
Έξαλλοι οι γονείς των θυμάτων: Το τελικό πόρισμα του κράτους για τα Τέμπη ήταν αυτό που ήξερε όλη η Ελλάδα πριν ακόμα το ανακοινώσουν
Σύμφωνα με την “Καθημερινή” οι ερευνητές αναμένεται να γνωστοποιήσουν το τελικό πόρισμα για τα Τέμπη και το δυστύχημα κάνοντας λόγο για «αντικρουόμενα στοιχεία”.
Οι ερευνενητές στα Τέμπη αναμενένεται να κάνουν λόγο για “αντικρουόμενα στοιχεία”, τα οποία αφοορούν τα αίτια των εκρήξεων και της πυρκαγιάς που μετέπειτα ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο τρένων.
Εξελίξεις για τα Τέμπη: Το τελικό πόρισμα από τους ερευνητές – Δείτε αναλυτικά
Σύμφωνα με την “Καθημερινή”, οι ερευνητές θα κάνουν λόγο για “αντικρουόμενα στοιχεία” που αφορούν τα αίτια των εκρήξεων και της πυρκαγιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο τρένων.
Δεν δίνει απαντήσεις για τα αίτια των εκρήξεων και της πυρκαγιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο τρένων τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη το τελικό πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, που θα παρουσιαστεί δημοσίως την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας “Καθημερινή”, οι ερευνητές θα κάνουν λόγο για “αντικρουόμενα στοιχεία” που αφορούν τα αίτια των εκρήξεων και της πυρκαγιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο τρένων.
Παρότι η ανάλυση όλων των διαθέσιμων στοιχείων έδειχνε προς την κατεύθυνση ύπαρξης παράνομου φορτίου στην εμπορική αμαξοστοιχία το βράδυ του δυστυχήματος, τα βίντεο που απεικονίζουν το τρένο κατά τη διέλευσή του από τις σήραγγες Πλαταμώνα και Τεμπών και είδαν το φως της δημοσιότητας δύο χρόνια μετά το δυστύχημα, δεν αφήνουν περιθώριο για την τοποθέτηση παράνομου φορτίου σε κάποια από τις τρεις φορτάμαξες πίσω από τη δεύτερη μηχανή, όπως είχε αρχικά εκτιμηθεί από την επιτροπή.
Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το τελικό πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν πρόκειται να διαφέρει από την αρχική εκτίμηση των ερευνητών πως τα έλαια σιλικόνης των μετασχηματιστών στις μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν εξηγούν τη φωτιά που ενδεχομένως ευθύνεται για τον θάνατο 5 ατόμων από τα 57 θύματα του δυστυχήματος.
Εν αναμονή και του πορίσματος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που και αυτό θα απαντάει στο ερώτημα αν τα έλαια σιλικόνης είναι ικανά να προκαλέσουν την πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε μετά τη σύγκρουση, και το οποίο έχει καθυστερήσει, η επιτροπή φέρεται να απευθύνθηκε και σε άλλο ένα ανώτατο ερευνητικό ίδρυμα της χώρας για σχετική γνωμοδότηση, η οποία θα συμπεριληφθεί στο τελικό πόρισμα.
Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, ο Εθνικός Οργανισμός σκοπεύει να απευθυνθεί και στο Πανεπιστήμιο της Λωζάννης για το επίμαχο ζήτημα της πυρόσφαιρας.
Στην πολυσέλιδη έρευνα, το δυστύχημα στα Τέμπη προσεγγίζεται πολυεπίπεδα ως αποτέλεσμα διαχρονικών κενών του συστήματος.
Εκτός από τις αιτίες του δυστυχήματος, το πόρισμα θα αναφέρεται και στη διαχείριση του τόπου της σύγκρουσης, η οποία δεν έγινε βάσει κάποιου πρωτοκόλλου και οδήγησε σε λάθη και απώλεια κρίσιμων στοιχείων. Ο ίδιος ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν βρέθηκε στο σημείο, καθώς δεν ήταν στελεχωμένος εκείνη την περίοδο, ενώ συνάντησε δυσκολίες κατά την εκκίνηση της διερεύνησης καθώς οι αρμόδιοι φορείς δεν τον γνώριζαν, παρότι είναι ο πλέον αρμόδιος οργανισμός για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών δυστυχημάτων. O ΕΟΔΑΣΑΑΜ συστάθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 2023 και ξεκίνησε τη διερεύνηση του δυστυχήματος επισήμως στις 15/3/24.
Πηγή