Ποια είναι η σωστή ώρα της ημέρας για να φουλάρεις το αυτοκίνητο με βενζίνη

April 17, 2025
Ποια είναι η καταλληλότερη ώρα της ημέρας για να γεμίσετε το αυτοκίνητο με καύσιμα;

Οι πρατηριούχοι δεν θέλουν να το ξέρεις: Κόλπο να πληρώνεις τη βενζίνη φθηνά, αυτή είναι η σωστή ώρα της ημέρας για να φουλάρεις το αυτοκίνητο



Η κατανάλωση καυσίμου αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες εξόδων για κάθε οδηγό, γι’ αυτό και ο σωστός χρονισμός του ανεφοδιασμού μπορεί να κάνει τη διαφορά στην οικονομία και στη μακροχρόνια φροντίδα του οχήματος. Αν και συχνά προγραμματίζουμε την ημέρα μας με βάση το ιδανικό timing για δραστηριότητες όπως η γυμναστική ή το φαγητό, σπάνια αναρωτιόμαστε πότε είναι η καταλληλότερη στιγμή για να βάλουμε βενζίνη – ένα θέμα που αφορά άμεσα τόσο την τσέπη μας όσο και την απόδοση του κινητήρα.

Οι κατάλληλες συνθήκες για γέμισμα

Σύμφωνα με το inmotionautocare.com, υπάρχουν κάποιες χρήσιμες συμβουλές που συχνά παραβλέπουμε. Πρώτον, όταν ο δείκτης της βενζίνης δείχνει τη μέση στάθμη, είναι η ιδανική στιγμή για ανεφοδιασμό. Όσο περισσότερο καύσιμο υπάρχει στο ρεζερβουάρ, τόσο λιγότερος χώρος απομένει για αέρα, και ως γνωστόν, η βενζίνη εξατμίζεται ταχύτερα απ’ όσο νομίζουμε.

width=1600

Παράλληλα, καλό είναι να αποφεύγουμε τον ανεφοδιασμό αμέσως μετά την παράδοση καυσίμου από βυτιοφόρο, αφού τα υπολείμματα από το ανακάτεμα ενδέχεται να μειώσουν την καθαρότητα του καυσίμου.

Θερμοκρασία και ποιότητα καυσίμου

Αξιοσημείωτο είναι ότι, κατά τη θερινή περίοδο, οι ειδικοί προτείνουν να γεμίζουμε νωρίς το πρωί, όταν η θερμοκρασία του εδάφους είναι ακόμα χαμηλή. Οι υπόγειες δεξαμενές διατηρούν τη βενζίνη πιο πυκνή στις χαμηλές θερμοκρασίες και έτσι, πρακτικά, κάθε λίτρο που πληρώνουμε είναι πλησιέστερο στην πραγματική του ποσότητα.

width=1390

Αντίθετα, κατά τις απογευματινές ώρες, η αραιωμένη σύσταση από τη ζέστη μπορεί να σημαίνει ότι, στην πράξη, πληρώνουμε για λιγότερο καύσιμο απ’ όσο νομίζουμε.

Επιπλέον πρακτικές συμβουλές

Σε self-service πρατήρια, καλό είναι να επιλέγουμε χαμηλή ταχύτητα ροής στην αντλία. Η υψηλή πίεση ενδέχεται να προκαλέσει υπερβολικό αφρισμό, εμποδίζοντας την πλήρη μεταφορά καυσίμου στο ρεζερβουάρ.

width=1024

Τέλος, τα μικρά μυστικά της καθημερινότητας στο βενζινάδικο δεν είναι απλώς λεπτομέρειες: διαμορφώνουν την απόδοση, την ασφάλεια και το κόστος χρήσης του οχήματος μας σε βάθος χρόνου.

Το άγνωστο κoλπο που υπάρχει για να διώχνεις τους ενoχλητικούς οδηγούς που κολλάνε πίσω από το αυτοκίνητό σου – Ποιον διακόπτη πρέπει να πατήσεις

Το tailgating είναι μια επικίνδυνη και εκνευριστική οδηγική συνήθεια. Ένα απλό, νόμιμο κόλπο μπορεί να αποτρέψει όσους οδηγούς κολλάνε πίσω σας, χωρίς φωνές ή φρένα.

Η έξυπνη κίνηση που κρατά αποστάσεις χωρίς φωνές ή φρένα

Το φαινόμενο του tailgating, δηλαδή όταν το πίσω όχημα δεν διατηρεί ασφαλή απόσταση, αυξάνει κατακόρυφα το άγχος στον οδηγό και συνδέεται με έως και 50% των τροχαίων ατυχημάτων.

width=700

Παρά το πρόστιμο των 80 ευρώ που προβλέπει ο Κ.Ο.Κ., δεν ορίζεται συγκεκριμένο όριο απόστασης, κάτι που αφήνει χώρο για αυθαιρεσίες. Πολλοί οδηγοί, από εκνευρισμό, επιλέγουν να πατήσουν φρένο – όμως αυτό είναι παράνομο και επικίνδυνο, καθώς θεωρείται αναίτιο φρενάρισμα και επιφέρει ίδιο πρόστιμο.

width=700

Ένα έξυπνο και ακίνδυνο τρικ μπορεί να βοηθήσει: ενεργοποιήστε τους υαλοκαθαριστήρες μαζί με το σύστημα πλύσης παρμπρίζ. Οι σταγόνες που εκτοξεύονται συχνά πέφτουν στο πίσω παρμπρίζ, κάνοντας τον άλλο οδηγό να απομακρυνθεί ενστικτωδώς.

width=700

Λειτουργεί κυρίως σε παλαιότερα οχήματα, καθώς στα σύγχρονα οι εκτοξευτήρες είναι ενσωματωμένοι στις λεπίδες. Χρησιμοποιήστε τη μέθοδο σε αστικές ή επαρχιακές διαδρομές, ενώ σε αυτοκινητόδρομους προτιμήστε να αλλάξετε λωρίδα.

Πώς να υπολογίζετε τη σωστή απόσταση

Για να διασφαλίσετε ότι εσείς τηρείτε τις αποστάσεις, μπορείτε να εφαρμόσετε δύο βασικούς κανόνες. Ο πρώτος είναι ο κανόνας του τετραγώνου: πολλαπλασιάζετε το πρώτο ψηφίο του ορίου ταχύτητας με τον εαυτό του (π.χ. 9 × 9 = 81 μέτρα για 90 χλμ/ώρα).

width=700

Ο δεύτερος είναι ο κανόνας των 3 δευτερολέπτων: επιλέξτε ένα σταθερό σημείο και μόλις περάσει το προπορευόμενο όχημα, μετρήστε χίλια ένα, χίλια δύο, χίλια τρία.

width=700

Αν δεν φτάσετε το σημείο πριν τελειώσετε τη μέτρηση, η απόσταση είναι ασφαλής.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: