Το πήρε απόφαση ο Μητσοτάκης… τελειώνει τους Υπουργούς του μετά τις αντιδράσεις για τα Τέμπη – Έκτακτες… μετακινήσεις – Άναυδη όλη η ΝΔ
Πριν από τις μεγάλες συγκεντρώσεις για τα Τέμπη, όλα έδειχναν ότι ο πρωθυπουργός θα προχωρούσε σε ανασχηματισμό το καλοκαίρι αλλά ο σχεδιασμός του Μαξίμου φαίνεται ότι θα ανατραπεί.
Τα μηνύματα που έστειλε ο πρωθυπουργός στην εισηγητική του ομιλία στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο, χτύπησαν καμπανάκι: “Για εμάς, αυτή η τρέχουσα συγκυρία ένα μόνο καθήκον συνεπάγεται: την ένταση της δουλειάς μας και την παραγωγή χειροπιαστού έργου. Και νομίζω ότι αυτή πρέπει να είναι και η απάντησή μας τόσο στις αγωνίες των πολιτών όσο και στα δεδομένα της δεύτερης τετραετίας, κάτι που με τη σειρά του δεν μπορεί να σημαίνει τίποτα άλλο από το να έχουμε περισσότερα αποτελέσματα σε κάθε Υπουργείο και από τον κάθε υπουργό ξεχωριστά”.
Αν και πριν από τις μεγάλες συγκεντρώσεις για τα Τέμπη, όλα έδειχναν ότι ο πρωθυπουργός θα προχωρούσε σε ανασχηματισμό το καλοκαίρι, ή πριν από την ΔΕΘ, ο σχεδιασμός του Μεγάρου Μαξίμου φαίνεται ότι θα ανατραπεί μετά τον δύσκολο Φεβρουάριο, λόγω των εξελίξεων στην υπόθεση του δυστυχήματος των Τεμπών.
Ωστόσο, όποιες κινήσεις γίνουν πρέπει να είναι χειρουργικές και αποτελεσματικές, αν υποτεθεί ότι ο Κ. Μητσοτάκης θα προχωρήσει με το νέο σχήμα μέχρι την επόμενη εκλογική αναμέτρηση.
Τις τελευταίες ημέρες έχει μπει στο μικροσκόπιο το Υπουργείο Μεταφορών, με τον σημερινό υπουργό κ. Σταϊκούρα να δέχεται πολύ μεγάλη κριτική ότι δεν μπόρεσε να δείξει έργο όσον αφορά την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ούτε για την αναμόρφωση του ΟΣΕ Λίγοι στοιχηματίζουν για την παραμονή του στο κυβερνητικό σχήμα. Επίσης το υπουργείο ακούγεται ότι θα “σπάσει” στα δύο (σ.σ. Μεταφορών και Υποδομών) χωρίς ωστόσο αυτή η πληροφορία να επιβεβαιώνεται.
Το υπουργείο Ναυτιλίας θα αλλάξει χέρια, καθώς ο Ευριπίδης Στυλιανίδης φέρεται να έχει εκδηλώσει την πρόθεσή του να “δοκιμαστεί” στις επόμενες Προεδρικές εκλογές στην Κύπρο το 2028, ενώ οι πρόσφατες και ποικίλες αντιδράσεις υγειονομικών στα νοσοκομεία που επισκέπτεται ο Άδωνις Γεωργιάδης, ίσως δώσουν στον νυν Υπουργό Υγείας “εισιτήριο” για άλλο υπουργείο. Στα πλην του υπουργού Υγείας και ορισμένες ακατανόητες αναφορές για τους συγγενείς των θυμάτων των Τεμπών, αλλά δύσκολα μπορεί κανείς να φανταστεί κυβέρνηση χωρίς τον Αδωνι.
Βέβαιες θεωρούνται για κάποιους και οι προσθήκες στο Μέγαρο Μαξίμου, με το όνομα του Γ. Γεραπετρίτη να συζητείται έντονα για ενδεχόμενο “επαναπατρισμό” του, ενώ το γεγονός ότι ο Σταύρος Παπασταύρου έχει “θεαθεί” αρκετές φορές στο Μέγαρο Μαξίμου, φουντώνει την φημολογία για επιστροφή του στην κυβέρνηση, αφού άλλωστε διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με τον πρωθυπουργό.
Το Μέγαρο Μαξίμου πάντως- όποτε και αν ο Κυr. Μητσοτάκης αποφασίσει να κάνει τις αλλαγές που θέλει στο κυβερνητικό σχήμα, διαμηνύει σε όλους τους τόνους ότι δεν υπάρχει θέμα πρόωρων εκλογών και πως η κυβέρνηση θα κριθεί για την αποτελεσματικότητά της, όταν ολοκληρώσει τη θητεία της.
Επιχείρηση αντιστροφής του κλίματος
Η δεύτερη δημοσκόπηση που είδε το περασμένο Σάββατο το φως της δημοσιότητας από την GPO για την εφημερίδα Παραπολιτικά, έδειξε μία πτώση 1,6% για την Νέα Δημοκρατία, με το ποσοστό της στην πρόθεση ψήφου να φθάνει το 25,1% ( από 26,7% στην προηγούμενη μέτρηση) με το ΠΑΣΟΚ να μην αποκομίζει μέχρι ώρας οφέλη, παρά μόλις 0,2% (σ.σ από 16,4% στο 16,6%) Ελαφριά πτώση και για τον ΣΥΡΙΖΑ από το 6,4% στο 6% με την Ελληνική Λύση και την Πλεύση Ελευθερίας να παίρνουν “επάνω” τους. Στο 9,6% το κόμμα του κ. Βελόπουλου, στο 5,5% η Φωνή Λογικής και στο 5,4% η Πλεύση Ελευθερίας.
Συνεργάτης του πρωθυπουργού έλεγε χαρακτηριστικά ότι “δεν θα αφήνουμε τίποτε αναπάντητο, δεν μπορούμε να ανεχτούμε την κατηγορία ότι ξέραμε και συγκαλύψαμε”.
“Όλες οι απαντήσεις θα δοθούν στη Bουλή” λένε κυβερνητικά στελέχη, με το ΠΑΣΟΚ αλλά και τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης να “πυροβολούν” και να ετοιμάζονται για τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, όταν κατατεθούν και δημοσιοποιηθούν τα πορίσματα που εκκρεμούν τόσο από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο αλλά και τον Οργανισμό διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Όπως έγινε δε γνωστό, εκκρεμεί ένα ακόμη πόρισμα από σουηδική αρχή αυτή τη φορά, το οποίο θα συμπεριληφθεί και θα συνεκτιμηθεί από την ανάκριση.
Μόλις ανακοινώθηκε: Πόρισμα-καταπέλτης του Πανεπιστημίαυ, για τα Τέμπη – “Μετέφερε παράνομα εύφλεκτες ουσίες που δεν είχαν δηλωθεί και χρησιμοποιούνται στη νοθεία καυσίμων”
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που αναφέρονται στο δημοσίευμα της Real, οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γάνδης έχουν προχωρήσει σε ακριβείς εκτιμήσεις σχετικά με τα αίτια της φωτιάς που ξέσπασε μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Οι ειδικοί έχουν αναλύσει λεπτομερώς τα δεδομένα και έχουν καταλήξει σε συμπεράσματα που αφορούν:
- Το είδος των ουσιών: Έχουν εντοπίσει τις χημικές ουσίες που προκάλεσαν την έκρηξη και τη φωτιά. Πιθανότατα πρόκειται για εύφλεκτα υλικά που μεταφέρονταν στη δεξαμενή του εμπορευματικού τρένου.
- Το βάρος και οι διαστάσεις της δεξαμενής: Έχουν υπολογίσει το βάρος και τις διαστάσεις της δεξαμενής που μετέφερε τις ουσίες, πράγμα που βοήθησε στην κατανόηση της έντασης της έκρηξης και της φωτιάς.
- Το σημείο της αμαξοστοιχίας: Έχουν προσδιορίσει το ακριβές σημείο της αμαξοστοιχίας όπου βρισκόταν η δεξαμενή με τις επικίνδυνες ουσίες, κάτι που συνέβαλε στην κατανόηση της δυναμικής της σύγκρουσης και των επακόλουθων γεγονότων.
Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν εξελιγμένο εξοπλισμό και ένα καινοτόμο σύστημα ανάλυσης με τεχνητή νοημοσύνη, το οποίο τους επέτρεψε να αναλύσουν τα δεδομένα με μεγάλη ακρίβεια. Η έρευνα τους αποτελεί μέρος της ευρύτερης διερεύνησης που έχει ανατεθεί στον Ελληνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν οι Βέλγοι ερευνητές
- Το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο ακολουθούσε τις δύο μηχανές του τρένου, μετέφερε φορτίο με πτητικούς υδρογονάνθρακες που δεν είχαν δηλωθεί, σύμφωνα με τη RealNews.
- Αυτές οι εύφλεκτες ουσίες μεταφέρονταν μέσα σε δεξαμενή διαστάσεων ενός επί δυόμιση μέτρων.
- Το βάρος των πτητικών υδρογονανθράκων που εκτιμάται ότι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων.
- Η διάρκεια των εκρήξεων μετά τη σύγκρουση ήταν περίπου 8 δευτερόλεπτα, ενώ το «μανιτάρι» που προκάλεσε έφτασε σε ύψος τα 80 μέτρα.
- Οι εύφλεκτες ουσίες αφορούν πιθανότατα το ξυλόλιο και το τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται και για τη νοθεία καυσίμων.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι τα στοιχεία αυτά, που φέρνει για πρώτη φορά στη δημοσιότητα η Real News, αναμένεται να αποτυπωθούν και γραπτώς και να αποσταλούν στην Αθήνα μέσα στις επόμενες ώρες.
Νέες αποκαλύψεις – σοκ για τα Τέμπη: Αξιωματικοί της Αστυνομίας αποκάλυψαν για 1η φορά ότι 3 μέρες μετά το δυστύχημα έγινε… αυτό
Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με την υπόθεση των Τεμπών καθώς έγγραφο – ντοκουμέντο έρχεται στη δημοσιότητα με καταθέσεις αστυνομικών που κάνουν λόγο για “πιέσεις” που δέχθηκαν για να επιτρέψουν το μπάζωμα του χώρου.
Σύμφωνα με τον Βασίλη Λαμπρόπουλο στο Mega, στο σημείο της τραγωδίας πάτησαν οι γερανοί αλλά μετά έγινε πλήρης εκχέρσωση, πέσανε χαλίκια στον χώρο και δεν αφέθηκαν σημάδια από την τραγωδία “προκειμένου να εξαφανιστούν τα συντρίμμια για επικοινωνιακούς λόγους”.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Mega, οι αξιωματικοί στις 3 Μαρτίου, 3 ημέρες μετά το δυστύχημα, είχαν κληθεί στο σημείο της τραγωδίας, όπου μία σειρά από κυβερνητικά υπηρεσιακά στελέχη και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης (σ.σ. τους οποίους και κατονομάζουν στις καταθέσεις), τους πίεσαν για το “μπάζωμα”, παρότι οι ίδιοι επέμεναν πως ο χώρος δεν πρέπει να αλλοιωθεί, και πως αν το έκαναν θα έπρεπε να έχουν ενημερωθεί οι δικαστικές αρχές.
Στα έγγραφα αυτά περιγράφουν πως παρόντες σε αυτή τη σύσκεψη ήταν ο Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Γιάννης Ξιφαράς, ο Κώστας Αγοραστός αλλά και άλλα πρόσωπα και όπως αναφέρουν “υπήρξαν πιέσεις και τους είπαν πως δεν χρειάζεται αυτοψία από πραγματογνώμονες” και οι αστυνομικοί αποχώρησαν από το σημείο.
Τελικά, ξεκίνησε το μπάζωμα χωρίς να ενημερωθεί η δικαστική Αρχή και για αυτό ασκήθηκαν στη συνέχεια διώξεις.
Την ίδια ώρα, βίντεο- ντοκουμέντο, με την εμπορική αμαξοστοιχία να περνάει από τον σταθμό της Λεπτοκαρυάς, λίγα λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση είδε το φως της δημοσιότητας.
Είναι η πρώτη φορά που αποτυπώνεται σε πλάνο και με ευκρίνεια η εμπορική αμαξοστοιχία και φαίνονται τόσο τα ανοιχτού όσο και του κλειστού τύπου βαγόνια της.
Σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες και τεχνικούς συμβούλους των οικογενειών των θυμάτων των Τεμπών σε ένα από τα ανοιχτού τύπου βαγόνια διακρίνεται μία δεξαμενή, που ενδεχομένως μπορεί εκεί να είναι το παράνομο φορτίο.
Όπως αναφέρει το Mega, το εν λόγω βίντεο ντοκουμέντο είναι μέρος ενός πολύ μεγαλύτερης διάρκειας βίντεο που είναι στα χέρια των Αρχών και εκτιμάται ότι μέσου αυτού του ντοκουμέντου ίσως καταστεί δυνατόν να υπάρξει εκτίμηση για το τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία το βράδυ της σύγκρουσης.
Πηγή