Έγινε το θαύμα πριν την επέτειο των 2 ετών: Επιστρέφει στην Ελλάδα ο Γεράσιμος, ο μοναδικός επιζών στο πρώτο βαγόνι των Τεμπών!

February 23, 2025

Έγινε το θαύμα πριν την επέτειο των 2 ετών: Επιστρέφει στην Ελλάδα ο Γεράσιμος, ο μοναδικός επιζών στο πρώτο βαγόνι των Τεμπών!


Διαφ.

Ο Γεράσιμος Ιάσονας, ο μοναδικός επιζών από το πρώτο βαγόνι του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, επιστρέφει στην Ελλάδα για να συνεχίσει τη δύσκολη μάχη του για την αποκατάσταση της υγείας του. Μετά από μήνες νοσηλείας σε εξειδικευμένο κέντρο στο Μιλάνο, ο 22χρονος θα συνεχίσει τη θεραπεία του στη Λάρισα, έχοντας στο πλευρό του την οικογένειά του και τη στήριξη του κόσμου.

Η πορεία αποθεραπείας στο εξωτερικό και η επιστροφή στη Λάρισα

Σύμφωνα με το magnesianews.gr, ο Γεράσιμος είχε μεταφερθεί με ειδική πτήση στη Βοστώνη τον Νοέμβριο του 2023, συνοδευόμενος από ιατρικό προσωπικό και τη μητέρα του. Εκεί νοσηλεύτηκε σε κέντρο αποθεραπείας για αρκετούς μήνες. Στις αρχές Δεκεμβρίου του 2024, μεταφέρθηκε στο Μιλάνο για περαιτέρω αποκατάσταση. Τώρα, επιστρέφει στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο ΙΑΣΩ Θεσσαλίας, όπου θα συνεχίσει τη θεραπεία του σε ειδικό δωμάτιο, έχοντας στο πλευρό του την οικογένεια και τους φίλους του.

Η ιστορία του Γεράσιμου έχει συγκινήσει όλη τη χώρα, καθώς αποτελεί σύμβολο αντοχής και ελπίδας μετά τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη. Η επιστροφή του στην Ελλάδα είναι ένα σημαντικό βήμα στον δύσκολο αγώνα που δίνει για να ανακτήσει την υγεία του και να επιστρέψει στην καθημερινότητά του.

Τα αναπάντητα ερωτήματα για την έκρηξη στα Τέμπη

Παράλληλα, η υπόθεση των Τεμπών συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας, με πολλά ερωτήματα να παραμένουν αναπάντητα σχετικά με τη φονική έκρηξη που σημειώθηκε κατά τη σύγκρουση των δύο τρένων. Νέα στοιχεία και ντοκουμέντα που αποκαλύπτονται προκαλούν προβληματισμό για την ακριβή αιτία της καταστροφής.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», υπάρχουν ενδείξεις ότι επιχειρήθηκε αλλοίωση δεδομένων στο σημείο του δυστυχήματος, με στόχο να παρουσιαστεί μία παραπλανητική εικόνα για τα αίτια της έκρηξης. Συγκεκριμένα, γίνεται λόγος για την «πυρόσφαιρα» που προκλήθηκε από μία «σύμπτωση», καθώς ένα καλώδιο υψηλής τάσης φέρεται να πέρασε μέσα από μια οπή μετασχηματιστή γεμάτου με έλαια σιλικόνης, προκαλώντας την ανάφλεξη.

Αυτή η θεωρία, ωστόσο, αμφισβητείται από εμπειρογνώμονες και συγγενείς των θυμάτων, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι οι φωτογραφίες και τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν είναι «σκηνοθετημένα» και πιθανόν πλαστογραφημένα, με στόχο να καλυφθούν οι πραγματικές αιτίες της έκρηξης.

Προβληματισμός για τις παραλείψεις στις έρευνες

Ο Κώστας Λακαφώσης, ένας από τους τεχνικούς πραγματογνώμονες που εκπροσωπούν τις οικογένειες των θυμάτων, υποστηρίζει ότι κάποιοι «τοποθέτησαν το καλώδιο στο σημείο της τραγωδίας» για να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι αυτό προκάλεσε την πυρκαγιά στον μετασχηματιστή. Παρά τις σοβαρές ενδείξεις, οι δικαστικές αρχές καθυστέρησαν να καλέσουν τον υπεύθυνο τεχνικό της εταιρείας διαχείρισης των τρένων για να καταθέσει σχετικά με το περιστατικό.

Ακόμη και όταν κλήθηκε στις 13 Ιανουαρίου 2025, δεν του υπεβλήθησαν ερωτήσεις σχετικά με την ύποπτη σύνδεση του καλωδίου με τον μετασχηματιστή, προκαλώντας την οργή των συγγενών των θυμάτων. Η απάντηση που φέρεται να δόθηκε από τις δικαστικές αρχές ήταν ότι οι ερωτήσεις για τις φωτογραφίες κρίθηκαν «άσκοπες», καθώς δεν θα υπήρχε σαφής απάντηση.

Τα αποτελέσματα του Χημείου του Κράτους και οι εύφλεκτες ουσίες

Ένα χρόνο μετά το δυστύχημα, το Γενικό Χημείο του Κράτους παρουσίασε τα αποτελέσματα των αναλύσεων που διενεργήθηκαν σε δείγματα από το σημείο της σύγκρουσης. Οι αναλύσεις έδειξαν την παρουσία ξυλολίου και αρωματικών υδρογονανθράκων σε υψηλές συγκεντρώσεις, κάτι που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί υπό φυσιολογικές συνθήκες.

Τα δείγματα συλλέχθηκαν μήνες μετά το δυστύχημα, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι συγκεντρώσεις των πτητικών αυτών ουσιών ήταν αρχικά ακόμη υψηλότερες. Σύμφωνα με ειδικούς χημικούς, αυτές οι ουσίες δεν θα έπρεπε να βρίσκονται στο σημείο, καθώς δεν σχετίζονται με τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή των βαγονιών. Το εύρημα αυτό ενισχύει τις υποψίες για την ύπαρξη εύφλεκτων υλικών που προκάλεσαν τη φονική πυρόσφαιρα.

Αναζήτηση της αλήθειας και απόδοση ευθυνών

Η τραγωδία των Τεμπών εξακολουθεί να συγκλονίζει την κοινή γνώμη, με τους συγγενείς των θυμάτων να ζητούν δικαιοσύνη και διαφάνεια στις έρευνες. Τα ερωτήματα για την αιτία της έκρηξης, τις παραλείψεις στις έρευνες και τη διαχείριση του οπτικού υλικού παραμένουν ανοιχτά.

Ο αγώνας του Γεράσιμου για την επιβίωση συμβολίζει την ελπίδα, αλλά και την ανάγκη για απόδοση ευθυνών στους υπεύθυνους. Η επιστροφή του στην Ελλάδα αποτελεί σημαντική εξέλιξη, ενώ οι έρευνες συνεχίζονται με στόχο την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης και την αποκατάσταση της δικαιοσύνης για τα θύματα του πολύνεκρου δυστυχήματος.

Έξαλλοι οι γονείς των θυμάτων: Το τελικό πόρισμα του κράτους για τα Τέμπη ήταν αυτό που ήξερε όλη η Ελλάδα πριν ακόμα το ανακοινώσουν

Σύμφωνα με την “Καθημερινή” οι ερευνητές αναμένεται να γνωστοποιήσουν το τελικό πόρισμα για τα Τέμπη και το δυστύχημα κάνοντας λόγο για «αντικρουόμενα στοιχεία”.

Οι ερευνενητές στα Τέμπη αναμενένεται να κάνουν λόγο για “αντικρουόμενα στοιχεία”, τα οποία αφοορούν τα αίτια των εκρήξεων και της πυρκαγιάς που μετέπειτα ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο τρένων.

Εξελίξεις για τα Τέμπη: Το τελικό πόρισμα από τους ερευνητές – Δείτε αναλυτικά

Σύμφωνα με την “Καθημερινή”, οι ερευνητές θα κάνουν λόγο για “αντικρουόμενα στοιχεία” που αφορούν τα αίτια των εκρήξεων και της πυρκαγιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο τρένων.

Δεν δίνει απαντήσεις για τα αίτια των εκρήξεων και της πυρκαγιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο τρένων τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη το τελικό πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, που θα παρουσιαστεί δημοσίως την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας “Καθημερινή”, οι ερευνητές θα κάνουν λόγο για “αντικρουόμενα στοιχεία” που αφορούν τα αίτια των εκρήξεων και της πυρκαγιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο τρένων.

Παρότι η ανάλυση όλων των διαθέσιμων στοιχείων έδειχνε προς την κατεύθυνση ύπαρξης παράνομου φορτίου στην εμπορική αμαξοστοιχία το βράδυ του δυστυχήματος, τα βίντεο που απεικονίζουν το τρένο κατά τη διέλευσή του από τις σήραγγες Πλαταμώνα και Τεμπών και είδαν το φως της δημοσιότητας δύο χρόνια μετά το δυστύχημα, δεν αφήνουν περιθώριο για την τοποθέτηση παράνομου φορτίου σε κάποια από τις τρεις φορτάμαξες πίσω από τη δεύτερη μηχανή, όπως είχε αρχικά εκτιμηθεί από την επιτροπή.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το τελικό πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν πρόκειται να διαφέρει από την αρχική εκτίμηση των ερευνητών πως τα έλαια σιλικόνης των μετασχηματιστών στις μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν εξηγούν τη φωτιά που ενδεχομένως ευθύνεται για τον θάνατο 5 ατόμων από τα 57 θύματα του δυστυχήματος.

Εν αναμονή και του πορίσματος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που και αυτό θα απαντάει στο ερώτημα αν τα έλαια σιλικόνης είναι ικανά να προκαλέσουν την πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε μετά τη σύγκρουση, και το οποίο έχει καθυστερήσει, η επιτροπή φέρεται να απευθύνθηκε και σε άλλο ένα ανώτατο ερευνητικό ίδρυμα της χώρας για σχετική γνωμοδότηση, η οποία θα συμπεριληφθεί στο τελικό πόρισμα.

Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, ο Εθνικός Οργανισμός σκοπεύει να απευθυνθεί και στο Πανεπιστήμιο της Λωζάννης για το επίμαχο ζήτημα της πυρόσφαιρας.

Στην πολυσέλιδη έρευνα, το δυστύχημα στα Τέμπη προσεγγίζεται πολυεπίπεδα ως αποτέλεσμα διαχρονικών κενών του συστήματος.

Εκτός από τις αιτίες του δυστυχήματος, το πόρισμα θα αναφέρεται και στη διαχείριση του τόπου της σύγκρουσης, η οποία δεν έγινε βάσει κάποιου πρωτοκόλλου και οδήγησε σε λάθη και απώλεια κρίσιμων στοιχείων. Ο ίδιος ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν βρέθηκε στο σημείο, καθώς δεν ήταν στελεχωμένος εκείνη την περίοδο, ενώ συνάντησε δυσκολίες κατά την εκκίνηση της διερεύνησης καθώς οι αρμόδιοι φορείς δεν τον γνώριζαν, παρότι είναι ο πλέον αρμόδιος οργανισμός για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών δυστυχημάτων. O ΕΟΔΑΣΑΑΜ συστάθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 2023 και ξεκίνησε τη διερεύνηση του δυστυχήματος επισήμως στις 15/3/24.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: