Aκραio: Η τιμή της βενζίνης ανέβηκε αρκετά, πόσο κοστίζει ανά λίτρο, ζαλίζει η νέα τιμή

January 20, 2025
Ακραίο: Η τιμή της βενζίνης αυξήθηκε σημαντικά, πόσο είναι το κόστος ανά λίτρο, η νέα τιμή προκαλεί έκπληξη.

Aκραio: Η Βενζίνη έφτασε σε νέα “τρελή” τιμή, τόσο πάει το λίτρο, νούμερο που “ζαλίζει”


Διαφ.

Τα καύσιμα είναι ένα βασικό αγαθό, αφού χρησιμεύουν για τις καθημερινές μας μετακινήσεις και δυστυχώς, η τιμή τους έχει πάρει την ανηφόρα, τις τελευταίες ημέρες.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στο Mega, υπογράμμισε ότι οι αυξήσεις εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις διεθνείς τιμές. Τηρούμε το αυστηρό μέτρο του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους σε σύγκριση με το 2021 και αντιμετωπίζουμε σε μεγάλο βαθμό τη διαμαρτυρία των βενζινοπωλών.

Είδος πρώτης ανάγκης τα καύσιμα

Από την πλευρά της η Μαρία Ζάγκα, πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, επεσήμανε στο Newsbomb.gr ότι το πετρέλαιο θέρμανσης έχει αυξηθεί, η μέση τιμή στην Αττική είναι 1,25-1,28 ευρώ. Η τιμή διαμορφώνεται ανάλογα με τα τιμολόγια που έχουμε. Ας μην ξεχνάμε ότι οι πρατηριούχοι έχουμε και πλαφόν στις τιμές. Δεν είμαστε ελεύθερη αγορά. Άρα, ανάλογα με τα τιμολόγια που έχουμε, οι πρατηριούχοι βάζουμε το ποσοστό κέρδους που είχαμε πριν το τέλος του 2021. Είμαστε ακόμα κάτω από το πλαφόν. Άρα, ο καθοριστικός παράγοντας είναι τα τιμολόγια που παίρνουμε. Αν τα τιμολόγια είναι σταθερά, οι τιμές είναι σταθερές. Αν τα τιμολόγια κατεβαίνουν, θα κατέβουμε κι εμείς. Αν όμως ανεβαίνουν, έχουμε θέμα.

Σχετικά με το πετρέλαιο κίνησης, η ίδια επεσήμανε ότι στην Αττική, το πετρέλαιο κίνησης είναι στα 1,55-1,58 ευρώ και κάποια πρατήρια το έχουν στα 1,60 ευρώ. Το πετρέλαιο θέρμανσης είναι πάνω από 1,80 ευρώ σε κάποιες περιπτώσεις. Το θέμα είναι ότι υπάρχει πλαφόν, μην το ξεχνάμε ποτέ αυτό.

Στα ύψη η τιμή των καυσίμων

Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων, οι τιμές διαμορφώθηκαν:

Αμόλυβδη 95 οκτ. (Μέση τιμή): 1,841 €/λτ στις 18/1, 1,809 €/λτ στις 10/1, (+0,032 €/λτ)

Diesel Κίνησης (Μέση τιμή): 1,628 €/λτ στις 18/1, 1,589 €/λτ στις 10/1, (+0,039 €/λτ)

Υγραέριο κίνησης (Μέση τιμή): 0,969 €/λτ στις 18/1, 0,956 €/λτ στις 10/1, (+ 0,013 €/λτ)

Diesel Θέρμανσης (Μέση τιμή): 1,269 €/λτ στις 18/1, 1,222 €/λτ στις 10/1, (+ 0,047 €/λτ)

Αν και το κρύο είναι τσουχτερό, οι καταναλωτές παραγγέλνουν μικρές ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης, σύμφωνα με την Μαρία Ζάγκα, η οποία ανέφερε ότι οι καταναλωτές δεν αγοράζουν μεγάλες ποσότητες αυτή την περίοδο. Θέλουν μικρές ποσότητες, με 300, 400, 500 ευρώ, όχι με 500 λίτρα. Ρυθμίζουν τα έξοδά τους ανάλογα. Έχω όμως καταγγελίες για εξαπάτηση, ότι σε κάποιους παραδίδουν λιγότερα λίτρα από αυτά που έχουν πληρώσει.

Όσον αφορά τη νοθεία στο πετρέλαιο θέρμανσης, τόνισε ότι για παράδειγμα, με πήρε ένας κύριος το Σάββατο και μου είπε: “Κυρία Ζάγκα, παραλάβαμε κίτρινο πετρέλαιο θέρμανσης”. Αυτό είναι αδύνατο, γιατί το πετρέλαιο θέρμανσης είναι μόνο κόκκινο. Άρα, μιλάμε για νοθευμένο πετρέλαιο ναυτιλιακού τύπου, το οποίο έχουν ξεβάψει. Είναι σοβαρό πρόβλημα. Η νοθεία αυτή έχει επιπτώσεις και στους καυστήρες. Επίσης, υπάρχουν πολλά παράπονα για λιγότερα λίτρα. Τους λέω λοιπόν ότι, εφόσον υπάρχει αμφιβολία, να γράφουν στα τιμολόγια “με επιφύλαξη” και να το αναφέρουν στη μαμά εταιρεία. Αν παίρνουν από ένα μαγαζί που πουλάει ανεξέλεγκτα, δεν θα βρουν άκρη. Όταν, για παράδειγμα, το πετρέλαιο κοστίζει 1,25 ευρώ και υπάρχει μαγαζί που το πουλάει 1 ευρώ, κάτι δεν πάει καλά. Τα διυλιστήρια δεν πουλάνε χονδρική κάτω από 1,20 ευρώ.

Το ίδιο συμβαίνει και με το πετρέλαιο κίνησης, το οποίο έχει ανέβει πολύ, ανέφερε.

Μας τρώει τη βενζίνη και δεν παίρνουμε χαμπάρι: Ανακαλύφθηκε βακτήριο των ρεζερβουάρ που καταπίνει καύσιμα

Ένα βακτήριο, που κατοικεί στα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων και υποβαθμίζει έως και 60% την ποιότητα του χρησιμοποιούμενου καυσίμου, έχει κάνει την εμφάνισή του, τις τελευταίες μέρες.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για μικροοργανισμό που επιβιώνει σε ακραία περιβάλλοντα, όπως τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων, υποβαθμίζοντας έως και 60% την ποιότητα του χρησιμοποιούμενου καυσίμου.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στη Nature Npj Biofilms and Microbiomes, έχει αναζητήσει καταναλωτές καυσίμων που κινούνται καθημερινά με τα οχήματά τους και έτσι η παρουσία βενζίνης και diesel είναι μόνιμη.

Στόχος ήταν να βρεθούν μικροοργανισμοί που δεν εμφανίζουν τη δραστηριότητά τους σε τυχαία σενάρια, αλλά που έχουν προσαρμοστεί σε αυτό το περιβάλλον και το οικοσύστημά του, ώστε να έχουν καλύτερη συμπεριφορά στα έργα απορρύπανσης.

Το βακτήριο έχει μεγάλη ικανότητα ν’ απομακρύνει τη ρύπανση

Ο βιολόγος Manuel Porcar Miralles, συν-συγγραφέας του έργου και συνδεδεμένος με την ερευνητική ομάδα και την εταιρεία Darwin Bioprospecting Excellence, αναφορικά με το βακτήριο, υπογραμμίζει πως όλα έδειξαν ένα σαφές μοτίβο υποβάθμισης του καυσίμου και πρόσθεσε καλλιεργούμε διάφορα μικροβιακά στελέχη που αποδομούν μεταξύ 50% και 60% του καυσίμου σε λίγες εβδομάδες. Ανάμεσα σε όλα τα βακτήρια, ένα άγνωστο είδος του γένους Isoptericola με μεγάλη ικανότητα να απομακρύνει τη ρύπανση.

Η μελέτη υποστηρίζει ότι οι διαρροές καυσίμου είναι μία από τις κύριες αιτίες της ρύπανσης του εδάφους και των υδάτων. Αντιμέτωπη με αυτό το πρόβλημα, η ομάδα, με διάφορες δημοσιεύσεις για τα μικρόβια, θεώρησε ότι τα βακτήρια έχουν εξελιχθεί σε δισεκατομμύρια χρόνια και, ως αποτέλεσμα, έχουν αναπτύξει ένα πολύ διαφορετικό φάσμα μεταβολικών οδών που τα καθιστούν ικανά να λαμβάνουν ενέργεια από σχεδόν όλα τα οργανικά ενώσεις. Η πανταχού παρουσία τους στη φύση, η μεταβολική ποικιλομορφία, οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και η ικανότητά τους για οριζόντια μεταφορά γονιδίων τα καθιστούν τέλειους υποψήφιους για τη βιοαποκατάσταση των ρύπων.

Τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως αναφέρει η μελέτη, εξακολουθούν να είναι τα πιο χρησιμοποιούμενα, αλλά δεν είχαν προηγουμένως θεωρηθεί ως πηγή βιοτεχνολογικά σχετικών βακτηρίων. Με αυτόν τον στόχο, κοίταξαν την τρύπα που στεγάζει το καπάκι του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου, επειδή έρχεται σε επαφή με το καύσιμο, υπόκειται σε τεράστιες διακυμάνσεις στη θερμοκρασία, στεγνό και σε επαφή με το εξωτερικό.

Είναι μια ιδανική ρύθμιση για να βρούμε και να απομονώσουμε βακτήρια προσαρμοσμένα σε συνθήκες όπου η μόνη άμεση πηγή άνθρακα που λαμβάνουν είναι οι υδρογονάνθρακες, επισημαίνεται.

Η ανακάλυψη μιας αποτελεσματικής μικροβιακής κοινότητας στην υποβάθμιση των καυσίμων σε ένα τόσο εχθρικό περιβάλλον και ο εντοπισμός ενός άγνωστου βακτηρίου με υψηλές χωρητικότητες στον τομέα αυτό έχουν εφαρμογές στη βιοαποκατάσταση.

Όπως συνοψίζει η Porcar υπάρχουν δύο θεμελιώδεις βιολογικές στρατηγικές, είτε περιμένεις να δράσουν οι μικροοργανισμοί από μόνοι τους, είτε μπορείς να επέμβεις, εμβολιάζοντας αυτούς που έχουν επιλεγεί επειδή διασπούν τους υδρογονάνθρακες ιδιαίτερα καλά.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: