Μεγάλες αλλαγές από το Μάρτιο στις προσφορές των Σούπερ Μάρκετ, όπως τις ξέραμε

January 28, 2025
Σημαντικές μεταβολές στις εκπτώσεις των Σούπερ Μάρκετ από τον Μάρτιο, όπως τις γνωρίζαμε

Χλώμιασαν όλοι οι Έλληνες: Οριστικό τέλος στις προσφορές των Σούπερ Μάρκετ, όπως τις ξέραμε


Διαφ.

Μεγάλες αλλαγές αναμένεται να γίνουν από τον Μάρτιο στον τρόπο που υλοποιούν τις προωθητικές τους ενέργειες τα σούπερ μάρκετ, με στόχο αφενός να είναι πιο “ειλικρινείς” οι προσφορές και αφετέρου να μειωθούν οι τιμές σε βασικά αγαθά που προμηθεύονται καθημερινά τα νοικοκυριά.

Την ίδια στιγμή δημιουργείται μια μυστική ομάδα ελεγκτών, όπως αναφέρει το enikonomia.gr η οποία θα αναλάβει να ελέγχει τον τρόπο που υλοποιούνται οι προωθητικές ενέργειες από σούπερ μάρκετ και βιομηχανίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες στόχος είναι οι προσφορές και οι εκπτώσεις να είναι αληθινές, έτσι ώστε να έχουν σημαντικό όφελος οι καταναλωτές. Ουσιαστικά οι εκπτώσεις και οι προσφορές να περάσουν σε μόνιμη βάση στις τιμές των προϊόντων.

width=640

Με τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες, ο οποίος βρίσκεται ήδη σε ισχύ αλλά ουσιαστικά θα εφαρμοσθεί τις επόμενες εβδομάδες θα ελέγχονται οι προωθητικές ενέργειες με στόχο την προστασία των καταναλωτών. Μάλιστα οι νέοι κανόνες για τις προωθητικές ενέργειες δεν θα ισχύουν μόνο για τα σούπερ μάρκετ αλλά για όλα τα καταστήματα που πωλούν τρόφιμα και άλλα βασικά αγαθά.

Στόχος είναι να υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια στο καθεστώς των προσφορών, να γίνεται ευκολότερα η σύγκριση από τους καταναλωτές και κυρίως να μειωθούν οι τιμές σε τρόφιμα και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης σε μόνιμη βάση. Τα σούπερ μάρκετ θα έχουν την υποχρέωση να επικοινωνούν με σαφή και ξεκάθαρα μηνύματα τις προωθητικές ενέργειες στους καταναλωτές. Με τις νέες παρεμβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης επιδιώκεται να μπει φρένο σε κάποιες από τις προωθητικές ενέργειες που υπάρχουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ και οι οποίες μπερδεύουν τους καταναλωτές.

Επίσης, να μπει ένα τέλος στις μόνιμες και ύποπτες προσφορές 2+1, 5+1 και άλλες οι οποίες κάποιες από αυτές δεν έχουν ιδιαίτερο όφελος για τους καταναλωτές. Αυτό που επιδιώκεται από το υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι οι προωθητικές ενέργειες να είναι ειλικρινείς. Δηλαδή να είναι ξεκάθαρες και να μην παραπλανούν τους καταναλωτές. Σημειώνεται ότι περίπου 1 στα 4 προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, διατίθενται μέσα από κάποια προωθητική ενέργεια.

Τα

Ποια είναι τα νέα μέτρα

Σύμφωνα με πληροφορίες οι νέοι κανόνες που θα ισχύσουν για τις προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ αλλά και στα υπόλοιπα καταστήματα πώλησης τροφίμων και θα γίνουν αντιληπτοί από τους καταναλωτές το αργότερο μέχρι τον Μάρτιο είναι οι εξής:

Οι προσφορές 1+1 δώρο, 2+1 δώρο, 5+1 δώρο, και όσες προωθητικές ενέργειες περιλαμβάνουν δωρεάν προϊόν με την αγορά κάποιων άλλων θα συνεχίσουν να υφίστανται. Ωστόσο οι εταιρείες που θα πραγματοποιούν αυτές τις προσφορές θα πρέπει να διαθέτουν στα ράφια των καταστημάτων τα προϊόντα ως ξεχωριστή μονάδα.

Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν οι καταναλωτές να συγκρίνουν εάν τους συμφέρει να αγοράσουν ένα προϊόν ή να στοκάρουν περισσότερα προϊόντα για πάρουν ένα δωρεάν. Μέσω της συγκεκριμένης αλλαγής οι καταναλωτές δεν θα μπερδεύονται με τις εκατοντάδες προσφορές που γίνονται καθημερινά στα σούπερ μάρκετ, θα μπορούν να συγκρίνουν καλύτερα τις τιμές σε ομοειδή προϊόντα και δεν θα αναγκάζονται να στοκάρουν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι καθημερινά οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με εκατοντάδες προσφορές σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως για παράδειγμα σε ζυμαρικά, καφέδες και απορρυπαντικά.

Επίσης, δεν αποκλείεται σε αρκετές περιπτώσεις να μην υπάρχουν προωθητικές ενέργειες για παράδειγμα 2+1 δώρο αλλά να υπάρχει συσκευασία με 3 τεμάχια σε πιο ανταγωνιστική τιμή, έτσι ώστε να μπορεί να γίνεται και η σύγκριση των τιμών σε αυτές τις περιπτώσεις πιο εύκολα.

Αλλαγές θα υπάρξουν και στις προωθητικές ενέργειες που περιλαμβάνουν έκπτωση στην τιμή. Για παράδειγμα εάν ένα προϊόν πωλείται με έκπτωση 30 λεπτά, η έκπτωση αυτή θα πρέπει να είναι με βάση την προηγούμενη τιμή που ίσχυε τις τελευταίες 30 ημέρες. Ουσιαστικά η έκπτωση στην τιμή του προϊόντος δεν θα μπορεί να βρίσκεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ για πάρα πολλές ημέρες καθώς με αυτόν τον τρόπο χάνεται η ουσία της προωθητικής ενέργειας. Στόχος εξάλλου του υπουργείου Ανάπτυξης είναι οι επιχειρήσεις που θέλουν να διαθέτουν τα προϊόντα τους με έκπτωσή για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι να περνούν τις μειώσεις μόνιμα στις τιμές των προϊόντων.

Μυστική ομάδα για τους ελέγχους

Με τις αλλαγές στις προωθητικές ενέργειες να βρίσκονται στην τελική ευθεία το υπουργείο Ανάπτυξης στήνει τον ελεγκτικό μηχανισμό που θα αναλάβει τους ελέγχους στον τρόπο που θα υλοποιούνται το επόμενο διάστημα οι προωθητικές ενέργειες. Σύμφωνα με πληροφορίες οι ελεγκτές θα επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα τροφίμων και παριστάνοντας τους πελάτες θα ελέγχουν ότι οι προωθητικές ενέργειες ακολουθούν τους κανόνες του Κώδικα Δεοντολογίας.

Ούτε Σκλαβενίτης, ούτε Lidl: Το μάρκετ που όσοι ψωνίζουν φεύγουν με…γεμάτο καλάθι – Κατάφερε ό,τι δεν μπόρεσε κανένας άλλος στην Ελλάδα

Η τελετή απονομών των e-volution Awards 2025 ολοκληρώθηκε με τον εντυπωσιακό απολογισμό των 10 βραβείων για τα e-shop των METRO Cash & Carry και My market!

Αναλυτικά οι διακρίσεις:

GOLD στην κατηγορία Best Last Mile Delivery για την υπηρεσία κατ’οίκον εξυπηρέτησης σε 1 μόλις ώρα My market Speedy: Τα ψώνια στην πόρτα σας,

πριν το καταλάβετε!

GOLD στην κατηγορία Best in B2B για την πλατφόρμα Eshop METRO Cash & Carry, που γίνεται το δεξί χέρι κάθε επαγγελματία.

GOLD στην κατηγορία Best Use of eCommerce Personalization για ένα eshop των METRO Cash & Carry που λειτουργεί σαν προσομοίωση κάθε επιχείρησης.

GOLD στην κατηγορία Best in Conversion Rate Optimization για την αξιοποίηση των mobile design, UI και event trackers από τα METRO Cash & Carry για την

αύξηση παραγγελιών.

GOLD στην κατηγορία Καινοτομία Ηλεκτρονικού Επιχειρείν για τη χονδρική πώληση, όπως δεν την έχει ξαναδεί κανείς, από τα METRO Cash & Carry.

SILVER στην κατηγορία Most Innovative New Services in eCommerce για το My market Saver Pass. Για πρώτη φορά στον κλάδο των supermarket λανσάρεται συνδρομητικό πακέτο που καταργεί τα μεταφορικά κόστη στις online παραγγελίες.

SILVER στην κατηγορία Best Customer Retention and Churn Reduction για τη δημιουργία ισχυρών δεσμών συνεργασίας και αξίας με τους πελάτες, πάντα με

την υπογραφή METRO Cash & Carry.

