Ο Θεός θα σε τιμωρήσει για πάντα αν διαπράξεις την αμαρτία προσβολής του Αγίου Πνεύματος που ο Θεός δεν την συγχωρεί ούτε στον τωρινό ούτε στον μελλοντικό κόσμο

December 20, 2024
Αν διαπράξεις την αμαρτία προσβολής του Αγίου Πνεύματος, ο Θεός θα σε τιμωρήσει για πάντα, καθώς αυτή η αμαρτία δεν συγχωρείται ούτε στον τωρινό ούτε στον μελλοντικό κόσμο.

Ο Θεός θα σε τιμωρήσει για πάντα: Η μοναδική αμαρτία που ο Θεός δεν την συγχωρεί ούτε στον τωρινό ούτε στον μελλοντικό κόσμο


Διαφ.

Κάθε αμαρτία και προσβολή κατά του Θεού θα συγχωρηθεί, στούς Ανθρώπους, αλλά η προσβολή κατά του “Αγίου Πνεύματος” δεν θα τους, συγχωρηθεί.

Γιατί η αμαρτία της προσβολής του “Αγίου Πνεύματος” δεν συγχωρείται

Αν κάποιος μιλήσει προσβλητικά κατά του Υιού του Ανθρώπου, ο Θεός θα τον συγχωρήσει, ωστόσο, όποιος μιλήσει εναντίον του “Αγίου Πνεύματος”, αυτόν ο Θεός δεν θα τον συγχωρήσει ούτε στον τωρινό κόσμο ούτε στον μελλοντικό κόσμο.

Τα σα εκ των σων – Τι σημαίνουν αυτά τα λόγια;

Τα σα εκ των σων

Κάποια φορά, πηγαίνοντας ο Κύριος στην Ιερουσαλήμ, θέλησε να σταματήσει σ’ ένα χωριό Σαμαρειτών.

Έστειλε αγγελιοφόρους να προετοιμάσουν τον ερχομό του.

Όμως οι Σαμαρείτες δεν τον δέχτηκαν, γιατί πήγαινε στην Ιερουσαλήμ. Μετά, όταν Τον είδαν, του είπαν οι μαθητές του Ιάκωβος και Ιωάννης:

-Κύριε, θέλεις να πούμε να πέσει φωτιά από τον ουρανό και να τους κάψει, όπως έκανε και ο Ηλίας;

Ο Ιησούς τότε τους επέπληξε λέγοντας:

-Δεν γνωρίζετε, ποιο πνεύμα εκπροσωπείτε εσείς· ο Υιός του ανθρώπου δεν ήλθε, να καταστρέψει ψυχές, αλλά για να τις σώσει (Λου. 9, 53-56).

Συνεπώς, πολλές φορές, ενώ νομίζουμε ότι ενεργούμε κατά το θέλημα του Θεού, στην πραγματικότητα κάνουμε τραγικό λάθος: και ζητάμε πράγματα αντίθετα στο θέλημά Του. Και αν οι απόστολοι την έπαθαν τότε πόσο πιό πολύ κινδυνεύουμε εμείς!

Γι’ αυτό, είναι απολύτως αναγκαίο να γνωρίζουμε, κάθε φορά:

Τι ζητάμε από τον Χριστό και πως το ζητάμε.

Τι προσφέρομε στον Χριστό και πως Του το προσφέρομε!

Στην μέση της θείας Λειτουργίας, ο ιερέας, λίγο πρίν ευλογήσει τον άρτο και τον οίνο για να μεταβληθούν σε σώμα και αίμα Χριστού, εκφωνεί:

-Τα σά εκ των σών Σοί προσφέρομεν κατά πάντα και διά πάντα.

Τα λόγια αυτά σημαίνουν:

-Τα δώρα (άρτος και οίνος) είναι δικά Σου· από δικά Σου δημιουργήματα (ολόκληρο τον κόσμο). Σου τα προσφέρομε σύμφωνα με όλα όσα μας εδίδαξε ο Υιός σου (κατά πάντα)· και για όλα όσα έχεις κάνει Σύ για μας (διά πάντα)!

Δεν αρκεί, λοιπόν, να προσφέρουμε τα δώρα μας στον Θεό, σαν να βγάζουμε μία υποχρέωση! Γιά κάτι που μας έκαμε! Η για να Του ζητήσουμε κάτι.

Προσφέρουμε δώρα στο Χριστό:

Για να Του εκφράσουμε την ευχαριστία-ευγνωμοσύνη μας για όλα όσα έκαμε, αλλά και έπαθε για μας· και κυρίως για τον Σταυρό Του· την Ταφή Του και την Ανάστασή Του.

Και σύμφωνα με τις εντολές Του και οδηγίες Του.

Ο Κύριος λέγει: Προηγείται η καταλλαγή, η συμφιλίωση με εκείνον που έχει κάτι εναντίον μας. Μετά έρχεται η υλική η πνευματική προσφορά στον Χριστό. Η προσευχή που βγαίνει από μνησίκακη καρδιά δεν ανεβαίνει στον ουρανό.

