Ούτε Υπάρχω, ούτε Πολίτικη Κουζίνα: Αυτή είναι η ταινία που δεν θα ξεπεράσει ποτέ καμία στην Ελλάδα – 2.000.000 εισιτήρια, 15.000.000 έσοδα
Η ταινία Υπάρχω, η οποία εξερευνά τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη, συνεχίζει να σημειώνει εξαιρετική επιτυχία στους κινηματογράφους, φτάνοντας ήδη τα 500.000 εισιτήρια.
Η Εντυπωσιακή Πορεία της Ταινίας «Υπάρχω»
Η πορεία της δείχνει να είναι ιδιαίτερα θετική και οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι μπορεί να φτάσει το στόχο των 800.000 εισιτηρίων, με το εκατομμύριο να φαντάζει ως εφικτός αριθμός.
Η ταινία θα παραμείνει στις κινηματογραφικές αίθουσες για τουλάχιστον 3-4 εβδομάδες ακόμα, δίνοντας της τη δυνατότητα να επιτύχει ακόμα μεγαλύτερες εισπράξεις και να συγκαταλέγεται στις πέντε πιο εμπορικές ταινίες όλων των εποχών στην Ελλάδα.
Η Σχέση με τα Μεγέθη των Εισπρακτικών Ρεκόρ
Παρά τη μεγάλη επιτυχία της Υπάρχω, οι ελληνικές ταινίες που κατάφεραν να σπάσουν ρεκόρ εισιτηρίων, ανήκουν κυρίως σε περασμένες δεκαετίες, σε μια εποχή χωρίς πλατφόρμες streaming. Για να κατανοήσει κανείς το μέγεθος της επιτυχίας της, αρκεί να αναλογιστεί ότι οι πιο εμπορικές ελληνικές ταινίες της τελευταίας δεκαετίας δεν έχουν ξεπεράσει τα 650.000 εισιτήρια, ενώ στις αρχές του 21ου αιώνα υπήρξαν και ταινίες που άγγιξαν το εκατομμύριο. Ενδεικτικά, η κωμωδία Αυστηρώς Κατάλληλο (2008) σημείωσε μόλις 180.000 εισιτήρια και δεν κατατάσσεται καν στο Top 20 των τελευταίων 10 ετών. Από το 2015 και έπειτα, η αγορά άλλαξε και οι ταινίες εισέρχονται πλέον σε διαφορετικά ρεκόρ.
Ο Τιτανικός και η Κυριαρχία των Ξένων Ταινιών
Όσον αφορά την παγκόσμια κινηματογραφική βιομηχανία, η πιο εμπορική ταινία στην Ελλάδα όλων των εποχών είναι ξένη και ανήκει στην κατηγορία των κορυφαίων ταινιών παγκοσμίως. Ο Τιτανικός (1997) συνεχίζει να κατέχει τη 4η θέση στην ιστορία των πιο εμπορικών ταινιών, ενώ για 12 χρόνια διατηρούσε την πρωτοκαθεδρία, μέχρι να εκτοπιστεί από το Avatar του Τζέιμς Κάμερον. Με έσοδα 2.257.844.554 δολάρια, η ταινία είχε σημαντικό μερίδιο στην Ελλάδα, φτάνοντας τα 15 εκατομμύρια δολάρια. Με περίπου 2 εκατομμύρια εισιτήρια, παραμένει το απόλυτο κινηματογραφικό φαινόμενο στη χώρα.
Ξένες Επιτυχίες στην Ελλάδα
Αξιοσημείωτο είναι ότι, μετά τον Τιτανικό, οι ελληνικές ταινίες δεν ακολούθησαν με την ίδια ένταση, με ξένες ταινίες να συνεχίζουν την κυριαρχία στην εγχώρια αγορά. Ακολουθεί η ταινία 300, η οποία ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο εισιτήρια στην Ελλάδα, ενώ άλλες μεγάλες παραγωγές, όπως Ο Άρχοντας Των Δαχτυλιδιών: Η Επιστροφή του Βασιλιά και το Avatar έχουν κλείσει τον κύκλο τους με 960.000 και 939.000 εισιτήρια αντίστοιχα.
Σπάει όλα τα ρεκόρ το Υπάρχω: Γίνεται η ταινία της 15ετίας – Ζαλίζει το ποσό, τόσα εκατομμύρια έχουν βγάλει από τα εισιτήρια έως τώρα
Η ταινία “Υπάρχω” για τη ζωή και τα τραγούδια του σπουδαίου λαϊκού τραγουδιστή Στέλιου Καζαντζίδη καταγράφει εντυπωσιακές επιδόσεις στο box office.
Συγκεκριμένα, από την πρεμιέρα του στις 19 Δεκεμβρίου, το “Υπάρχω” κατέγραψε 117.703 εισιτήρια μόλις στο πρώτο τετραήμερο, ενώ μέχρι τις 6 Ιανουαρίου έκοψε συνολικά 579.978 εισιτήρια.
Παράλληλα, από το πρώτο της τετραήμερο και μέχρι και σήμερα, η ταινία διατηρεί σταθερά την πρωτιά στο ελληνικό box office, με τις συνολικές της εισπράξεις να “αγγίζουν” αυτή τη στιγμή τα 4.451.110 ευρώ.
Ρεκόρ και εκτιμήσεις
Οι επιδόσεις του “Υπάρχω” θεωρούνται ρεκόρ, έχοντας ήδη ξεπεράσει ιδιαίτερα επιτυχημένες ελληνικές παραγωγές όπως το “Νήσος”, το “Αν…” και η “Φόνισσα”. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας διανομής, με την οποία επικοινώνησε το Capital.gr, μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας, η ταινία αναμένεται να ξεπεράσει και άλλες σημαντικές επιτυχίες, όπως την “Ευτυχία” και το “Ένας Άλλος Κόσμος” (από περίπου 670 χιλ. εισιτήρια η καθεμία), τις “Νύφες” (680 χιλ.) και το “El Greco” (770 χιλ.). Σημειωτέον πως τα στοιχεία για τις παλαιότερες ταινίες παρουσιάζουν αποκλίσεις ανάλογα με την πηγή.
Με τη δυναμική που παρουσιάζει, δεν αποκλείεται η ταινία να φτάσει το ορόσημο του 1 εκατομμυρίου εισιτηρίων, γεγονός που -εάν επιβεβαιωθεί- θα την αναδείξει ως τη μεγαλύτερη ελληνική κινηματογραφική επιτυχία των τελευταίων 15 ετών και μία από τις 5 πιο εμπορικές ταινίες όλων των εποχών, ενώ μένει να δούμε εάν θα καταφέρει να ξεπεράσει το θρυλικό ιστορικό ρεκόρ της “Πολίτικης Κουζίνας” (1,3 εκατ. εισιτήρια). Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από την “Πολίτικη Κουζίνα”, το φράγμα του 1 εκατ. εισιτηρίων το έχουν σπάσει μόνο οι ταινίες “Λούφα και Παραλλαγή: Σειρήνες στο Αιγαίο” και “Safe Sex” (από περίπου 1,2 εκατ. η καθεμία).
Είναι αξιοσημείωτο ότι η μοναδική ταινία της τελευταίας δεκαετίας που συγκαταλέγεται στο top 10 όλων των εποχών είναι το “Ένας Άλλος Κόσμος” του Χριστόφορου Παπακαλιάτη (2015). Στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται επίσης ταινίες όπως η “Υπολοχαγός Νατάσσα” και η “Η Αρχόντισσα και ο Αλήτης”, οι οποίες κυκλοφόρησαν σε εποχές όπου ο κινηματογράφος ήταν η κυρίαρχη μορφή ψυχαγωγίας, καθώς δεν υπήρχαν οι πλατφόρμες streaming.
Το κόστος και οι χρηματοδότες
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, το κόστος παραγωγής της ταινίας ανήλθε στα 2.700.000 ευρώ, με την στήριξη από μεγάλους χορηγούς και συμπαραγωγούς να συμβάλλει καθοριστικά στην ολοκλήρωση του έργου.
Η παραγωγή της ταινίας πραγματοποιήθηκε από την Tanweer Productions, ενώ συμπαραγωγοί ήταν οι Aegean Oil, Finos Film, Cosmote TV, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ο φορέας Οπτικοακουστικών Μέσων & Δημιουργίας – Creative Greece, η Stardust Effects και η Black Orange. Παράλληλα, χορηγοί της ταινίας ήταν οι Custom Productions, ΔΕΗ, Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και Hellenic Healthcare Group. Παραγωγός της ταινίας ήταν ο Διονύσης Σαμιώτης και συμπαραγωγός ο Δημήτρης Μελισσανίδης.
Πρωταγωνιστές είναι ο Χρήστος Μάστορας, η Κλέλια Ρένεση, η Ασημένια Βουλιώτη, η Αγορίτσα Οικονόμου, ο Δημήτρης Καπουράνης και η Άννα Συμεωνίδου. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι αμοιβές των πρωταγωνιστών και συντελεστών αποτελούν προσωπικό δεδομένο και δεν κοινοποιούνται.
Η εντυπωσιακή επιτυχία της ταινίας “Υπάρχω” αναδεικνύει τη δυναμική του ελληνικού κινηματογράφου, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να παραγάγει έργα υψηλών προδιαγραφών, τα οποία όχι μόνο κερδίζουν την αγάπη του κοινού αλλά και στέκονται επάξια δίπλα στις κορυφαίες διεθνείς παραγωγές.
Πηγή