BRONZE στην κατηγορία Best Omnichannel Experience για τη Next level εμπειρία χονδρικής πώλησης στα METRO Cash & Carry.

BRONZE στην κατηγορία Best Overall Digital Marketing Strategy for an e-shop/e-business για την αξιοποίηση του Ψηφιακού κόσμου με στόχο την αύξηση

πωλήσεων.

BRONZE στην κατηγορία Best Use of Email & Marketing Automation for an e- shop/e-business για τη CRM στρατηγική – των METRO Cash & Carry

Η ομαδικότητα στο επίκεντρο

Οι βραβεύσεις αυτές δεν θα ήταν εφικτές χωρίς την αφοσίωση, τη μεθοδικότητα και την στρατηγική των επιμέρους ομάδων, οι οποίες με τη συλλογική τους προσπάθεια

αποτελούν τη βάση για την περαιτέρω ανάπτυξή της εταιρείας στο ηλεκτρονικό εμπόριο και βελτίωση της εμπειρίας των πελατών.

Τρέμουν Σκλαβενίτης, MyMarket, Lidl: Ο Βαρδινογιάννης αγόρασε αυτά τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, θα έχουν τις πιο χαμηλές τιμές από όλα

Η Motor Oil, μέσω της θυγατρικής της Core Innovations, ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της εξαγοράς της αλυσίδας καταστημάτων μικρής λιανικής TWENTY 4 SHOPEN. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στη στρατηγική της για ενίσχυση της παρουσίας της στην αγορά καταστημάτων ευκολίας (Convenience Stores) και στην παροχή βελτιωμένων υπηρεσιών προς τους καταναλωτές.

Η εξαγορά είχε εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού τον Δεκέμβριο του 2024, επιτρέποντας τη Motor Oil να ενσωματώσει την TWENTY 4 SHOPEN στο ευρύτερο επιχειρηματικό της οικοσύστημα.

Με την εξαγορά αυτή, η Motor Oil επιδιώκει:

  • Τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος καταστημάτων ευκολίας υπό την ομπρέλα του Brand Smartshop.
  • Την ενίσχυση της θέσης της στην ελληνική αγορά λιανικής, η οποία εξελίσσεται ραγδαία.

Η TWENTY 4 SHOPEN, που ιδρύθηκε το 2010, διαθέτει περισσότερα από 25 καταστήματα, προσφέροντας παντοπωλεία, καφέ, αρτοσκευάσματα και είδη περιπτέρου.

width=600

Τα οικοσυστήματα Core innovations

Το ολοκληρωμένο επιχειρηματικό μοντέλο της Core Innovations περιλαμβάνει:

  • Σήμα Smartshop: Περισσότερα από 80 σημεία, κυρίως σε πρατήρια Shell.
  • Ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω allSmart.gr: Με περισσότερα από 55.000 προϊόντα.
  • Mobility Centers – Brand Plinto: Πρώτο self-service πλυντήριο αυτοκινήτων, με υπηρεσίες ηλεκτροφόρτισης και διαχείρισης δεμάτων.
  • Δραστηριότητα B2B: Αντιπροσώπευση κορυφαίων ξένων οίκων στην ευρωπαϊκή αγορά.
  • Διανομή και logistics: Αποτελεσματική εξυπηρέτηση σε όλη την Ελλάδα.

width=600

Νέα εποχή στα  Convenience Stores

Η στρατηγική ανάπτυξης και διαφοροποίησης του Ομίλου Motor Oil αντανακλά την παγκόσμια τάση των ενεργειακών ομίλων προς νέους κλάδους, με επίκεντρο τον τομέα της λιανικής και την πιο ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Με αυτό τον τρόπο, παραμένει προσηλωμένος σε καινοτόμες λύσεις, επενδύοντας δυναμικά στη λιανική αγορά και προσφέροντας προστιθέμενη αξία στο καταναλωτικό κοινό.

Η Core Innovations είναι θυγατρική εταιρεία του Ομίλου Motor Oil. Ενσωματώνει στην λειτουργία της:

  • Καταστήματα Ευκολίας (Convenience Stores): Δημιουργεί ένα δίκτυο καταστημάτων που προσφέρουν ποικιλία προϊόντων υψηλής ποιότητας, εξυπηρετώντας καθημερινές ανάγκες με άμεσο και φιλικό τρόπο.
  • Αυτόνομα mobility center [pipeline] Plinto: Λάνσαρε το πρώτο ιδιολειτουργούμενο self-service πλυντήριο του Ομίλου, με υπηρεσίες εξωτερικού και εσωτερικού καθαρισμού οχημάτων, ηλεκτροφόρτιση, αποστολή & παραλαβή μικρών ταχυδρομικών δεμάτων.
  • E–commerce: Λειτουργεί το πρώτο Loyalty Marketplace στην ελληνική αγορά, το allsmart.gr, προσφέροντας μια πρωτοποριακή πλατφόρμα που συνδυάζει ηλεκτρονικές αγορές με προγράμματα επιβράβευσης, εμπλουτίζοντας την αγοραστική εμπειρία των πελατών μας.
  • B2B Υπηρεσίες: Αντιπροσωπεύει κορυφαίους ξένους οίκους στην ευρωπαϊκή αγορά, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις για επιχειρήσεις και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη και ενίσχυση του εμπορίου.
  • Διανομή και Logistics: Εξειδικεύεται στη διανομή και τα logistics των προϊόντων που εμπορευόμαστε και αντιπροσωπεύουμε, διασφαλίζοντας την έγκαιρη και αποτελεσματική παράδοση τους σε όλη την επικράτεια.

width=800

Με τις παραπάνω υπηρεσίες, η Core Innovations επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της για την παροχή υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ συνεχίζει να καινοτομεί και να προσαρμόζεται στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς.

Τον εξαγόρασε κι αυτόν, εξαφανίζει έναν έναν τους ανταγωνιστές του: Ο Βαρδινογιάννης έκλεισε τη συμφωνία του αιώνα

Ο Γιάννης Βαρδινογιάννης συνεχώς επεκτείνει τον κολοσσό του, καθώς η έκτακτη ΓΣ του Ομίλου “Motor Oil” ενέκρινε την απόκτηση του 25% της ANEMOΣ RES από την MORE, που ασχολείται με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η MORE κατέχει πλέον το 100% των μετοχών της ANEMOΣ RES, δεδομένου ότι τον Δεκέμβριο του 2022, είχε ολοκληρωθεί η αρχική πώληση του 75%.

Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τετάρτη, η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Ομίλου Motor Oil, με αντικείμενο την επικύρωση της συμφωνίας εξαγοράς του 25% του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝΕΜΟΣ RES, από την MORE, θυγατρική εταιρεία του Ομίλου που δραστηριοποιείται στις ΑΠΕ.

Ο Γιάννης Βαρδινογιάννης ενισχύει το αποτύπωμά του στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

Με τη σημερινή ολοκλήρωση της συμφωνίας, που αποτελεί το μεγαλύτερο project εξαγοράς για τον Όμιλο, η Motor Oil ενισχύει ακόμα περισσότερο το αποτύπωμά της στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και ισχυροποιεί την ηγετική της θέση στο ενεργειακό τοπίο της χώρας.

Η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου έργων ΑΠΕ αποτελεί αναπόσπαστο πυλώνα του στρατηγικού σχεδιασμού για την ενεργειακή μετάβαση του Ομίλου Motor Oil με ορίζοντα το 2030.

Τα οφέλη από τη συμφωνία του Γιάννη Βαρδινογιάννη

Η μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών της ΑΝΕΜΟΣ RES θα αποφέρει σημαντικά οφέλη για την MORE, καθώς πλέον η MORE μπορεί να πραγματοποιήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα λειτουργίας, ανάπτυξης και ενεργειακής διαχείρισης των έργων της και να επωφεληθεί από την πλήρη αυτονομία στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της ΑΝΕΜΟΣ RES.

Ειδικότερα, η ενοποίηση των οργανογραμμάτων των δυο εταιρειών θα οδηγήσει στην δημιουργία ενός ενιαίου οργανωτικού σχήματος, ενώ η MORE θα διαθέτει απόλυτη κυριότητα στα έργα ΑΠΕ της ΑΝΕΜΟΣ RES, τα οποία βρίσκονται στα τελευταία στάδια ανάπτυξης.

Η MORE αποτελεί σημαντικό βραχίονα της ενεργειακής μετάβασης του Ομίλου Motor Oil. Συγκεκριμένα, η εταιρεία διαθέτει ένα σύγχρονο χαρτοφυλάκιο συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 837 MW, το 94% του οποίου είναι μονάδες παραγωγής με βάση την αιολική ενέργεια.

Επιπρόσθετα, διαχειρίζεται έργα σε διάφορα στάδια ανάπτυξης συνολικής ισχύος 2.2 GW. Υπενθυμίζεται ότι μέσα στο 2023, αδειοδοτήθηκαν περισσότερα από 450 MW νέα έργα με περιβαλλοντικές άδειες, ενώ λήφθηκαν τελικοί όροι σύνδεσης με το δίκτυο για 287 MW.

Γιάννης

width=768


Πηγή

Διαβάστε επίσης: