Κώστας Λακαφώσης: Η «κρυφή» ζωή, το επάγγελμά του, οι μηχανές, το βιογραφικό και η άγνωστη σχέση με τον Νίκο Ευαγγελάτο

April 8, 2025
Κώστας Λακαφώσης: Η ιδιωτική του ζωή, η επαγγελματική του πορεία, οι μοτοσικλέτες, το βιογραφικό και η άγνωστη σύνδεση με τον Νίκο Ευαγγελάτο

Κώστας Λακαφώσης: Η κρυφή ζωή, το επάγγελμά του, οι μηχανές, το βιογραφικό και η άγνωστη σχέση με τον Νίκο Ευαγγελάτο



Στο μικροσκόπιο του Αρείου Πάγου μπαίνει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά και ο ρόλος του τεχνικού συμβούλου οικογενειών θυμάτων, Κώστα Λακαφώση.

Η εξέλιξη αυτή προκλήθηκε μετά το φιάσκο του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη, καθώς επιβεβαιώθηκε η πληροφορία ότι το Πανεπιστήμιο της Γάνδης δεν έκανε ουσιαστική έρευνα και βασίστηκε στα στοιχεία και στους υπολογισμούς της Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών, κύριο μέλος της οποίας είναι ο κ. Λακαφώσης.

Από τις πρώτες μέρες μετά την τραγωδία, εμφανιζόταν σε τηλεοπτικές εκπομπές και ΜΜΕ ως εμπειρογνώμονας και αργότερα ως τεχνικός σύμβουλος συγγενών θυμάτων.

Ο Κώστας Λακαφώσης βρέθηκε στο επίκεντρο της τελευταίες μέρες, μετά την αποκάλυψη του Νίκου Πλακιά, πατέρα και θείου θυμάτων στα Τέμπη, ότι “δηλώνει κατά ιδιότητα μηχανολόγος μηχανικός, δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα, δεν έκανε ποτέ έναρξη τέτοιου επαγγέλματος, δεν έχει εγγραφεί ποτέ στο ΤΕΕ και δεν έχει σφραγίδα μηχανικού”.

Ο ίδιος ο κ. Λακαφώσης, μιλώντας στον Status1007, παραδέχθηκε ότι δεν έχει γραφτεί στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος για να μην πληρώνει εισφορές στο ΤΣΜΕΔΕ, κάτι που, όπως είπε, κάνουν πάρα πολλοί ακόμη και καθηγητές Πανεπιστημίων.

Είπε ακόμη ότι είναι ασφαλισμένος στον ΕΔΟΕΑΠ (ταμείο δημοσιογράφων), ενώ σε ερώτηση αν πληροί τα τυπικά προσόντα για πραγματογνωμοσύνη, απάντησε πως δεν απαιτείται, καθώς όποιος υπογράφει μια τεχνική έκθεση, αξιολογείται.

“Εγώ ξεκίνησα να εργάζομαι όταν ήμουν ακόμα φοιτητής στα περιοδικά. Όταν λοιπόν πήρα το πτυχίο μου έπρεπε να σκεφτώ αν θα πάω να γραφτώ στο ΤΣΜΕΔΕ και να πληρώνω χωρίς λόγο πάρα πολλά χρήματα για κάτι που δεν χρειάζομαι, γιατί δεν έχω σκοπό να γίνω μελετητής και να κάνω δημόσια έργα. Έχοντας λοιπόν ένα καλό ταμείο δεν είχα λόγο να το αλλάξω”, διευκρίνισε στο Mega.

Όπως, πώς αυτοπροσδιορίζεται ο ίδιος; Στην προσωπική ιστοσελίδα του Κώστα Λακαφώση, στην ενότητα “About” αναφέρονται στα αγγλικά τα εξής: “Ο Κώστας Λακαφώσης γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου εξακολουθεί να ζει. Κατέχει πτυχίο Μηχανολόγου Μηχανικού από το Πανεπιστήμιο Πατρών. Στην αρχή της καριέρας του (Τεχνικός Τύπος Α.Ε.: περιοδικά “4 Τροχοί”, “Πτήση”, “Επιστήμη και Τεχνολογία”) επικεντρώθηκε σε τεχνικά θέματα (αυτοκινητοβιομηχανία, πτήσεις, άμυνα και λαϊκή επιστήμη).

Τα τελευταία χρόνια, έχει διευρύνει τους ορίζοντές του για να συμπεριλάβει πολλούς διαφορετικούς τομείς του φωτορεπορτάζ. Χρησιμοποιώντας τις τεχνικές του δεξιότητες και την εκπαίδευσή του, είναι πάντα έτοιμος να σκαρφαλώσει, να κολυμπήσει, να ιππεύσει ή να πετάξει, προκειμένου να τραβήξει από μια πρωτότυπη οπτική γωνία ή να τραβήξει μια δύσκολη φωτογραφία (τηρώντας πάντα τα μέτρα ασφαλείας και με καθαρό ιστορικό ασφαλείας μέχρι στιγμής).

Γυρίζει, επίσης, βίντεο τύπου ντοκιμαντέρ με προσωπικό στυλ που βασίζεται στην “άποψη από πρώτο πρόσωπο” της δράσης, χρησιμοποιώντας μικρές και στιβαρές κάμερες για να δημιουργήσει μοναδικό υλικό που συμπληρώνει το υλικό που έχει γυριστεί με “κανονικές” κάμερες και με τη χρήση συμβατικών τεχνικών κινηματογράφησης.

Στην εκδοτική του δουλειά, μισεί πραγματικά τις ταμπέλες. Δεν υπήρξε ποτέ “αριστερός” ή “δεξιός” και θεωρεί τον όρο “πολιτικά ορθός” προσβολή. Τη μια μέρα μπορεί να γυρίζει ένα ρεπορτάζ για τους άστεγους ή τους Αφρικανούς πρόσφυγες στην Αθήνα και την επόμενη να παρακολουθεί την εκπαίδευση μιας επίλεκτης ομάδας ειδικών δυνάμεων, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τις πιθανές ερμηνείες αυτών των διαφορετικών επιλογών. Η δουλειά του έχει να κάνει με την καταγραφή των πάντων, μένοντας ταυτόχρονα μακριά από κάθε είδους “πολιτικό ακτιβισμό””.

Ακόμα, ο ίδιος επισημαίνει τα εξής: “Είναι (συνταξιούχος) οδηγός αγώνων και ράλι, ερασιτέχνης αναβάτης μοτοσικλέτας Enduro, περιστασιακός οδηγός ορεινής ποδηλασίας, ενεργός αθλητή στη σκοποβολή με πιστόλι και μέτριος πιλότος ελικοπτέρου ραδιοελέγχου (πολύ πριν εφευρεθούν τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη). Τελευταία, έχει ξαναρχίσει την καριέρα του στον στίβο, προσπαθώντας να καταρρίψει το σχολικό του ρεκόρ στα 800/1.500 μέτρα ενώ, ταυτόχρονα, προσπαθεί να μάθει την ιαπωνική τέχνη του να πέφτεις επτά φορές και να σηκώνεσαι οκτώ”.

width=650

Εκτός από το δυστύχημα στα Τέμπη, ο Κώστας Λακαφώσης έχει ασχοληθεί και με ακόμη μια υπόθεση, αυτή των τροχαίων ατυχημάτων με οχήματα Tesla.

Παράλληλα, έχει ασχοληθεί με την παρουσίαση αγώνων F1, ενώ υπήρξε συντάκτης στο περιοδικό “4 Τροχοί”, όπου δούλεψε από το 1992 ως το 2001.

Το… δημοσιογραφικό παρελθόν του Κώστα Λακαφώση φαίνεται πως ξεκίνησε το 2007, όταν παρουσιαζόταν στην εκπομπή “Αποδείξεις” του Νίκου Ευαγγελάτου ως “επιστημονικός συνεργάτης”.

Μάλιστα, η σχέση του με τον γνωστό παρουσιαστή και δημοσιογράφο είναι σταθερή, καθώς συχνά πυκνά εμφανίζεται στις εκπομπές του ως εμπειρογνώμονας για διάφορα θέματα, όπως τροχαία κ.λπ.

Ο Νίκος Ευαγγελάτος φαίνεται ότι ήταν ο πρώτος δημοσιογράφος που τον φιλοξένησε στο MEGA και την εκπομπή του “Live News”, τις πρώτες μέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, ως πραγματογνώμονας-μηχανολόγος, αεροναυπηγός μηχανικός, που αναφερόταν στα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία, αλλά και στην έκρηξη και την πυρόσφαιρα μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: