Σε παίρνουν ενοχλητικά τηλέφωνα από εταιρίες; Έτσι παίρνουν 10.000 ευpώ αποζημίωση όσοι έχουν Cosmote, Vodafone ή Nova

December 10, 2024
Σας ενοχλούν ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις από εταιρίες; Οι καταναλωτές που διαθέτουν συμβόλαιο με Cosmote, Vodafone ή Nova μπορούν να λάβουν αποζημίωση ύψους 10.000 ευρώ.

Σε παίρνουν ενοχλητικά τηλέφωνα από εταιρίες; Έτσι παίρνουν 10.000 ευpώ αποζημίωση όσοι έχουν Cosmote, Vodafone ή Nova


Διαφ.

Οι συνδρομητές που δέχονται ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις, παρά το γεγονός ότι έχουν δηλώσει την προτίμησή τους για μη λήψη αυτών, έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν αποζημίωση.

Δικαίωμα Αποζημίωσης για Ανεπιθύμητες Κλήσεις

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι πολίτες που καταχωρούν τον αριθμό τους στο μητρώο 11, το οποίο προβλέπεται από τον Ν. 3471/06, και συνεχίζουν να λαμβάνουν διαφημιστικές κλήσεις, δικαιούνται χρηματική ικανοποίηση για ηθική βλάβη, με το ελάχιστο ποσό αποζημίωσης να ορίζεται στα 10.000 ευρώ.

Απόφαση του Αρείου Πάγου και Νομοθετικές Ρυθμίσεις

Η απόφαση του Αρείου Πάγου, σύμφωνα με την οποία κρίθηκε συνταγματική η χρηματική αποζημίωση για την ηθική βλάβη λόγω ανεπιθύμητων κλήσεων, επιβεβαιώνει τη νομιμότητα των προβλέψεων του Ν. 3471/06 και την εφαρμογή του Μητρώου 11. Η απόφαση τονίζει ότι η εν λόγω διάταξη δεν παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας του Συντάγματος, καθώς σκοπός της είναι η προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών από την αλόγιστη χρήση τους από εμπορικούς οργανισμούς. Η χρηματική ικανοποίηση που επιδικάζεται ενισχύει τον αποτρεπτικό χαρακτήρα της νομοθεσίας, προστατεύοντας την ιδιωτικότητα των πολιτών.

Διαδικασία Εγγραφής στα Μητρώα των Παρόχων

Οι συνδρομητές των τηλεπικοινωνιακών παρόχων έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν στο Μητρώο του άρθρου 11 του Ν. 3471/06 για να εξασφαλίσουν ότι δεν θα δέχονται ανεπιθύμητες διαφημιστικές κλήσεις. Κάθε πάροχος έχει τη δική του διαδικασία για την ένταξη στο Μητρώο. Στην περίπτωση της Cosmote, οι πελάτες μπορούν να εγγραφούν είτε μέσω φυσικών καταστημάτων, είτε τηλεφωνικά, είτε ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής ή της ιστοσελίδας της εταιρείας. Παράλληλα, είναι δυνατή η αίτηση διαγραφής από το Μητρώο, εφόσον ο πελάτης επιθυμεί να δέχεται ξανά διαφημιστικές κλήσεις.

Διαδικασίες Εγγραφής σε Vodafone και Nova

Στην περίπτωση της Vodafone, οι συνδρομητές μπορούν να ενταχθούν ή να εξαιρεθούν από το Μητρώο 11 μέσω της εφαρμογής My Vodafone, καλώντας την εξυπηρέτηση πελατών ή μέσω ηλεκτρονικού αιτήματος. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας απαιτεί έως 30 ημέρες για την εφαρμογή της εξαίρεσης από τις διαφημιστικές κλήσεις. Στην Nova, η διαδικασία εγγραφής στο Μητρώο 11 περιλαμβάνει επικοινωνία με την Εξυπηρέτηση Πελατών είτε τηλεφωνικά, είτε με αίτημα μέσω ταχυδρομείου ή Live Chat. Οι συνδρομητές μπορούν επίσης να ζητήσουν τη διαγραφή τους από το Μητρώο σε περίπτωση που αλλάξουν γνώμη.

Σημειώσεις για την Εφαρμογή των Διαδικασιών

Αξιοσημείωτο είναι ότι η εγγραφή στο Μητρώο 11 δεν επηρεάζει την ενημέρωση του συνδρομητή για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του παρόχου. Αντίθετα, υπάρχει η δυνατότητα εξαίρεσης για κλήσεις ενημέρωσης από τον ίδιο τον πάροχο. Επίσης, οι αλλαγές στο Μητρώο καταχωρούνται άμεσα από τις εταιρείες, ωστόσο, οι διαφημιζόμενες επιχειρήσεις ενδέχεται να συνεχίσουν να αναζητούν τα δεδομένα του Μητρώου σε περιοδικά χρονικά διαστήματα, προκαλώντας προσωρινές κλήσεις στους συνδρομητές που πρόσφατα εντάχθηκαν.

Τους βγήκε “ξινή” η εκδρομή: Έγραψαν αρνητικό σχόλιο για ξενοδοχείο στο Πήλιο & τους ζητούν 14.000€ αποζημίωση

Αγωγή για κακή κριτική: Ένα ζευγάρι από μια μεγάλη πόλη της Ελλάδας, μαζί με τους φίλους τους, αποφάσισαν να περάσουν τέσσερις ημέρες στο Πήλιο για να ξεκουραστούν και να απολαύσουν τις ομορφίες της περιοχής. Όταν προσπάθησαν να κάνουν κράτηση σε ένα ξενοδοχείο, βρέθηκαν σε μια δύσκολη κατάσταση. Λόγω μιας αρνητικής κριτικής που έγραψαν για την εξυπηρέτηση και την συννενόηση με το κατάλυμα, τους μήνυσαν και ζήτησαν αποζημίωση ύψους 14.000 ευρώ!

Αγωγή για κακή κριτική: Το χρονικό της υπόθεσης

Όλα άρχισαν, όταν το ζευγάρι με τους δύο φίλους τους αποφάσισαν να επισκεφθούν το Πήλιο τον Φεβρουάριο. Κατά την αναζήτηση καταλυμάτων, οι φίλοι τους έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ένα συγκεκριμένο κατάλυμα. Έτσι, η σύζυγος του ζευγαριού ανέλαβε να επικοινωνήσει με το ξενοδοχείο για να πληροφορηθεί για τις τιμές και τη διαθεσιμότητα.

Κατά την τηλεφωνική επικοινωνία, η κυρία εξέφρασε την επιθυμία της για δύο δίκλινα δωμάτια, με τη μία κράτηση να γίνεται μέσω ενός τουριστικού προγράμματος. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του συζύγου της στο magnesianews.gr, τους ενημέρωσαν ότι υπήρχαν διαθέσιμες ημερομηνίες που επιθυμούσαν και ότι το κόστος θα ήταν 130 ευρώ για ένα δωμάτιο με μία έξτρα παροχή ή 120 ευρώ χωρίς αυτή.

Για να πραγματοποιηθεί η κράτηση, οι ενδιαφερόμενοι ήταν υποχρεωμένοι να αποστείλουν ένα email για επιβεβαίωση και για να λάβουν πληροφορίες σχετικά με την πληρωμή. Την ίδια ημέρα, το ζευγάρι που ενδιαφερόταν έστειλε το απαιτούμενο email, όμως δεν λάβανε καμία απάντηση. Τρεις ημέρες αργότερα, η κυρία επικοινώνησε ξανά με το ξενοδοχείο και ένας υπάλληλος της ενημέρωσε ότι το κόστος για το δίκλινο ήταν 110 ευρώ.

Η κυρία επισήμανε ότι είχε επικοινωνήσει ξανά τηλεφωνικά και είχε αποστείλει email, αλλά παρά ταύτα λάμβανε αντικρουόμενες πληροφορίες σχετικά με την τιμή. Επιπλέον, δεν είχε λάβει απάντηση στο email της, και ζητούσε να μάθει τι ίσχυε τελικά σχετικά με τις τιμές. Μια υπάλληλος ενημέρωσε ότι το email είχε παραληφθεί και ότι θα ενημέρωνε τον υπεύθυνο για να επικοινωνήσει μαζί της και να συνεννοηθούν. Ωστόσο, μετά από δύο ημέρες, η ενδιαφερόμενη κυρία επικοινώνησε ξανά τηλεφωνικά και μίλησε με τον υπεύθυνο, ο οποίος την ενημέρωσε ότι το δίκλινο θα κοστίζει 120 ευρώ. Ως επιπλέον παρατήρηση, οι καταγγέλλοντες στο magnesianews.gr ανέφεραν ότι η επικοινωνία είχε γίνει με έντονο ύφος. Όταν η κυρία ρώτησε γιατί τρεις διαφορετικοί άνθρωποι της έδωσαν τρεις διαφορετικές τιμές και γιατί δεν απαντούσαν στο email που εκείνη είχε στείλει, δέχτηκε την απάντηση “αν σας αρέσει”.

Αποφάσισε να κάνει μια αρνητική κριτική στο διαδίκτυο

Την ίδια βραδιά, η κυρία αποφάσισε να γράψει μια αρνητική κριτική στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας το πραγματικό της όνομα, για την εξυπηρέτηση που έλαβε από το ξενοδοχείο. Στο magnesianews.gr, εξήγησε ότι η κριτική δεν αφορούσε το κόστος του δωματίου, αλλά το γεγονός ότι δεν εξυπηρετήθηκε αποτελεσματικά, δεν λάβει απάντηση στα email της και αντιμετώπισε συνεχείς αλλαγές στις τιμές.

Αμέσως μετά τη δημοσίευση του σχολίου, το ξενοδοχείο απάντησε, με τον υπεύθυνο να στέλνει SMS και email στην κυρία, ζητώντας την κατάργηση του αρνητικού σχολίου, διότι θα υποβάλλουν αγωγή. Παρόλα αυτά, η κυρία δεν το έκανε και λίγο αργότερα, με την παρέα της να μετακινείται σε ένα άλλο ξενοδοχείο στο Πήλιο και να απολαμβάνει το ταξίδι της, έλαβαν μια αγωγή από το ξενοδοχείο. Το ξενοδοχείο ζητούσε αποζημίωση ύψους 14.000 ευρώ για συκοφαντική δυσφήμιση, καθώς η κυρία δεν έμεινε στο ξενοδοχείο και δεν είχε προσωπική επαφή με τις παροχές του.

Αγωγή για κακή κριτική: Το ζευγάρι απευθύνθηκε και στον ΕΟΤ

Φυσικά, το ζευγάρι απευθύνθηκε και στον ΕΟΤ (Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού) για την υπόθεση. Όπως αναφέρει στο magnesianews.gr, θα πρέπει να υποβάλουν απάντηση στην αγωγή τον Ιούλιο, να καταβάλλουν ένα παράβολο ύψους 300 ευρώ, να προσλάβουν έναν δικηγόρο και να παρευρεθούν στη δίκη στον Βόλο, ενώ πρέπει να καλύψουν και τα έξοδα.

Από την πλευρά του ξενοδοχείου, στην αγωγή του, το ξενοδοχείο υπογραμμίζει ότι η μη απάντηση στο email οφειλόταν σε φόρτο εργασίας, ενώ υποστηρίζει ότι ένας υπάλληλος ενημέρωσε το ζευγάρι ότι ο υπεύθυνος θα επικοινωνήσει μαζί τους. Η τρίτη τηλεφωνική επαφή έγινε από τον υπεύθυνο, ο οποίος επικοινώνησε με την κυρία που είχε αφήσει τα στοιχεία της και την ενημέρωσε για την τιμή. Σύμφωνα με την αγωγή, η κυρία σημειώνει ότι η τιμή δεν ήταν η ίδια με αυτή που της δόθηκε αρχικά, ενώ το ξενοδοχείο υποστηρίζει ότι ο ισχυρισμός της κυρίας είναι ψευδής. Επίσης, ως προς την κακή κριτική που έγινε, το ξενοδοχείο προσπάθησε αρχικά να επιλύσει το θέμα και ζήτησε από την κυρία να αφαιρέσει το σχόλιό της, αλλά αφού αυτό δεν έγινε, προχώρησε στην αγωγή, καθώς το αρνητικό σχόλιο έχει επιζήμιες επιπτώσεις για την επιχείρηση.

*εξώφυλλο: φωτογραφία αρχείου


Πηγή

Διαβάστε επίσης: