Έσκασε «Βόμβα» στην Ελλάδα: Σιωπηλή αποχώρηση τεράστιou σούπερ μάρκετ από την ελληνική αγορά
Η Aldi, η γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, φεύγει από την Ελλάδα, καθώς δεν κατάφερε να πετύχει, αλλά και να ανταγωνιστεί τον μεγάλο αντίπαλό του, την Lidl.
Ειδικότερα, δεν είναι γνωστό ποιες σκέψεις επικρατούν στα μέλη του «Koordinierungsrat», του κορυφαίου διοικητικού συμβουλίου του γερμανικού λιανεμπορικού κολοσσού Aldi Süd, με έδρα το Mülheim της Έσσης, σχετικά με τις επιτυχίες του μεγάλου ανταγωνιστή τους, Lidl, όχι μόνο στη γερμανική αγορά, αλλά και διεθνώς, ωστόσο, τα περίπου 400 εκατ. ευρώ που χάθηκαν από την αποτυχία τους στην Ελλάδα, αποτελούν μια μακρινή – και οδυνηρή – ανάμνηση.
Η Aldi αποχωρεί από την ελληνική αγορά
Οι λόγοι της αποχώρησης της Aldi από την ελληνική αγορά παραμένουν μυστήριο, καθώς ποτέ δεν έγιναν επίσημα γνωστοί, αλλά οι εικασίες στον γερμανικό Τύπο υπήρξαν πολλές, όμως ούτε αυτές κατάφεραν να φωτίσουν το παρασκήνιο της απόφασης.
Εντύπωση, όμως, προκαλεί το γεγονός ότι η Aldi είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά, από τα τέλη της δεκαετίας του 1980. Επί δύο δεκαετίες κυκλοφορούσαν φήμες για την επικείμενη είσοδό της στην Ελλάδα, οι οποίες κάθε φορά διαψεύδονταν.
Τελικά, η Aldi έκανε το μεγάλο βήμα το 2008, έχοντας προηγουμένως επενδύσει στην αγορά ακινήτων, αποκτώντας σημαντικά ακίνητα. Την ίδια περίοδο, η Lidl είχε ήδη παρουσία στην ελληνική αγορά, καθώς είχε ανοίξει τα πρώτα της καταστήματα το 1999, έπειτα από τέσσερα χρόνια προετοιμασίας.
Και οι δύο γερμανικές αλυσίδες ξεκίνησαν από τη Βόρεια Ελλάδα, φιλοδοξώντας να κατακτήσουν την ελληνική αγορά, αλλά η χρονική συγκυρία δεν ήταν ευνοϊκή για την Aldi, καθώς το 2008, οι τιμές των ακινήτων στην Ελλάδα είχαν φτάσει σε απαγορευτικά υψηλά επίπεδα.
Πρώτη φορά το κάνει αυτό σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα – Τρέχουν όλοι στα LIDL, αύριο από νωρίς το πρωί να προλάβουν
Η Lidl Ελλάς καινοτομεί στην ελληνική αγορά με μια συγκλονιστική προσφορά που φέρνει την Black Fridayστα καταναλωτικά αγαθά. Για την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου, η αλυσίδα προσφέρει 30% έκπτωση σε όλα τα νωπά κρέατα, πουλερικά και ψάρια σε όλα τα καταστήματά της.
Σε αντίθεση με άλλες εταιρείες που εστιάζουν σε περιορισμένες κατηγορίες προϊόντων, η Lidl επιλέγει να μειώσει τις τιμές σε είδη υψηλής ζήτησης, όπως τα τρόφιμα πρώτης ανάγκης. Αυτή η στρατηγική προσέγγιση προσφέρει σημαντική ανακούφιση στους καταναλωτές, ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου οι τιμές στα τρόφιμα έχουν αυξηθεί δραματικά.
Lidl: Πρωτοποριακή προσφορά με έκπτωση 30% στη Black Friday
Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος μιας επιθετικής εμπορικής στρατηγικής της Lidl, με στόχο την αύξηση των μεριδίων αγοράς. Η χρηματοδότηση τέτοιων εκπτώσεων γίνεται δυνατή χάρη στη ρευστότητα του πολυεθνικού ομίλου Schwarz, στον οποίο ανήκει η Lidl. Αυτό δίνει στην εταιρεία ένα στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.
Η Lidl συνδυάζει την προσφορά με εντυπωσιακές επικοινωνιακές τακτικές, όπως η συγκριτική διαφήμιση. Στο παρελθόν, η εταιρεία έχει δημοσιεύσει συγκρίσεις τιμών με άλλες μεγάλες αλυσίδες, όπως Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος, αναδεικνύοντας τη χαμηλή τιμολόγησή της.
Ο Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ, διευθύνων σύμβουλος της Lidl Ελλάς, δήλωσε ότι παρόμοιες προσφορές και τακτικές θα συνεχιστούν, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αξία για τους πελάτες.
Η κίνηση της Lidl αναμένεται να επηρεάσει την αγορά, ωθώντας και άλλες αλυσίδες να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους ενόψει της εορταστικής περιόδου. Για περισσότερες πληροφορίες και προσφορές, επισκεφτείτε το επίσημο e-shop της Lidl ή τα τοπικά καταστήματα.
Ο ανταγωνισμός
Η Lidl Ελλάς, με τη στοχευμένη στρατηγική της Black Friday, διαφοροποιείται έντονα από τους ανταγωνιστές της, θέτοντας νέα πρότυπα στον κλάδο. Ωστόσο, οι υπόλοιπες μεγάλες αλυσίδες ακολουθούν διαφορετικές τακτικές, επικεντρώνοντας τις προσφορές τους σε πιο περιορισμένες κατηγορίες προϊόντων ή επιλέγοντας να μη συμμετέχουν σε αυτήν την εμπορική περίοδο.
Η Lidl προσφέρει έκπτωση 30% σε νωπά κρέατα, πουλερικά και ψάρια, εστιάζοντας σε βασικά καταναλωτικά αγαθά που καλύπτουν καθημερινές ανάγκες. Αυτή η στρατηγική έχει ισχυρό αντίκτυπο στους καταναλωτές, διαφοροποιώντας την από τις συνηθισμένες Black Friday προσφορές.
- Μασούτης:
- Εστιάζει σε ηλεκτρικές συσκευές και παιχνίδια, προϊόντα που δεν ανήκουν στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά.
- Προσφέρει έκπτωση 30%, χωρίς όμως να αγγίζει βασικές κατηγορίες τροφίμων.
- ΑΒ Βασιλόπουλος:
- Στοχευμένες προσφορές σε προϊόντα όπως:
- Καλλυντικά.
- Ηλεκτρικές συσκευές.
- Επιλεγμένα τρόφιμα (π.χ. καφέδες Nestle, δημητριακά Quaker).
- Οι εκπτώσεις υποστηρίζονται κυρίως από προμηθευτές, περιορίζοντας τη συνολική επιθετικότητα της στρατηγικής.
- Στοχευμένες προσφορές σε προϊόντα όπως:
- Σκλαβενίτης:
- Διαχρονική πολιτική μη συμμετοχής σε Black Friday.
- Απουσία ετήσιων φυλλαδίων προσφορών ή επένδυσης σε διαφημίσεις.
- Στηρίζεται στην εμπιστοσύνη των πελατών για την ανταγωνιστικότητά του.
- My market:
- Προσφέρει εκπτώσεις σε μεμονωμένα προϊόντα από διάφορες κατηγορίες.
- Η προσέγγιση παραμένει συμβατική, χωρίς να διαφέρει από τις συνηθισμένες πρακτικές.
Πηγή