Μηχανικός αποκαλύπτει: Γι’ αυτό πας συνεργείο… κάθε τρεις και λίγο – Αυτό το κουμπί πρέπει να πατάς με το που μπαίνεις στο αυτοκίνητο

January 22, 2025

Μηχανικός αποκαλύπτει: Γι’ αυτό πας συνεργείο… κάθε τρεις και λίγο – Αυτό το κουμπί πρέπει να πατάς με το που μπαίνεις στο αυτοκίνητο


Διαφ.

Αποκάλυψη μηχανικού για τη σωστή χρήση του συστήματος Start-Stop

Το σύστημα Start-Stop, το οποίο είναι σχεδιασμένο για να βελτιώνει την απόδοση καυσίμου και να μειώνει τις εκπομπές ρύπων, έχει κερδίσει δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια. Παρόλα αυτά, το σύστημα ενδέχεται να επιταχύνει τη φθορά του κινητήρα και άλλων μηχανικών εξαρτημάτων, καθώς ενεργοποιεί και απενεργοποιεί τον κινητήρα σε κάθε στάση του οχήματος. Σύμφωνα με τον έμπειρο μηχανικό Scotty Kilmer, η μεγαλύτερη φθορά στον κινητήρα συμβαίνει κατά την εκκίνηση, όταν το λάδι δεν έχει ακόμα κυκλοφορήσει και λιπαίνει τα κρίσιμα μέρη του κινητήρα.

Η Λύση: Απενεργοποίηση του συστήματος Start-Stop

Για να μειωθεί η φθορά και να παραταθεί η διάρκεια ζωής του κινητήρα, ο Kilmer προτείνει στους οδηγούς να απενεργοποιούν το σύστημα Start-Stop, ειδικά σε περιοχές με συχνές στάσεις και εκκινήσεις. Αυτό μπορεί να γίνει πατώντας το κουμπί με το σύμβολο ‘A’ μέσα σε κύκλο, το οποίο συνήθως βρίσκεται στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το σύστημα Start-Stop ενεργοποιείται αυτόματα όταν ξεκινά το όχημα, και οι οδηγοί θα πρέπει να το απενεργοποιούν χειροκίνητα κάθε φορά.

Το σύστημα Start-Stop απαιτεί επίσης μια καλά φορτισμένη μπαταρία, καθώς η εκκίνηση του κινητήρα καταναλώνει αρκετή ενέργεια. Αν η μπαταρία είναι χαμηλή, το σύστημα μπορεί να μην λειτουργήσει σωστά, αυξάνοντας την καταπόνηση του κινητήρα και των σχετικών εξαρτημάτων.

Πώς λειτουργεί το σύστημα Start-Stop

Το σύστημα Start-Stop ενεργοποιείται αυτόματα όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κατάσταση αδράνειας, όπως κατά την αναμονή σε φανάρια ή σε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Η διαδικασία περιλαμβάνει τα εξής δύο βήματα: παύση της λειτουργίας του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματά και ο οδηγός πατά φρένο, βάζει το κιβώτιο σε νεκρά και αφήνει τον συμπλέκτη. Επανεκκίνηση του κινητήρα όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι από το φρένο ή πατά τον συμπλέκτη, όπου το σύστημα επανεκκινεί τον κινητήρα άμεσα, ώστε το όχημα να είναι έτοιμο να κινηθεί.

Το σύστημα Start-Stop βασίζεται σε ειδικούς αισθητήρες και μια ενισχυμένη μίζα που μπορεί να διαχειριστεί τις συχνές εκκινήσεις. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται πιο ισχυρές μπαταρίες, όπως αυτές τύπου AGM (Absorbent Glass Mat) ή EFB (Enhanced Flooded Battery), για την παροχή της απαιτούμενης ενέργειας.

Πλεονεκτήματα του συστήματος Start-Stop

Η κύρια ιδέα πίσω από το σύστημα είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, ειδικά σε συνθήκες αστικής οδήγησης. Η εξοικονόμηση καυσίμου μπορεί να φτάσει το 5%-10%, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και τις συνθήκες κυκλοφορίας. Η διακοπή λειτουργίας του κινητήρα κατά τη διάρκεια της αδράνειας συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε πόλεις με αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Τέλος, τα αυτοκίνητα με σύστημα Start-Stop συμμορφώνονται ευκολότερα με τα σύγχρονα πρότυπα εκπομπών, γεγονός που τα καθιστά πιο φιλικά προς το περιβάλλον.

Πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή του κινητήρα και των μηχανικών μερών

Παρόλο που το σύστημα Start-Stop έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί αποτελεσματικά, υπάρχουν ενδείξεις,σύμφωνα με μηχανικούς, ότι η συχνή επανεκκίνηση του κινητήρα μπορεί να έχει κάποιες αρνητικές συνέπειες. Η μίζα ενός αυτοκινήτου με Start-Stop μπορεί να έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αντέχει περισσότερους κύκλους εκκίνησης από μια συμβατική μίζα, παρόλα αυτά, η αυξημένη χρήση μπορεί να προκαλέσει πρόωρη φθορά, ιδιαίτερα αν το σύστημα χρησιμοποιείται σε έντονες συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται σε συστήματα Start-Stop είναι πιο ανθεκτικές, αλλά το συνεχές φορτίο από τις εκκινήσεις και τη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων μειώνει τη διάρκεια ζωής τους. Η αντικατάσταση μιας τέτοιας μπαταρίας είναι πολύ πιο δαπανηρή σε σχέση με τις συμβατικές. Η συχνή εκκίνηση και διακοπή του κινητήρα μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη φθορά στα εσωτερικά μέρη του κινητήρα, όπως τα ρουλεμάν και τους κυλίνδρους.

Η φθορά αυτή επιδεινώνεται αν ο κινητήρας δεν έχει ζεσταθεί πλήρως. Κάθε φορά που ο κινητήρας εκκινεί, απαιτείται λίγος χρόνος για να κυκλοφορήσει ξανά το λάδι και να λιπανθούν τα μηχανικά μέρη. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη τριβή και φθορά, ειδικά κατά την κρύα εκκίνηση. Η συνεχής ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του κινητήρα μπορεί να επηρεάσει τη θερμοκρασία λειτουργίας του, με αποτέλεσμα την αυξημένη καταπόνηση του συστήματος ψύξης. Τέλος, η επαναλαμβανόμενη εκκίνηση μπορεί να προκαλέσει επιπλέον πίεση στον στρόφαλο και στα εξαρτήματα του συστήματος ανάφλεξης, οδηγώντας σε μακροπρόθεσμη φθορά.

Συνοψίζοντας, ενώ το σύστημα Start-Stop προσφέρει οφέλη στην οικονομία καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών, η συχνή χρήση του ενδέχεται να επιταχύνει τη φθορά του κινητήρα και άλλων μηχανικών μερών, σύμφωνα με τον Scotty Kilmer. Η τακτική συντήρηση, η χρήση υψηλής ποιότητας λιπαντικών και η απενεργοποίηση του συστήματος σε συνθήκες με συχνές στάσεις μπορούν να συμβάλουν στη μείωση αυτών των επιπτώσεων.

Παρατήρησέ το πριν ανοίξεις την πόρτα: Αν δεις αυτό το πράγμα στον καθρέπτη του αυτοκινήτου σου… Κλειστό και φύγε μακριά

Οι σύγχρονες μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι κλέφτες για να εντοπίσουν εύκολους στόχους έχουν εξελιχθεί σημαντικά, με τους καθρέπτες των οχημάτων να παίζουν καθοριστικό ρόλο στον εντοπισμό τους. Οι ιδιοκτήτες πρέπει να παραμένουν σε επαγρύπνηση για να προστατεύουν την περιουσία τους.

Η Μέθοδος με τους Καθρέπτες

Μια συνηθισμένη τακτική περιλαμβάνει το κλείσιμο ή τη στρέβλωση των εξωτερικών καθρεπτών των αυτοκινήτων. Οι κλέφτες παρατηρούν σταθμευμένα οχήματα που παραμένουν αμετακίνητα για αρκετό χρονικό διάστημα και προχωρούν σε μικρές αλλοιώσεις στους καθρέπτες, ώστε να τα ξεχωρίσουν από τα υπόλοιπα. Αυτή η αλλαγή χρησιμεύει ως «σήμα» που επιτρέπει στους δράστες να αναγνωρίσουν εύκολα το όχημα σε μελλοντική απόπειρα κλοπής.

Το κλείσιμο ενός καθρέπτη συχνά περνά απαρατήρητο από τον ιδιοκτήτη, ο οποίος μπορεί να υποθέσει ότι πρόκειται για βλάβη ή αυτόματη λειτουργία. Ωστόσο, αν δεν αποκατασταθεί έγκαιρα η σωστή θέση του, το όχημα εμφανίζεται να είναι παραμελημένο, γεγονός που αποτελεί ένδειξη για τους κλέφτες ότι ο ιδιοκτήτης δεν παρακολουθεί την ασφάλειά του τακτικά.

Άλλες Μέθοδοι Σημαδέματος

Οι καθρέπτες δεν είναι η μοναδική μέθοδος που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι. Μια ακόμα συχνή πρακτική περιλαμβάνει την τοποθέτηση διαφημιστικών φυλλαδίων στο παρμπρίζ. Όταν αυτά παραμένουν για αρκετές ημέρες χωρίς να αφαιρεθούν, λειτουργούν ως σημάδι ότι το όχημα δεν χρησιμοποιείται τακτικά. Αυτό αυξάνει τις πιθανότητες να θεωρηθεί εύκολος στόχος.

Πώς να Προστατεύσεις το Όχημά σου

Η τακτική επιθεώρηση του οχήματος αποτελεί βασικό μέτρο προστασίας. Οι ιδιοκτήτες πρέπει να δίνουν προσοχή σε αλλαγές στους καθρέπτες ή στην παρουσία αντικειμένων στο παρμπρίζ, ειδικά όταν το αυτοκίνητο δεν χρησιμοποιείται συχνά. Αυτή η απλή προφύλαξη μπορεί να αποτρέψει τον εντοπισμό του οχήματος από επίδοξους κλέφτες και να ενισχύσει την ασφάλειά του.

Η εγρήγορση και η φροντίδα για τη συντήρηση του οχήματος συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου κλοπής, διασφαλίζοντας ότι οι κλέφτες δεν θα το επιλέξουν ως στόχο.

Δεν πρέπει να τα πάρεις: Tο νέο κoλπo με το 50ευρω στο παρμπρίζ που κάνουν οι αετονύχηδες κλέφτες

Με 50ευρω στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου, βάζουν οι αετονύχηδες της Ευρώπης για να αποπροσανατολίσουν τους οδηγούς.

Ειδικότερα, καταφεύγουν σε ακραίες μεθόδους, όπως την τοποθέτηση χαρτονομισμάτων των 50 ευρώ στο παρμπρίζ των οχημάτων.

Στη θέα των χαρτονομισμάτων, οι περισσότεροι οδηγοί βγαίνουν ενστικτωδώς από το αυτοκίνητο, ώστε να εξακριβώσουν ποιος και για ποιον λόγο τοποθέτησε ένα ή περισσότερα χαρτονομίσματα στο παρμπρίζ.

Γιατί οι οδηγοί δεν πρέπει να παίρνουν το 50ευρω από το παρμπρίζ

Η κίνηση αυτή, μπορεί να είναι απολύτως φυσιολογική, αλλά μπορεί να αποδειχθεί μοιραία, καθώς την ίδια ακριβώς στιγμή, οι κλέφτες βρίσκουν την ευκαιρία, είτε να αρπάξουν αντικείμενα αξίας από το εσωτερικό του αυτοκινήτου ή ακόμα να πάρουν το ίδιο το αυτοκίνητο.

Αρκούν λίγα δευτερόλεπτα, ώστε οι κλέφτες να «χτυπήσουν» και να απομακρυνθούν από το σημείο πριν γίνουν αντιληπτοί.

Ακόμα κι αν καταφέρει ο οδηγός να αντιληφθεί ότι τα χαρτονομίσματα στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου είναι πλαστά, αυτό δεν είναι ικανό για να αποτρέψει το κακό.

Η εν λόγω μέθοδος είναι πλέον τόσο διαδεδομένη σε χώρες, όπως η Γαλλία, αναγκάζοντας ακόμα και τις τοπικές αστυνομικές αρχές να εκδώσουν οδηγίες προς τους οδηγούς για το πώς πρέπει κανείς να αντιδράσει σε ένα τέτοιο περιστατικό, για να αποφύγει τα χειρότερα.

Αετονύχηδες βάζουν 50ευρω στο παρμπρίζ αυτοκινήτου


Πηγή

Διαβάστε επίσης: