Υποκλίνεται όλος ο πλανήτης: Ο Βαγγέλης Μαρινάκης έκανε το αδιανόητο – Εκεί έδωσε 320 εκατομμύρια ευρώ
Σε μία ακόμα κίνηση-ορόσημο στον κλάδο της υπεράκτιας ναυτιλίας προχωρά η Capital Offshore του Βαγγέλη Μαρινάκη, σύμφωνα με πληροφορίες του Tradewinds. Η εταιρεία φέρεται να έχει παραγγείλει τέσσερα πλοία εφοδιασμού σταθερών πλατφορμών (PSV) από το κινεζικό ναυπηγείο Fujian Mawei, με το δικαίωμα προσθήκης ακόμη τεσσάρων. Το συνολικό κόστος της παραγγελίας εκτιμάται σε πάνω από 320 εκατομμύρια δολάρια.
Αν και δεν έχουν γίνει γνωστές οι ακριβείς ημερομηνίες παράδοσης, το Tradewinds εκτιμά ότι η Capital Offshore θα μπορούσε να αρχίσει να παραλαμβάνει τα νέα πλοία από το 2026.
Η στρατηγική επέκταση στη ναυτιλία
Τον Δεκέμβριο του 2023, ο Βαγγέλης Μαρινάκης δημιούργησε τη Capital Offshore, επενδύοντας αρχικά 106 εκατομμύρια δολάρια για την αγορά επτά πλοίων τύπου Platform Supply Vessels (PSV).
Το Tradewinds είχε αναφέρει ότι η εταιρεία του αρχικά αγόρασε τρεις μεγάλες μονάδες από τη νορβηγική Standard Supply, ενώ στη συνέχεια προχώρησε στην αγορά τεσσάρων μικρότερων πλοίων υποστήριξης της ίδιας εταιρείας.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η Capital Offshore έχει δώσει εντολή στον CEO της Clarksons, Άντι Κέις, να αποκτήσει έως και 10 Offshore Service Vessels (OSV), ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της στον τομέα της υπεράκτιας ναυτιλίας.
Βαγγέλης Μαρινάκης: Η θεαματική άνοδος στην διεθνή σκηνή- Τα νέα επιχειρηματικά βήματα
Σημαντική άνοδο έξι θέσεων σημείωσε ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη φετινή λίστα «One Hundred People» της Lloyd’s List, κατακτώντας την 41η θέση από την 47η το 2021. Η διάκριση αυτή αποτελεί αναγνώριση της δυναμικής παρουσίας του στην παγκόσμια ναυτιλία, καθώς και των στρατηγικών του επενδύσεων που φτάνουν τα 5,5 δισ. δολάρια την τελευταία διετία.
Η Capital Group και το όραμα για την πράσινη ναυτιλία
Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, η Capital Group διαχειρίζεται σχεδόν 100 πλοία, με χωρητικότητα που ξεπερνά τα 10,5 εκατ. dwt και συνολική αξία που αγγίζει τα 9 δισ. δολάρια. Μόνο την περίοδο 2021 – 2022, ο Βαγγέλης Μαρινάκης συμμετείχε σε 75 συναλλαγές, εκ των οποίων 47 εξαγορές πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 32 νεότευκτων, και 26 πωλήσεις παλαιότερης τεχνολογίας πλοίων.
Η στρατηγική του επικεντρώνεται στην πράσινη μετάβαση, με επενδύσεις σε πλοία διπλού καυσίμου (VLCCs), δεξαμενόπλοια με τεχνολογία ρότορα πανιών και LNG carriers. Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται πρόγραμμα κατασκευής 16 νέων containerships, τα οποία συγκαταλέγονται στα πιο περιβαλλοντικά αποδοτικά πλοία παγκοσμίως.
«Το LNG θα είναι το καύσιμο του μέλλοντος»
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης υποστηρίζει πως το LNG θα παραμείνει το βασικό μεταβατικό καύσιμο για τα επόμενα 15-20 χρόνια, μέχρι να αναπτυχθούν νέες τεχνολογίες και υποδομές. Αυτή η στρατηγική επιβεβαιώνεται από τις πρόσφατες αγορές τεσσάρων aframax δεξαμενόπλοιων διπλού καυσίμου, αλλά και 14 LNG carriers νέας γενιάς.
Παρουσία στις μεγαλύτερες ναυτιλιακές προσωπικότητες
Η Lloyd’s List αναγνωρίζει τον Έλληνα εφοπλιστή ως έναν από τους λίγους ηγέτες που συνδυάζουν μακροπρόθεσμο όραμα με ταχεία αξιοποίηση ευκαιριών. Στη φετινή κατάταξη, πρώτη Ελληνίδα στη λίστα είναι η Μαρία Αγγελικούση (10η θέση), ενώ ακολουθούν οι Γιώργος Προκοπίου (15η), Μελίνα Τραυλού (23η), Πέτρος Παππάς (29η) και άλλοι διακεκριμένοι Έλληνες εφοπλιστές.
Εκτός από τη ναυτιλία, ο Βαγγέλης Μαρινάκης επενδύει δυναμικά σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ακίνητα και μέσα ενημέρωσης, ενώ διατηρεί την ιδιοκτησία των Ολυμπιακού και Νότιγχαμ Φόρεστ, ενισχύοντας το διεθνές επιχειρηματικό του αποτύπωμα.
Πηγή