκε το βυζαντινό “μ” κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται η καθαρότητα και η αναγνωρισιμότητα που απαιτείται σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών. “Το τελικό αποτέλεσμα αποτελεί αρμονική ισορροπία ιστορικής έμπνευσης και σύγχρονης αισθητικής, της κίνησης και της προόδου, όπως αναφέρει το voria.gr.
Ωστόσο, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι χρήστες εστίασαν στο γεγονός ότι η δημιουργία του λογότυπου κόστισε 30.000 ευρώ με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, με έδρα την Αθήνα.
Η πρόταση μου για την δημιουργία λογοτύπου όσων αφορά το Μετρό Θεσσαλονίκης.#μετρο_θεσσαλονικης #μετρο_Θεσσαλονικη #thessaloniki_metro #λογοτυπο #graphicdesign #logosymbol #logomark #logotype pic.twitter.com/WiaitDyWIB
— souko (@souko202) November 13, 2024
έτοιμο και το σήμα #μετρο_θεσσαλονικης pic.twitter.com/8r8d5xzF0b
— Κικα (@kika_el) November 13, 2024
#μετρο_θεσσαλονικης pic.twitter.com/77d1TpMa00
— Ζυμαρικά Φλωράκη (@pastafloraki) November 13, 2024
Στην Τενερίφη της Ισπανίας υπάρχει το φαγαδικο Magus Gastro Bar που τυχαίνει να έχει το παρακάτω λογότυπο.
Στην Ελλάδα με λίγο Google search και προσαρμογή του λογότυπου στις ανάγκες του πελάτη σου, τσεπωνεις 30.000 ευρώ με μαγικό τρόπο και hasta luego.#μετρο_θεσσαλονικης pic.twitter.com/2C6S1pPyWl
— Spyros Chatzigiannis (@Spysun04) November 13, 2024
#μετρο_θεσσαλονικης pic.twitter.com/b9j2NNwu1d
— Christos Armando Gezos (@charmgezos) November 13, 2024
Το μετρό της συμπρωτεύουσας μετά από δεκαετίες θα ξεκινήσει τη λειτουργία του στις 30 Νοεμβρίου και στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega προβλήθηκαν μερικές από τις εικόνες που πρωταγωνίστησαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η Ράνια Τζίμα φάνηκε να «δαγκώνεται» on air με σκοπό να συγκρατηθεί και να μη γελάσει με τις εικόνες που έβλεπε στα επικά ποστ των χρηστών στο Χ που σατίρισαν το λογότυπο.
Πηγή