Η συμμετοχή μας στην θεία Λειτουργία απαιτεί αγώνα: για διόρθωση των παθών μας· και για συμβουλή από ιερέα-πνευματικό πατέρα. Μόνον τότε θα μπορούμε να ζητούμε κάτι από τον Χριστό ευάρεστα ενώπιόν Του· με θάρρος· και με παρρησία.

Κυριακή της Πεντηκοστής και Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος: Τι γιορτάζουμε, ο συμβολισμός και γιατί πέφτει πάντα Δευτέρα

Σήμερα την Κυριακή της Πεντηκοστής γιορτάζουμε την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος που σύμφωνα με την παράδοση φανερώθηκε με μορφή φωτιάς, σαν φλόγες πάνω στα κεφάλια των μαθητών του Χριστού προσδίδοντας τους τα χαρίσματα του Πνεύματος για να διακηρύξουν το κήρυγμα του Χριστού σε όλο τον κόσμο. Η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος συνέβη 50 μέρες μετά την ανάστασή Του και δέκα μέρες μετά την ανάληψή Του.

Κυριακή της Πεντηκοστής και Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος

Γιατί όμως ενώ η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος συνέβη Κυριακή, γιορτάζουμε ξεχωριστά και τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος; Η εορτή της Πεντηκοστής είναι μια γιορτή που γιορτάζει την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος στους μαθητές του Κυρίου καθώς έτσι μαθαίνουμε για την Τριαδική φύση του Θεού και την ύπαρξη της Αγίας Τριάδας.

Ο ιερός υμνογράφος αναφέρεται στην Πεντηκοστή ως την τελευταία εορτή, καθώς αντιπροσωπεύει την αναγέννηση και ανανέωση του ανθρώπου.  “Την μεθέορτον πιστοί και τελευταίαν εορτήν εορτάσωμεν φαιδρώς, αύτη εστί Πεντηκοστή, επαγγελίας συμπλήρωσις και προθεσμία”.

Την πεντηκοστή λοιπόν γιορτάζουμε την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος δηλαδή την ημέρα που φανερώθηκε το Άγιο Πνεύμα στους ακόλουθους του Χριστού.

Όπως αναφέρεται και στο Συναξάρι της ημέρας:

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Κυριακῇ ὀγδόῃ ἀπὸ τοῦ Πάσχα, τὴν ἁγίαν Πεντηκοστὴν ἑορτάζομεν.

Στίχοι

Πνοῇ βιαίᾳ γλωσσοπυρσεύτως νέμει,

Χριστὸς τὸ θεῖον Πνεῦμα τοῖς Ἀποστόλοις.

Ἐκκέχυται μεγάλῳ ἑνὶ ἤματι Πνεῦμ’ ἁλιεῦσι.

Ταῖς τῶν ἁγίων Ἀποστόλων πρεσβείαις, Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.

Την Δευτέρα εορτάζουμε πάλι την Αγία Τριάδα αφού γνωρίζουμε και πιστεύουμε ότι κοινή είναι η ενέργεια του Τριαδικού Θεού και ποτέ δεν μπορεί να χωρισθή και να απομονωθή ένα Πρόσωπο από τα άλλα Πρόσωπα της Αγίας Τριάδος. Όμως οι άγιοι Πατέρες μας πού έβαλαν σε άριστη σειρά και τάξη όλα τα θέματα της πίστεως μας, για να δώσουν τιμή στο Άγιο Πνεύμα, όρισαν να το εορτάζουμε και κατά την Πεντηκοστή, αλλά και ξεχωριστά την Δευτέρα.

Ξεκάθαρο είναι το υπόμνημα του Συναξαρίου:

Τη αύτη ήμερα, Δευτέρα της Πεντηκοστής, αυτό το Πανάγιον και ζωοποιόν και παντοδύναμον εορτάζομεν Πνεύμα, τον ένα της Τριάδος Θεόν, το ομότιμον και ομοούσιον και ομόδοξον τω Πατρί και τω Υίω.

Στίχοι

Πᾶσα πνοή, δόξαζε Πνεῦμα Κυρίου,

Δι’ οὗ πονηρῶν πνευμάτων φροῦδα θράση.

Τῇ ἐπιφοιτήσει τοῦ ἁγίου Πνεύματος, πρεσβείαις τῶν Ἀποστόλων σου, Χριστὲ ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.

Ενώ η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος συνέβη Κυριακή, γιορτάζουμε ξεχωριστά και τη Δευτέρα

Σήμερα που γιορτάζουμε τη δική μας Πεντηκοστή, πρέπει να θυμόμαστε ότι στη γιορτή των Εβραίων Πεντηκοστής, το Άγιο Πνεύμα κατέβηκε στους μαθητές του Χριστού. Οι Άγιοι Πατέρες επέλεξαν να διαχωρίσουν τις γιορτές για να τιμήσουν το Πανάγιο και Ζωοποιό Πνεύμα, έτσι την επόμενη μέρα της Πεντηκοστής, την Δευτέρα, γιορτάζουμε το Πανάγιο Πνεύμα ως μία υπόσταση της Αγίας Τριάδας.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: