
“Χλώμιασαν” χιλιάδες οδηγοί: Τσουχτερά πρόστιμα σε όσους είναι μόνοι τους στο αυτοκίνητο – Ποιος ο λόγος που πρέπει να οδηγούν με παρέα
Βροχή τα πρόστιμα σε όσους είναι μόνοι στο αυτοκίνητο
Πληθαίνουν συνεχώς οι λωρίδες υψηλής πληρότητας στους δρόμους της Ευρώπης, ενώ για την εποπτεία τους έχουν αρχίσει να επιστρατεύονται «έξυπνα» μαύρα ραντάρ.
Το τελευταίο διάστημα στους δρόμους της Ευρώπης έχουν κάνει την εμφάνισή τους ραντάρ που με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης μετρούν τον αριθμό των επιβατών στην καμπίνα του αυτοκινήτου.
Αυτά βρίσκονται στη Γαλλία σε πόλεις όπως η Ρεν, το Στρασβούργο και η Λυών και σε αυτοκινητοδρόμους όπως ο A13 που συνδέει το Παρίσι με το Καέν. Τα εν λόγω ραντάρ εποπτεύουν τις λεγόμενες «λωρίδες υψηλής πληρότητας» (High-Occupancy Vehicle Lane -HOV), δηλαδή τις λωρίδες κυκλοφορίας που δημιουργούναι συνήθως στο αριστερό άκρο των οδών και προορίζονται αποκλειστικά για οχήματα με περισσότερους από ένα επιβάτες. Οι εν λόγω λωρίδες υποδεικνύονται με πινακίδα οδικής σήμανσης σε σχήμα ρόμβου (δείτε παρακάτω).
Στην πραγματικότητα, οι εν λόγω λωρίδες αποτελούν μια επιβράβευση για όσους μοιράζονται το αυτοκίνητό τους με συναδέλφους τους ή μέλη της οικογένειάς τους, μιας και οι συγκεκριμένοι πολίτες συνδράμουν καθοριστικά στον περιορισμό της αλόγιστης χρήσης αυτοκινήτων η οποία «πνίγει» το οδικό δίκτυο. Όσοι, ωστόσο, εισέρχονται παράνομα σε αυτές, τίθενται αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα.
Το προσεχές διάστημα, και συγκεκριμένα τον προσεχή Μάρτιο, τα ραντάρ θα εγκατασταθούν και στην αριστερή λωρίδα του περιφερειακού του Παρισιού, στον οποίο το όριο ταχύτητας πλέον έχει περιοριστεί στα 50 χλμ./ώρα.
Οι συσκευές αποκαλούνται λόγω του χρώματός του, «μάυρα ραντάρ» και κατασκευάζονται από την αμερικανική εταιρεία Pryntec. Τo σχήμα τους είναι ορθογώνιο και όπως αναφέρουν ξένα ΜΜΕ μπορούν και ενσωματώνονται εύκολα στο αστικό περιβάλλον.
Μάλιστα η εταιρεία παραγωγής τους ενημερώνει πως οι οδηγοί δεν μπορούν να ξεγελάσουν τα συστήματά τους, καθώς μπορεί να ξεχωρίσει μια κούκλα από έναν άνθρωπο.
Ακόμη, το σύστημα ενισχύεται και από την τεχνητή νοημοσύνη, αναλύοντας τις εικόνες από το αυτοκίνητο ενώ λειτουργεί ακόμα και αν τα παράθυρα είναι φιμέ.
Τα ραντάρ έχουν οπτική πρόσβαση στις καμπίνες οχημάτων που κινούνται με έως και 130 χλμ./ώρα, ενώ το πρόστιμο για τους παραβάτες ανέρχεται σε 135 ευρώ.
Πηγή